Αδικαιολόγητη καθυστέρηση στο νέο «Εξοικονομώ»

Καθυστέρηση στην εκκίνηση του δεύτερου κύκλου του προγράμματος Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον σημειώνεται εξαιτίας της αδυναμίας της χώρας να ενεργοποιήσει τα σχετικά κονδύλια, τα οποία κρατάει σε αναμονή γιατί δεν έχει ακόμη ενεργοποιηθεί η αναθεώρηση του ΚΕΝΑΚ (Κανονισμός Ενεργειακής Απόδοσης Κτηρίων).

Αυτό επισημάνθηκε μεταξύ άλλων σε εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων για την Ποιότητα και την Ανάπτυξη των Κατασκευών (ΣΕΠΑΚ).

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Πάρι Μπίλλια, το 89% των κτηρίων της χώρας μας έχουν κατασκευαστεί χωρίς θερμική μόνωση, ενώ μόνο το 3% των κτηρίων υπακούει στον ενιαίο κανονισμό ενεργειακής απόδοσης.

Στο πλαίσιο αυτό, το Εξοικονομώ Κατ΄Οίκον χρειάζεται να επαναληφθεί, καθώς εκτιμάται ότι με τον δεύτερο κύκλο του μπορούν να ικανοποιηθούν 20.000 αιτήσεις δυνητικών δικαιούχων.

Την ίδια στιγμή, κωλυσιεργία σημειώνεται και στην ενεργοποίηση των εφαρμογών της ηλεκτρονικής πολεοδομίας και της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτηρίων, που από το 2015 είναι σχεδόν έτοιμες και αναμένονται από τότε οι αποφάσεις κάποιων συναρμόδιων υπουργείων.

Από την πλευρά του ο πρώην γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων κ. Στράτος Σιμόπουλος, επισήμανε ότι «πρώτη και μεγαλύτερη αναγκαία μεταρρύθμιση είναι η δημιουργία ενός Υπουργείου που θα συμπεριλάβει τις δράσεις υποδομών, χωροταξίας και περιβάλλοντος. Η ενέργεια πρέπει να μεταφερθεί στο Υπουργείο Ανάπτυξης, ενώ οι μεταφορές ως φορτίο σε ένα νέο Υπουργείο το οποίο θα συμπεριλάβει και τη ναυτιλία. Η Εγνατία παραχωρεί τη διαχείριση του δρόμου. Μαζί με την ΕΡΓΟΣΕ και την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ενοποιημένες σε μία εταιρεία, μπορεί να αποτελέσουν μία εταιρεία που θα αναλάβει το project management μεγάλων έργων στο εξωτερικό και θα αποτελέσει όχημα για πολλές ελληνικές εξωστρεφείς επιχειρήσεις. Επιτακτική ανάγκη αποτελεί και η δημιουργία μίας Διεύθυνσης Μεγάλων Έργων στο Υπουργείο Πολιτισμού».

Αξιοποίηση παραλιακού μετώπου Θεσσαλονίκης

Όσον αφορά στη δημόσια περιουσία, κατά τον ίδιο, πρέπει να υπάρχει άμεση παρέμβαση, ώστε να μην εμπλέκονται πολλοί δημόσιοι φορείς, όπως είναι το ΤΑΙΠΕΔ, η ΕΤΑΔ και οι Δήμοι. «Το παράδειγμα της πλήρως αναξιοποίητης παραλίας της Καλαμαριάς και της Κρήνης είναι χαρακτηριστικό, όπως και για το υπόλοιπο θαλάσσιο μέτωπο. Τι πρέπει να γίνει; Δημιουργία μίας εταιρείας με τη επωνυμία «Παραλιακό Θαλάσσιο Μέτωπο Θερμαϊκού» και ένα νομοσχέδιο για τον αιγιαλό που ετοίμασε η προηγούμενη κυβέρνηση και δυστυχώς, λόγω του πολιτικού κόστους σταμάτησε» είπε ο κ. Σιμόπουλος.

Ο Πρόεδρος του ΣΕΠΑΚ κ. Πέτρος Παπαϊωάννου πρότεινε την ίδρυση ενός ενιαίου Υπουργείου Κατασκευών με αναπτυξιακή νοοτροπία, υπό τη σκέπη του οποίου θα συνενώνονται όλες οι υπηρεσίες και δραστηριότητες που αφορούν τον κλάδο, ώστε να ισχυροποιηθεί η φωνή των φορέων του και να περιοριστεί η γραφειοκρατία, τόσο σε ό,τι αφορά τις εγχώριες, όσο και τις ξένες επενδύσεις.

Παράλληλα, πρότεινε την δημιουργία ενός ενιαίου επαγγελματικού συνδέσμου, που να ενώνει όλες τις τάσεις του κλάδου, την μείωση, απλοποίηση και σταθεροποίηση του φορολογικού πλαισίου, την απλοποίηση της πολεοδομικής νομοθεσίας και των αδειοδοτήσεων για την αναβάθμιση των αστικών υποδομών και κτηρίων και την τροποποίηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου παραγωγής τεχνικών έργων.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Κάνετε το σχόλιό σας

Ερώτημα ασφαλείας (CAPTCHA) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.