Το σχέδιο του δήμου Θεσσαλονίκης για τα ειδικά ρεύματα ανακύκλωσης

του Νίκου Αβουκάτου

Σημαντικές ανακοινώσεις έγιναν στην τρίτη και τελευταία ημερίδα «Ειδικά ρεύματα Ανακύκλωσης: Γυαλί- Κομποστοποίηση- Τηγανέλαια -Ηλεκτρικές Συσκευές», στο πλαίσιο του 2ου Φεστιβάλ Ανακύκλωσης στη Θεσσαλονίκη.

Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Θανάσης Παππάς παρουσίασε το σχέδιο δράσης του Δήμου για τα ειδικά ρεύματα ανακύκλωσης.

«Χρειάζεται να σχεδιάσουμε πράσινες πολιτικές διαχείρισης και ένα χρονοδιάγραμμα για την επομένη ημέρα. Έχουμε καθυστερήσει, πρέπει να τρέξουμε με πιο γρήγορα βήματα για να επιτευχθούν οι στόχοι μας. Θα γίνουν δράσεις με όλα τα ρεύματα ανακύκλωσης. Από τον Δήμο Θεσσαλονίκης προγραμματίζονται δράσεις σε διάφορα ρεύματα ανακύκλωσης, όπως η διαχείριση του οργανικού κλάσματος σε συνεργασία με τον δήμο Θέρμης», ανέφερε.

Ο κ. Παππάς επανέλαβε ότι σύντομα ξεκινά ένα πιλοτικό πρόγραμμα κομποστοποίησης και θα αφορά τη συλλογή οργανικής ύλης από τα καταστήματα των Λαδάδικων σε συνεργασία και πάλι με τον δήμο Θέρμης.

Έμφαση θα δοθεί στην ανακύκλωση ρούχων, μπαταριών, τηγανελαίων και άλλων υλικών, όπως το φελιζόλ, που δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα.

«Είμαστε πολύ πίσω για αυτό πρέπει να τρέξουμε, να φτιάξουμε πολιτικές με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Στόχος μας είναι ο διπλασιασμός της ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης», σημείωσε.

Πάνω από 1.500 νοικοκυριά «κομποστοποιούν» από το 2010

anak

Η Δώρα Πασχάλη, μηχανικός περιβάλλοντος της ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ Α.Ε. παρουσίασε την ολοκληρωμένη διαχείριση βιοαποβλήτων με την προμήθεια κάδων οικιακής κομποστοποίησης σε 1.510 νοικοκυριά από το 2010 μέχρι σήμερα.

Όπως είπε, «στόχος μας είναι η ενίσχυση αυτού του ρεύματος με την κατασκευή μονάδας αερόβιας επεξεργασίας βιοαποβλήτων και κομποστοποίησης μαζί με τον Δήμο Θεσσαλονίκης. Σύντομα θα υποβάλλουμε την πρόταση μας για την χρηματοδότηση του έργου».

Η συγκεκριμένη μονάδα θα επεξεργάζεται βιοαπόβλητα 20 τόνων σε α' φάση ανά ημέρα και σε β΄ φάση 20.000 τόνους ανά έτος.

«Έλλειμμα» στην ανακύκλωση γυαλιού

anak2

Ο υπεύθυνος Τμήματος Marketing της ΕΕΑΑ Δημήτρης Παπασωτηρίου παρουσίασε την εικόνα λειτουργίας της ΕΕΑΑ.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των τελευταίων ετών, έχουν επιτευχθεί οι στόχοι στο χαρτί και το πλαστικό, αλλά παρατηρείται πρόβλημα στην ανακύκλωση του γυαλιού.

«Για το 2015 ανακυκλώθηκαν 25.000 τόνοι ενώ για το 2016 αναμένουμε τον διπλασιασμό των ποσοτήτων. Όμως δεν θα μπορούμε να πιάσουμε τον εθνικό στόχο των 55.000», υπογράμμισε ο κ. Παπασωτηρίου.

«Εξαπλώνονται» οι μπλε κώδωνες

Οι μεγαλύτερες ποσότητες γυαλιού σήμερα δεν συγκεντρώνονται από το νοικοκυριό αλλά από τα καταστήματα εστίασης. Σε ό,τι αφορά τους μπλε κώδωνες ο Δήμος Θεσσαλονίκης διαθέτει τον μεγαλύτερο αριθμό, που ανέρχεται σε 350.

Στόχος της ΕΕΑΑ για το 2016 είναι η επέκταση του ρεύματος με τους μπλε κώδωνες από τους 200 δήμους στους 325.

Παράλληλα, ο κ. Παπασωτηρίου αναφέρθηκε στην ελλιπή συμμετοχή των επιχειρήσεων στο πρόγραμμα ανακύκλωσης γυάλινων συσκευασιών αλλά και την απουσία νομοθετικού πλαισίου για την υποχρέωση συμμετοχής των επιχειρήσεων.

Η χημικός-μηχανικός ερευνήτρια ΕΚΕΤΑ Στέλλα Μπεζεργιάννη έκανε την παρουσίαση της τεχνολογίας βιοντίζελ με την αξιοποίηση των τηγανελαίων.

«Τα τηγανέλαια είναι ενεργειακό απόβλητο με οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη. Δεν είναι σκουπίδια αλλά μια εξαιρετική ύλη για την παραγωγή καυσίμου και θα κάνουμε καλύτερο τον πλανήτη μας Από τα τηγανέλαια θα μπορέσουμε να καλύψουμε το 9,5% των ενεργειακών μας αναγκών σε ντίζελ», επισήμανε η κα. Μπεζεργιάννη.

Όπως είπε, μάλιστα, αυτή τη στιγμή εξετάζεται η ενσωμάτωση τηγανέλαιων σε διυλιστήριο ώστε να μειωθούν οι ανάγκες εισαγωγής αργού πετρελαίου αξιοποιώντας ένα απόβλητο και μειώνοντας το ανθρακικό αποτύπωμα παραγωγής ντίζελ.

Τρύπα 35 εκατ. ευρώ από τις «μαύρες» μπαταρίες

Ο Λουκάς Χριστοδούλου, πρόεδρος του ΣΥΔΕΣΥΣ, μίλησε για τη μαύρη διακίνηση μπαταριών και τις ετήσιες απώλειες 35 εκατομμυρίων ευρώ για το ελληνικό δημόσιο. Σε ό,τι αφορά την επικινδυνότητα της παράνομης διακίνησης, ο κ. Χριστοδούλου αναφέρθηκε σε περιπτώσεις οδηγών φορτηγών που άδειαζαν τα υγρά από τις μπαταρίες για να μεταφέρουν μεγαλύτερες ποσότητες και μόλυναν, έτσι, τον υδροφόρο ορίζοντα.

«Μόνο μέσω αδειοδοτημένων συστημάτων θα είναι ασφαλής η διαχείριση των συσσωρευτών», κατέληξε ο κ. Χριστοδούλου.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Κάνετε το σχόλιό σας

Ερώτημα ασφαλείας (CAPTCHA) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.