Αφόρητη ζέστη στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας

Αύξηση της θερμοκρασίας στις περισσότερες περιοχές της χώρας από σήμερα έως και την Παρασκευή και θα φθάσει στα ηπειρωτικά τους 39 και κατά τόπους τους 40 και πιθανόν τους 41 βαθμούς Κελσίου.Σταδιακή πτώση αναμένεται από το απόγευμα του Σαββάτου (16-08-2014) από τα δυτικά και βόρεια η οποία θα γίνει αισθητή σε όλη τη χώρα την Κυριακή (17-08-2014). Παράλληλα, θα ενισχυθούν πρόσκαιρα οι βόρειοι άνεμοι στα 7 με 8 Μποφόρ.

Πιο αναλυτικά, η μέγιστη θερμοκρασία θα φθάσει κατά τόπους:
- Την Τετάρτη (13-08-2014) στα ηπειρωτικά τους 38, στις Κυκλάδες τους 33 και στις υπόλοιπες νησιωτικές περιοχές τους 35 με 36 βαθμούς Κελσίου.
- Την Πέμπτη (14-08-2014) στα ηπειρωτικά τους 39, στις Κυκλάδες τους 34 και στις υπόλοιπες νησιωτικές περιοχές τους 35 με 37 βαθμούς Κελσίου.
- Την Παρασκευή (15-08-2014) στα ηπειρωτικά τους 40 και πιθανόν στο εσωτερικό της ανατολικής χώρας τους 41 βαθμούς, στις Κυκλάδες τους 35 και στις υπόλοιπες νησιωτικές περιοχές τους 36 με 38 βαθμούς Κελσίου.
- Το Σάββατο (16-08-2014) στα δυτικά και βόρεια τους 36 με 37 βαθμούς ενώ στην υπόλοιπη χώρα τους 38 με 40 και πιθανόν τους 41 βαθμούς Κελσίου.
Περισσότερες λεπτομέρειες στα καθημερινά τακτικά δελτία καιρού της ΕΜΥ και στην ιστοσελίδα της ΕΜΥ (www.emy.gr).

Παράλληλα, η Αυτοτελής Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας Π.Κ.Μ. συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, μεριμνώντας για τη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας από κινδύνους που προέρχονται από την εκδήλωση των έντονων καιρικών φαινομένων. Ειδικότερα:

Κατά τη διάρκεια του καύσωνα:
• Αποφύγετε την ηλιοθεραπεία και παραμείνετε σε σκιερά και δροσερά μέρη μακριά από χώρους όπου επικρατεί συνωστισμός.
• Αποφύγετε τη βαριά σωματική εργασία ιδιαίτερα σε χώρους με υψηλή θερμοκρασία, άπνοια και μεγάλη υγρασία.
• Αποφύγετε το βάδισμα για πολλή ώρα ή το τρέξιμο κάτω από τον ήλιο.
• Προτιμήστε τα ελαφρά, άνετα και ανοιχτόχρωμα ρούχα από φυσικό υλικό για να διευκολύνεται ο αερισμός του σώματος και η εξάτμιση του ιδρώτα. Επιλέξτε ένα καπέλο που εξασφαλίζει καλό αερισμό του κεφαλιού.
Φορέστε μαύρα ή σκουρόχρωμα γυαλιά με ειδική επίστρωση που προστατεύουν από την αντανάκλαση του ήλιου.
• Φροντίστε η διατροφή σας να αποτελείται από ελαφρά και μικρά γεύματα, με έμφαση στα φρούτα και τα λαχανικά. Περιορίστε τα λιπαρά.
• Πίνετε άφθονα υγρά (νερό και χυμούς φρούτων). Αν ιδρώνετε πολύ, προσθέστε αλάτι στο φαγητό σας . Αποφύγετε τα οινοπνευματώδη ποτά.
• Κάνετε χλιαρά ντους κατά τη διάρκεια της ημέρας κι αν χρειαστεί τοποθετείστε υγρά καλύμματα στο κεφάλι και στο λαιμό.
• Μεριμνήστε για τα μέλη της οικογένειάς σας που πάσχουν από χρόνια νοσήματα (αναπνευστικά, καρδιαγγειακά κ.λπ.). Συμβουλευτείτε το θεράποντα ιατρό τους για την εφαρμογή ειδικών οδηγιών και για όσους λαμβάνουν φάρμακα, αν πρέπει να τα συνεχίσουν και σε ποια δοσολογία, καθώς ορισμένα αυξάνουν τη θερμοκρασία του σώματος.
• Αποφύγετε τα πολύωρα ταξίδια με τα μέσα συγκοινωνίας όταν η ζέστη είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!