Γιατί αξίζει να επενδύσεις σε ένα «πράσινο» αυτοκίνητο

Μπορεί η τιμή του πετρελαίου να έχει πέσει πλέον, επηρεάζοντας θετικά την τιμή των καυσίμων, ωστόσο ο κόσμος που έφαγε την... κρυάδα τα προηγούμενα χρόνια με τις υψηλές τιμές και σε συνδυασμό με τη μείωση των εσόδων του, πλέον δεν έχει τη διάθεση να πληρώνει πολλά χρήματα για τις μετακινήσεις του. Άρχισε να συνειδητοποιεί την έννοια της μέσης κατανάλωσης και της οικονομικής οδήγησης, αλλά και να στρέφεται προς μοντέλα που καίνε εναλλακτικά καύσιμα και έχουν σκοπό τη μείωση του κόστους μετακίνησης.

Μπορεί το ελληνικό κοινό σε ορισμένες περιπτώσεις να λειτουργεί κάπως συντηρητικά, όμως, σύμφωνα με το Askmen.com, στον τομέα των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων ή, αλλιώς, AFV, δείχνει να κάνει γρήγορα βήματα προόδου. Αυτό αποδεικνύουν και τα νούμερα, σύμφωνα με τα οποία το 2015 υπήρξε αύξηση στις πωλήσεις των AFV κατά 61,6% σε σύγκριση με το 2014. Για να το κάνουμε λιανά, το 2015 κυκλοφόρησαν 1.314 οχήματα με οικολογική συνείδηση έναντι 813 το 2014.

Σε αυτή την κατηγορία ουσιαστικά περιλαμβάνονται όλα τα μοντέλα που δεν καίνε βενζίνη και πετρέλαιο, δηλαδή τα αμιγώς ηλεκτρικά, τα υβριδικά που κινούνται από ένα συνδυασμό βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα, τα plug-in υβριδικά (σε σύγκριση με τα απλά υβριδικά έχουν τη δυνατότητα φόρτισης των μπαταριών τους μέσω πρίζας), τα μοντέλα που καίνε υγραέριο και εκείνα που καίνε φυσικό αέριο.

Ωστόσο, τα μοντέλα αυτά, επειδή απλά και μόνο έχουν χαμηλότερο κόστος χρήσης, δε σημαίνει ότι ταιριάζουν σε κάθε χρήση. Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ό,τι πιο διαφορετικό σε αίσθηση από αυτό που έχεις συνηθίσει μέχρι σήμερα. Εντελώς αθόρυβα και με πολύ καλό τράβηγμα από τον κινητήρα, θα σε κάνουν να ξεχάσεις τα πρατήρια βενζίνης.Έχουν όμως ακόμα μικρή αυτονομία (κατά μέσο όρο 200 χλμ.), ενώ απαιτούν και σταθερό σημείο φόρτισης στην εργασία ή στο σπίτι.

Τα υβριδικά είναι μια πιο εύκολη επιλογή. Έχεις τα πλεονεκτήματα του ηλεκτροκινητήρα σε μικρότερο βαθμό, αλλά δεν έχεις το άγχος της μειωμένης αυτονομίας, αφού καίνε και βενζίνη. Από την άλλη, έχουν πλεονέκτημα στο αστικό περιβάλλον, μιας και στον ανοιχτό δρόμο έχουν μικρή διαφορά στην κατανάλωση από ένα αμιγώς βενζινοκίνητο.

Τα plug-in έρχονται ακόμα πιο κοντά στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα, καθώςδίνουν τη δυνατότητα φόρτισης των μπαταριών σε κοινή πρίζα. Η δυνατότητα που έχουν επίσης να κινούνται αρχικά σαν αμιγώς ηλεκτρικά σημαίνει ότι, αν η καθημερινή ακτίνα δράσης σου είναι μικρή, μπορείς να κινηθείς μόνο ηλεκτρικά!

Τα μοντέλα που καίνε υγραέριο και εκείνα που καίνε φυσικό αέριο δεν παρουσιάζουν χαμηλότερη μέση κατανάλωση, αλλά εκμεταλλεύονται ουσιαστικά τη μειωμένη τιμή του καυσίμου. Αμφότερες οι περιπτώσεις έχουν τη δυνατότητα καύσης και βενζίνης, αλλά από εκεί και πέρα δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους. Το υγραέριο είναι πετρελαϊκό προϊόν, ενώ το φυσικό αέριο όχι. Το υγραέριο είναι σαφώς πιο διαδεδομένο, μιας και βρίσκεται αρκετά χρόνια κοντά μας, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις τοποθετήθηκε εκ των υστέρων σε μοντέλα που έκαιγαν βενζίνη.

Η εγκατάσταση μπορεί να αποσβεστεί γρήγορα στην περίπτωση που διανύεις πάνω από 15.000 χλμ. το χρόνο, ωστόσο χρειάζεται μεγάλη προσοχή στο ποιος θα κάνει την τοποθέτηση. Απόφυγε τις φτηνές λύσεις γιατί μπορεί να τις πληρώσεις ακριβά! Το φυσικό αέριο το γνωρίσαμε πρόσφατα, κυρίως από εργοστασιακά μοντέλα, όπως το Leon TGI. Η τιμή του ως καυσίμου είναι ακόμα χαμηλότερη, με αποτέλεσμα να ανεφοδιάζεις στο πρατήριο κυριολεκτικά με τα ψιλά που έχεις στην τσέπη. Υπολόγισε ότι η μέση κατανάλωση είναι 4 ευρώ/100 χλμ.! Τα πρατήρια γι' αυτό τον τύπο οχημάτων είναι πιο περιορισμένα, αλλά σύντομα αναμένεται να πολλαπλασιαστούν.

Η περίπτωση της Mercedes

Ο Γερμανός κατασκευαστής, σεβόμενος τα 130 χρόνια της ύπαρξής του, αναδεικνύεται πρωταθλητής στην κατηγορία των εναλλακτικών συστημάτων κίνησης με τα επτά μοντέλα που φέρνει στη χώρα μας. Πέντε από αυτά είναι υβριδικά plug-in (C-Class Saloon, C-Class Estate, E-Class Estate, GLE SUV, S-Class Saloon), ένα καθαρώς ηλεκτρικό (B-Class Sports Tourer Electric Drive) και ένα φυσικού αερίου (B-Class Sports Tourer).

Αυτονομία και οικονομία

Στον πίνακα οργάνων του νέου Seat Leon TGI στο ταχύμετρο υπάρχει ο δείκτης φυσικού αερίου, ενώ στο στροφόμετρο ο δείκτης βενζίνης. Με φουλαρισμένα και τα δύο τανκ, το Seat Leon TGI μπορεί να σε πάει μέχρι τα σύνορα της Σερβίας με την Κροατία χωρίς να χρειαστεί να σταματήσεις για ανεφοδιασμό (και αφού ξαναφουλάρεις εκεί, φτάνεις εύκολα Παρίσι χωρίς στάση!).

Όλα σε ένα και τακτοποιημένα

Σε όλα τα εργοστασιακά αυτοκίνητα που κινούνται με αέριο (υγραέριο και φυσικό) το πορτάκι ανεφοδιασμού κρύβει δύο τάπες: μία για τη βενζίνη (ή το πετρέλαιο) και μία για το αέριο. Υποψιαζόμαστε ότι σύντομα σε κάποια νέα μοντέλα θα προστεθεί και μια πρίζα για ανεφοδιασμό σε ρεύμα. Πάντως η σειρά εξοικονόμησης χρημάτων σε κόστος καυσίμων είναι: ηλεκτρικά, φυσικού αερίου, υγραερίου, υβριδικά ντίζελ, υβριδικά βενζίνης, φυσικού αερίου (με χρήση και βενζίνης).

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Κάνετε το σχόλιό σας

Ερώτημα ασφαλείας (CAPTCHA) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.