Δημόσια συγκοινωνία οικονομική,αξιόπιστη και φιλική στους πολίτες και το περιβάλλον

Μια ουσιαστική συζήτηση   για  την προοπτική των συγκοινωνιών διεξήχθη  στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου  Θεσσαλονίκης. Οι συγκοινωνίες είναι μια εξαιρετικά κρίσιμη παράμετρος για την ομαλή ζωή μιας μεγάλης πόλης. Γι’ αυτό πρέπει να σχεδιάζονται με ακρίβεια και ιδιαίτερη φροντίδα παραδέχθηκαν  οι ομιλητές της εκδήλωσης αλλά και οι προσκεκλημένοι .
«Δυστυχώς αυτό για την πόλη μας δεν έγινε και η προσπάθεια για βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών αντικαταστάθηκε με αδιέξοδα οράματα, που κατέληξαν σε καταστροφικά ορύγματα» επεσήμανε ο Χρήστος Μάτης Δημοτικός Σύμβουλος Θεσσαλονίκης-Επικεφαλής της παράταξης ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ – Οικολογία
στην Πράξη.

«Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται   μια δημόσια συγκοινωνία οικονομική, αξιόπιστη, φιλική στο περιβάλλον και τους πολίτες. Αυτή τη συγκοινωνία πρέπει να σχεδιάσουμε» τόνισε  ο κ.Μάτης

Το πάνελ των ομιλητών πλαισίωσαν πρόσωπα της  πόλης που   δίνουν  τον αγώνα  τους για ένα καλύτερο
περιβάλλον  και  αποδοτικότερες συγκοινωνίες.

·  Ο Σπύρος Βούγιας, καθηγητής ΑΠΘ, πρώην υφυπουργός μεταφορών και βουλευτής
·  Ο Νίκος Ταχιάος, πρώην αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης

·  Ο Γιάννης Τζιόλας, πρώην υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης

·  Ο Σωκράτης Φάμελος, αντιδήμαρχος Θέρμης

Την  εκδήλωση παρακολούθησε  ο  γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων  Στράτος Σιμόπουλος.
Στην εναρκτήρια ομιλία του  ο  κ.  Ματης  επεσήμανε  ότι «θέλουμε να ανοίξουμε έναν διάλογο  για τις συγκοινωνίες  της πόλης. Οι νέες απαντήσεις στα προβλήματα δεν πρέπει να  μας οδηγήσουν σε νέα ορύγματα».Ο Σπύρος Βουγιας  μίλησε  για το  τραμ  και τη θαλάσσια συγκοινωνία  ενώ  έκανε  την αυτοκριτική του για την  αποτυχία στην υλοποίηση   των δικών    προτάσεων.
«Η  κρίση τελικά  μειωσε σημαντικά τις μετακινήσεις  των ΙΧ. Χρειάζεται  να  ανακαταλάβουμε  το  δημόσιο
χωρο  υπέρ των πεζων,  των  ποδηλάτων να αλλάξουμε τις συνηθειες μας, αποτελεί μια   τεράστια  ευκαιρία. Το μετρό έφθασε    στο 25% της υλοποίησης  του. Με  την επέκταση  ανατολικα και δυτικά,   εφόσον προχωρήσει  σύντομα  θα είναι  ένα ισχυρό μέσο. Η γραμμη τραμ  θα πρέπει να συμπληρώσει το δίκτυο. Η βιωσιμότητα είναι προφανής   για τη θαλάσσια  συγκοινωνία , το έργο αυτό  βρίσκεται στη φάση  της εκδήλωσης   ενδιαφέροντος».
Ο κ. Φαμελος, αντιδήμαρχος Θέρμης  ως εκπρόσωπος  ενός  δημου περιαστικα της πόλης αναφέρθηκε   στον  ευρωπαϊκό ρόλο  της αυτοδιοίκησης  σε ζητήματα  μεταφορών  αλλά  και
συγκοινωνιών.   «Οι συγκοινωνίες συμβάλουν στην κοινωνική συνοχή  και αποτελούν  σημαντικό κομμάτι της οικονομίας. Είναι δημόσιο προϊόν και η τοπική αυτοδιοίκητη πρέπει να έχει  τοπικό και μητροπολιτικό ρόλο. Στο δήμο Θέρμης  υποστηρίζουν την ολοκλήρωση του έργου του μετρό   που όμως  θα πρέπει  επικουρείται από   ένα
μέσο σταθερής  τροχιάς ή  τον προαστιακό   συνδεδεμένο με τους  τερματικούς   σταθμούς».

Ο κ .Φαμελος  αναφέρθηκε και στην  λογική χρηματοδότησης   τωδημόσιων συγκοινωνιών   όπως συμβαίνει  στην Ευρώπη όπου  η πλειοψηφία των  πολιτών  χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ για τις μετακινήσεις τους.
Ο κ. Ταχιαος  επεσήμανε ότι «είχαμε  μια μαξιμαλιστική  νοοτροπία   κατασκευής έργων  που ποτέ  δεν γινόταν
αφού είχαν μεγάλο κόστος , ήρθε  τώρα η στιγμή να  μην σκεφτομαστε φαραωνικά έργα  αλλά  να  προχωρήσουμε σε εργα  που  δεν μένουν απλως  στις μελέτες  αλλά  είναι  εφικτό ότι θα  γίνουν  πράξη για τη βελτίωση  της καθημερινότητας μας».

Ο κ. Τζιόλας  αναφέρθηκε  στις  κυκλοφοριακές παρεμβάσεις ενάντια στο ΙΧ καυπέρ των δημόσιων μέσων σταθερής τροχιάς και κυρίως του Τραμ. Χαρακτηριστικά,για  τους δήμους της δυτικής Θεσσαλονίκης   είπε
ότι υπάρχει  το  ανενεργό  δίκτυο σιδηροδρόμου  που μπορεί να εξυπηρετήσει  τις μετακινήσεις  από τα δυτικά στο κέντρο της πόλης. 
Ανάμεσα στους προσκεκλημένους ήταν και ο Γιώργος Κυριλλίδης, δημοτικός σύμβουλος -
Επικεφαλής της Ανεξάρτητης Δημοτικής Παράταξης Αμπελοκήπων - Μενεμένης «Πολίτες
σε Δράση».

Σε προσωπικό του σχόλιο στο   facebook  επεσήμανε  ότι «Η σημερινή συζήτηση που έγινε με πρωτοβουλία της Δημοτικής παράταξης «Ενεργοί πολίτες - Οικολογία στην πράξη» του Δήμου Θεσσαλονίκης επανέφερε στο προσκήνιο ένα χρόνιο θέμα που αφορά τις συγκοινωνίες της πόλης .Απ' τις τοποθετήσεις έγινε σαφές ότι
υπήρχε ένα μεγάλο πρόβλημα συντονισμού και συνεργασίας των φορέων της πόλης που εμπόδισε τη λήψη αποφάσεων στο μεγάλο αυτό θέμα με αποτέλεσμα να μην έχουμε ένα τελικό σχέδιο ώστε να το διεκδικήσουμε σαν πόλη. Η θαλάσσια συγκοινωνία , το μετρό , οι ποδηλατόδρομοι  ο δυτικός κόμβος ,οι γραμμές των λεωφορείων του ΟΑΣΘ ,το τραμ είναι θέματα διαδημοτικά για τα οποία πρέπει να δημιουργηθεί ένας ενιαίος φορέας με τη συμμετοχή των εμπλεκομένων ώστε επιτέλους να προχωρήσουν .Συγχαρητήρια στους διοργανωτές της σημερινής εκδήλωσης».

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!