Ελληνογερμανικό Φόρουμ Τροφίμων: Πώς να γίνουν ανταγωνιστικά τα ελληνικά αγροδιατροφικά προϊόντα

Με τη συμμετοχή 40 ελληνικών επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών, καθώς και αγροτικών συνεταιρισμών, που θα έχουν B2B συναντήσεις με γερμανικές χονδρεμπορικές και λιανεμπορικές εταιρείες, πραγματοποιήθηκε το 5ο Ελληνογερμανικό Φόρουμ Τροφίμων, στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Λαμιέων, στη Λαμία.

Στο δεύτερο μέρος του 5ου Ελληνογερμανικού Φόρουμ Τροφίμων συμμετείχαν εκπρόσωποι παραγωγικών φορέων, ειδικοί εμπειρογνώμονες και στελέχη επιχειρήσεων.

Η κα Ελένη Κολιοπούλου, Πρόεδρος Συνδέσμου Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Κεντρικής Ελλάδος, μιλώντας για την υποστήριξη της ανάπτυξης των επιχειρήσεων και την προώθηση της εξωστρέφειας τους, ανέφερε ότι ο Σύνδεσμος έχει αναπτύξει εποικοδομητική συνεργασία με τις Περιφερειακές Αρχές, καθώς και σημαντικούς Φορείς της Επιχειρηματικότητας της χώρας.

Η κα Κολιοπούλου παρουσίασε, μεταξύ των άλλων δραστηριοτήτων, την Ελληνική Κοινοπραξία, Enterprise Europe Network-Hellas, μέλος του ομώνυμου παγκόσμιου Δικτύου, η οποία παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες επιχειρηματικής υποστήριξης σε επιχειρήσεις με εξωστρεφή και καινοτόμο προσανατολισμό, με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους. «Αποτελείται», είπε, «από 12 οργανισμούς, (ερευνητικούς και τεχνολογικούς οργανισμούς, συνδέσμους επιχειρήσεων, επιμελητήρια, κτλ.) κατανεμημένους σε όλη την χώρα. Οι οργανισμοί αυτοί συνεργαζόμαστε στενά, προκειμένου να επιτύχουν τους βασικούς στόχους του Δικτύου, μεταξύ των οποίων είναι και η διευκόλυνση της πρόσβασης των επιχειρήσεων σε νέες αγορές».

Η κα Μιχαέλα Μπαλή, εκπρόσωπος του Germany Trade and Invest, υπεύθυνη για την Ελλάδα και την Κύπρο, στην ομιλία της τόνισε τη σημασία των ελληνογερμανικών εμπορικών σχέσεων για την Ελλάδα, για την οποία η Γερμανία είναι διαχρονικά ο σημαντικότερος εμπορικός εταίρος. Σχεδόν ένα τρίτο των ελληνικών εξαγωγών στη Γερμανία αφορά στον κλάδο των τροφίμων με ανοδική τάση. Πρόκειται για έναν ανερχόμενο κλάδο της ελληνικής βιομηχανίας που συμβάλλει με 3,7% στο ελληνικό ΑΕΠ και με περίπου 25% στην μεταποίηση, ενώ απασχολεί το ένα τρίτο του εργατικού δυναμικού της μεταποίησης, ανέφερε η κα Μπαλή. Οι δυνατότητες συνεργασίας που ανακύπτουν μεταξύ γερμανικών και ελληνικών επιχειρήσεων εκτείνονται από τις εξαγωγές προϊόντων μέχρι τη δημιουργία joint ventures. Ωστόσο, όπως εξήγησε η κα Μπαλή, πρέπει και οι ελληνικές επιχειρήσεις να είναι έτοιμες να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις που προκύπτουν από διεθνείς συνεργασίες. Ανέλυσε διεξοδικά τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι Έλληνες παραγωγοί, προκειμένου να τοποθετήσουν επιτυχώς τα προϊόντα τους στις γερμανικές αγορές.

Η κα Ελίνα Ριζάκου, Αντιπρόεδρος και Υπεύθυνη Marketing της εταιρίας Γ.Κ. ΡΙΖΑΚΟΣ, με έδρα την ΒΙ.ΠΕ. Λαμίας παρουσίασε τα προϊόντα της εταιρίας της που δραστηριοποιείται στην παραγωγή EPS για χρήσεις συσκευασίας μόνωσης, δόμησης και διακόσμησης, καθώς επίσης και στην παραγωγή ισοθερμικών προϊόντων και ισοθερμικών και προστατευτικών προϊόντων για αγροτικά προϊόντα.

Ο κ. Αλέξανδρος Αραμπατζής, Γενικός Διευθυντής WIN Σύμβουλοι Ανάπτυξης, αναφέρθηκε στην προώθηση αγροτικών προϊόντων στις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τρίτων χωρών και παρουσίασε μια σειρά από ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία με γενικό στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του γεωργικού τομέα της Ε.Ε.

Ο κ. Νίκος Κατσαρός, τ. Πρόεδρος του ΕΦΕΤ, Επιστημονικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ και ∆ιευθυντής Τμήματος ∆ιατροφολογίας του New York College, στην ομιλία του ανέφερε ότι «η πρωτογενής αγροτική παραγωγή μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά με προϊόντα προστιθέμενης αξίας που χαρακτηρίζονται ως καινοτόμα ή και υψηλής ποιότητας». Πρόσθεσε, ότι «στην τεχνολογική περίοδο επιβιώνουν προϊόντα που ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες και καινοτομία» φέρνοντας ως παράδειγμα την γεωργία της Ολλανδίας που καλλιεργεί μια έκταση 45 εκατ. στρέμματα με την προστιθέμενη αξία να ανέρχεται στα 74 δισ. ευρώ ή 1.700 ευρώ ανά στρέμμα, όταν η αξία παραγωγής των 37 εκατ. στρεμμάτων της Ελλάδας ανέρχεται στα 7 δισ. ευρώ ή 190 ευρώ ανά στρέμμα.

Ο Δρ. Αντώνης Περδικάρης, Project Manager, ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ, Συντονιστής Κλαδικής Ομάδας Εργασίας Μελών του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου με θέμα τα Τρόφιμα, αναφέρθηκε στις Κλαδικές Ομάδες Εργασίας Μελών του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου. «Στόχος τους», όπως είπε, «είναι, μεταξύ άλλων η ανταλλαγή απόψεων με επαγγελματίες από τον εκάστοτε κλάδο, η μεταφορά τεχνογνωσίας και η δημιουργία νέων ευκαιριών για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου, καθώς και η εκπροσώπηση των θέσεων των ελληνικών και γερμανικών εταιρειών όπως και η προώθηση  προτάσεων με στόχο την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας του εκάστοτε κλάδου σε Ελλάδα και Γερμανία».

«Ένα από τα πλεονεκτήματα αυτών των ομάδων» σημείωσε, «είναι η βελτίωση της πληροφόρησης για τις εταιρίες και τους θεσμούς του κλάδου, η δυνατότητα επικοινωνίας, ενώ το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο στηρίζει θεσμικά τον σκοπό της συγκεκριμένης ομάδας εργασίας τόσο μέσω των μελών, εταίρων και επαφών του στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, όσο και προς τους κυβερνητικούς φορείς».

Ο κ. Αλέξανδρος Παναγιωτόπουλος, Διαχειριστής Εναλλακτικών Επενδύσεων, Attica Finance, παρουσίασε το Fund της Attica Bank. Το κεφάλαιο του Fund ανέρχεται στα 30 εκατ. Ευρώ, όπως σημείωσε, και «στρατηγική του είναι η επένδυση σε μικρές και μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου των τροφίμων και ποτών, καθώς και η στόχευση σε εταιρίες με εξαγωγικό πρόσημο». Παράλληλα ο κ. Παναγιωτόπουλος ανέφερε μερικά από τα πλεονεκτήματα συμμετοχής στο Fund, όπως η αύξηση ρευστότητας και δυνατότητας υλοποίησης επενδυτικών σχεδίων, η άμεση βελτίωση κεφαλαιακής διάρθρωσης, η πρόσβαση των εταιριών σε πρόσθετη χρηματοδότηση, καθώς και η υποβοήθηση συμμετοχής σε ΕΣΠΑ και άλλα Ευρωπαϊκά Προγράμματα.

O κ. Αριστοτέλης Καρβέλας, Πρόεδρος Συνδέσμου Εισαγωγέων Τροφίμων και Ποτών Εξωτερικού (Σ.ΕΛ.Ε.ΤΡΟ.Π.Ε.) τόνισε ότι ο Σύνδεσμος είναι ένα μεγάλο δίκτυο ελληνικών τροφίμων και ποτών με εμπειρία πλέον των 40 χρόνων. Προμηθεύει τη βαριά βιομηχανία της γαστρονομίας κατά 68% έχοντας πλέον των 5.500 εστιατορίων πελάτες. «Ο άμεσος στόχος», είπε, «είναι η κατάρτιση του μητρώου ελληνικής γαστρονομίας σε συνεργασία με τους εθνικούς φορείς και η δημιουργία Ανώνυμης Εταιρίας στην Ελλάδα με την Attica Finance, που θα λειτουργήσει ως χρηματοπιστωτικό εργαλείο στήριξης των Ελλήνων παραγωγών».

Κατά τη διάρκεια των εργασιών του 5ου Ελληνογερμανικού Φόρουμ Τροφίμων παρουσιάστηκαν οι γερμανικές εταιρίες εισαγωγής τροφίμων που στελέχη τους ήρθαν στη Λαμία για να συμμετάσχουν στο Φόρουμ και να έχουν διμερείς επαφές με Έλληνες παραγωγούς και συνεταιρισμούς. Οι γερμανικές εταιρείες είναι:

  • ANNA Andreadou GmbH
  • ARISTON RPOJEKT GmbH
  • ARTIPLEX GmbH
  • Terra di Tartufi GmbH
  • VIN DU SUD
  • Wine and Nature

Σήμερα, Παρασκευή 25 Μαΐου, δεύτερη μέρα διεξαγωγής του Φόρουμ, θα πραγματοποιηθούν περισσότερες από 100 συναντήσεις μεταξύ των εκπροσώπων των γερμανικών εταιριών και των Ελλήνων παραγωγών, με στόχο τη διερεύνηση συνεργασίας και την εξαγωγή τοπικών αγροδιατροφικών προϊόντων στην Γερμανία.

Επίσης, οι εκπρόσωποι των γερμανικών εταιρειών θα πραγματοποιήσουν επίσκεψη στον Αγροτικό Ελαιουργικό Συνεταιρισμό Στυλίδας.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Κάνετε το σχόλιό σας

Ερώτημα ασφαλείας (CAPTCHA) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.