ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΒΕΤΟ ΤΟΥ ΕΚ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΥΞΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ NOx ΣΤΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΑ

Σε συζήτηση θα τεθεί τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου η πρόταση να ασκήσει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο βέτο στο σχέδιο απόφασης για την αύξηση των ορίων εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) των πετρελαιοκίνητων οχημάτων έως και κατά 110% όταν υιοθετηθεί η πολυαναμενόμενη διαδικασία δοκιμών των εκπομπών σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης (RDE).

Η επιτροπή Περιβάλλοντος υποστηρίζει ότι το Κοινοβούλιο θα πρέπει να ασκήσει βέτο στα σχέδια για χαλάρωση των ορίων, διότι το αντίθετο θα υπονόμευε την επιβολή των υφιστάμενων ευρωπαϊκών κανονισμών.

Το σχετικό ψήφισμα θα τεθεί σε ψηφοφορία στην ολομέλεια του Φεβρουαρίου.

Οι ευρωβουλευτές θα ψηφίσουν την Πέμπτη επί της σύστασης της 45μελούς εξεταστικής επιτροπής, η οποία δημιουργήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο στον απόηχο του σκανδάλου της Volkswagen. Η επιτροπή θα διερευνήσει τις παραβάσεις των ευρωπαϊκών κανονισμών αναφορικά με τις μετρήσεις των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων και τις όποιες τυχόν παραβάσεις κατά την εφαρμογή των ευρωπαϊκών προτύπων.

Η συζήτηση για τη διαδικασία δοκιμών των εκπομπών σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης (RDE)

Τμήμα του νομοθετικού πακέτου για την εισαγωγή της διαδικασίας δοκιμών RDE, η οποία εγκρίθηκε από τα κράτη μέλη της ΕΕ στα πλαίσια της τεχνικής επιτροπής για τα μηχανοκίνητα οχήματα στις 28 Οκτωβρίου, αποτελεί και η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να αυξηθούν τα όρια για τις εκπομπές NOx μέχρι και κατά 110%.

Η νέα διαδικασία RDE σχεδιάστηκε έτσι ώστε να καταστούν πιο ρεαλιστικές οι δοκιμές εκπομπών με τη χρήση μιας φορητής συσκευής που θα μετρά τις εκπομπές σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, όταν δηλαδή το όχημα βρίσκεται εν κινήσει. Η τρέχουσα διαδικασία βάσει της οποίας οι δοκιμές γίνονται στο εργαστήριο χωλαίνει σε πολλά σημεία τα οποία εκμεταλλεύονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να προωθήσουν τα οχήματά τους ως καθαρότερα και φιλικότερα προς το περιβάλλον.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Leave a reply