ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Γ. ΑΜΥΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΕΡΓΟ ΙΚΑΡΙΑΣ

Ο Γιώργος Αμυράς, βουλευτής Β’ Αθήνας με «Το Ποτάμι», με ερώτησή του προς τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας ζητά να μάθει τους λόγους εγκατάλειψης του καινοτόμου ενεργειακού έργου στην Ικαρία, να πληροφορηθεί το κόστος και την περίπτωση να έχει χαθεί ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για την υλοποίησή του.

«Τι παραπάνω έχουν οι Ισπανοί από τους Έλληνες και έχουν καταφέρει εδώ και ένα χρόνο να λειτουργούν ένα υβριδικό ενεργειακό έργο που προσφέρει φθηνή και καθαρή ενέργεια στους περίπου έντεκα χιλιάδες πολίτες στο νησί Ελ Ιέρο του συμπλέγματος των Κανάριων Νησιών; Όταν το 2009 οι Ισπανοί άρχιζαν την κατασκευή του έργου, στην Ικαρία έμπαινε μπροστά ένα παρόμοιο ενεργειακό έργο συνολικής ισχύος 6,8 MW, το οποίο προοριζόταν να αντικαταστήσει σε σημαντικό βαθμό την χρήση πετρελαίου στο νησί παράγοντας συνδυαστικά ηλεκτρική ενέργεια από υδροηλεκτρική και αιολική ενέργεια επισημαίνει ο βουλευτής.
Και υπογραμμίζει ότι «ενώ οι Ισπανοί κάτοικοι το νησιού Ελ Ιέρο ήδη χαίρονται τους καρπούς του έργου, στην Ικαρία το έργο «καρκινοβατεί», απαξιώνεται και φθείρεται ο εξοπλισμός που έχει εγκατασταθεί αλλά ουδέποτε χρησιμοποιήθηκε.Και σαν να μην έφθανε αυτό, τα ημιτελή συνοδευτικά έργα όπως ο δημοτικός δρόμος μήκους 7,3 km από την τοποθεσία «Γεμέλια» μέχρι τον παραλιακό δρόμο αυξάνουν τον κίνδυνο για πλημμύρες στην περιοχή».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης :

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

ΘΕΜΑ: Ποια η τύχη του υβριδικού ενεργειακού έργου Ικαρίας ;
Κύριε υπουργέ,
Δραματική έκκληση απευθύνει ο δήμαρχος Ικαρίας με την επιστολή την οποία έστειλε στις 7.10.2015 τόσο σε εσάς και τον Πρωθυπουργό όσο και στους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες της ΔΕΗ και της ΔΕΗ Ανανεώσιμες για την αποπεράτωση του υβριδικού ενεργειακού έργου και την ολοκλήρωση δημοτικού δρόμου ως ανταποδοτικού οφέλους στο νησί.
Ένα μοναδικό και καινοτόμο υβριδικό ενεργειακό έργο συνολικής ισχύος 6,8 MW το οποίο θα παράγει συνδυαστικά ηλεκτρική ενέργεια από υδροηλεκτρική και αιολική ενέργεια και το οποίο θα περιορίσει σε σημαντικό βαθμό την χρήση πετρελαίου «καρκινοβατεί». Παράλληλα, τα ημιτελή συνοδευτικά έργα όπως ο δημοτικός δρόμος μήκους 7,3 km από την τοποθεσία «Γεμέλια» μέχρι τον παραλιακό δρόμο αυξάνουν τον κίνδυνο για πλημμυρικά φαινόμενα στην περιοχή το προσεχές διάστημα.
Παρά το γεγονός της επι τόπου σύσκεψης υψηλόβαθμων στελεχών του Υπουργείου (Γ. Γραμματέας), της ΔΕΗ και της ΔΕΗ Ανανεώσιμες τον περασμένο Ιούλιο και τις υποσχέσεις που δόθηκαν για άμεση επίλυση και πρόοδο των εργασιών δεν έχει γίνει τίποτα μέχρι σήμερα!
Είναι λυπηρό να διαπιστώνει κανείς ότι αντίστοιχο έργο (μεγαλύτερης όμως κλίμακας) λειτουργεί ήδη από πέρσι στην Ισπανία ενώ ξεκίνησαν σχεδόν ταυτόχρονα. Η αβεβαιότητα που επικρατεί στην ελληνική περίπτωση προκαλεί την δίκαιη αγανάκτηση των κατοίκων της Ικαρίας οι οποίοι παρακολουθούν με προβληματισμό τα αιτήματά τους για γρήγορη αποπεράτωση του έργου να πνίγονται στις ελληνικές γραφειοκρατικές καλένδες.
Επειδή θεωρώ αδιανόητο να απαξιώνεται ένα τόσο σημαντικά έργο και ο εξοπλισμός που έχει τοποθετηθεί ήδη, το οποίο σηματοδοτεί και την επιθυμητή κατά προτεραιότητα - τουλάχιστον από εμάς στο ΠΟΤΑΜΙ – ενεργειακή στροφή προς τις Α.Π.Ε. για τη χώρα μας και επειδή είναι ορατός ο κίνδυνος να υπάρξουν καταστροφικές συνέπειες και για το έργο και για την περιοχή από την παρατεταμένη αδιαφορία και απραξία, θα πρέπει να ληφθούν άμεσα οι όποιες πολιτικές και τεχνικές αποφάσεις χρειάζονται.
Κατόπιν των ανωτέρω

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
1. Για ποιους λόγους σταμάτησε το έργο και γιατί από τον περασμένο Ιούλιο που δόθηκαν οι συγκεκριμένες υποσχέσεις από τους αρμοδίους δεν έχει γίνει τίποτα ;

2. Υπάρχουν ακόμα θέματα προς επίλυση και ποια προκειμένου να προχωρήσουν οι εργασίες ;

3. Πότε θα συνεχισθούν οι εργασίες, πότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί το ενεργειακό έργο και πότε θα τεθεί σε λειτουργία ;

4. Πότε θα ολοκληρωθεί ο δημοτικός δρόμος που έχει συμφωνηθεί ως ανταποδοτικό όφελος της ΔΕΗ προς τον Δήμο;

5. Ποιο είναι το κόστος του έργου;

6. Έχουν χαθεί ευρωπαϊκά κονδύλια που είχαν εγκριθεί για την υλοποίησή του;

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!