dd

Γραφειοκρατία και καθυστερήσεις στην αδειοδότηση της διαχείρισης αποβλήτων

Ακόμη και ένας κωδικός αποβλήτου να προστεθεί προς διαχείριση-επεξεργασία, χρειάζονται πολύμηνες αδειοδοτήσεις και μεγάλη γραφειοκρατία, κάτι που αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για την προώθηση της κυκλικής οικονομίας.

Τη διείσδυση των καλών πρακτικών της κυκλικής οικονομίας στην βιομηχανία και στις επιχειρήσεις αποτύπωσαν εκπρόσωποι της ΟΛΘ ΑΕ, της LafargeHolcim και του ομίλου Βιοχάλκο στην ημερίδα της Greenagenda.gr με θέμα: «Κυκλική Οικονομία: Δημιουργώντας Αξία».

Σε αυτές τις καλές πρακτικές στην τσιμεντοβιομηχανία αναφέρθηκε ο κ. Νίκος Μπόζος, Διευθυντής Εργοστασίου Βόλου, HERACLES GCCo, μέλος του ομίλου LafargeHolcim.

Ειδικότερα, στην τσιμεντοβιομηχανία η κυκλική οικονομία συνίσταται στην:

  • Επιμήκυνση του κύκλου ζωής των προιόντων
  • Εξοικονόμηση των μη ανανεώσιμων φυσικών πόρων
  • Ανακύκλωση υλικών και του ενεργειακού τους περιεχομένου
  • Ανθρώπινη δραστηριότητα με μηδενικά απόβλητα και ελάχιστη χρήση φυσικών πόρων

Ο κ. Μπόζος κάνοντας λόγο για τις συνέργειες της κυκλικής οικονομίας και της τσιμεντοβιομηχανίας τόνισε ότι αυτές συνίστανται στην:
-Ανάκτηση και επαναχρησιμοποίηση των βιομηχανικών παραπροιόντων ως πρώτων υλών
-Ανάκτηση ύλης και ενέργειας μέσω της συν-επεξεργασίας δευτερογενών καυσίμων
-Ανακύκλωση τελικού προϊόντος, δηλαδή του σκυροδέματος, ως πρώτη ύλη.

Μάλιστα ο ίδιος σημείωσε πως υπάρχουν καινοτόμα παραγόμενα υλικά με ιδιότητες που έχουν σχέση με την κυκλική οικονομία όπως σκυροδέματα διαπερατά στο νερό ή και θερμομονωτικά.

Για το τι σημαίνει κυκλική οικονομία στην μεταλλουργία μίλησε ο κ. Ανδρέας Χασιώτης, Γενικός Διευθυντής της Αειφόρου Μεταλλουργίας ΑΕ (όμιλος ΒΙΟΧΑΛΚΟ), σημειώνοντας ότι οι σκωρίες της χαλυβουργίας και της εξέλασης, καθώς και τα υπολείμματα της άλεσης σκραπ υφίστανται μηχανική επεξεργασία, ανάκτηση μετάλλων και έλεγχο ποιότητας και διατίθενται στην οδοποιία, στην τσιμεντοβιομηχανία και στην μεταλλουργία.

Η «Αειφόρος Μεταλλουργία» διαχειρίζεται 400.000 τόνους αποβλήτων ετησίως και συνιστά την μεγαλύτερη στην Ελλάδα ανάλογη επιχείρηση στα στερεά απόβλητα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από την σκωρία η εταιρεία παράγει βαρύ σκυρόδεμα για την βύθιση του υποθαλασσίου αγωγού του TAP.

Παράλληλα, η εταιρεία διαθέτει παραγωγική μονάδα που κάνει επεξεργασία υπολείμματος άλεσης σκραπ (δεν υπάρχει άλλη τέτοια μονάδα στην Ν.Α. Ευρώπη), όπου γίνεται άλεση οχημάτων τέλους κύκλου ζωής.

Τέλος, από την πλευρά του ο κ. Λάζαρος Ξενίδης, υπεύθυνος περιβάλλοντος της ΟΛΘ ΑΕ, τόνισε ότι η διαχείριση αποβλήτων στον λιμένα της Θεσσαλονίκης αφορά: α) απόβλητα που παράγονται στις χερσαίες εγκαταστάσεις κατά την λειτουργία του λιμένα και β) απόβλητα και κατάλοιπα φορτίου από τα πλοία που καταπλέουν στον λιμένα.

Η εταιρεία διαθέτει εγκεκριμένο σχέδιο διαχείρισης διαχείρισης αποβλήτων, το οποίο υφίσταται επικαιροποίηση κάθε 3 χρόνια.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Leave a reply

Ερώτημα ασφαλείας (CAPTCHA) *