Η ηλεκτροκίνηση κερδίζει έδαφος

Παρά το ότι η Γερμανία εξακολουθεί να είναι πολύ πίσω στα θέματα ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων, το τελευταίο καλό νέο για το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έρχεται με την ανακοίνωση της συμμαχίας του γερμανικού βιομηχανικού γίγαντα της SIEMENS με τον μεγαλύτερο ευρωπαίο παραγωγό ανταλλακτικών και υλικών αυτοκινήτων, τη γαλλική VALEO.

Οι δύο μεγάλες, πολυεθνικές πλέον, εταιρείες υπέγραψαν στις αρχές της εβδομάδας συμφωνία προκειμένου να δημιουργήσουν μια κοινοπραξία για την κατασκευή κινητήριων συστημάτων υψηλής τάσης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σύμφωνα με την επίσημη σχετική ανακοίνωση, οι δυο εταιρείες με αυτήν την στρατηγική συνεργασία δημιουργούν έναν παγκόσμιο ηγέτη στον τομέα των καινοτόμων και οικονομικά προσιτών εξαρτημάτων υψηλής τάσης και συστημάτων για όλο το εύρος των ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτή η συμμαχία θα περιλαμβάνει την κατασκευή κινητήριων συστημάτων για υβριδικά, υβριδικά με δυνατότητα φόρτισης από το δίκτυο (ηλεκτροδότησης) αλλά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Στηριζόμενη στα συμπληρωματικά πεδία δράσης και στο portfolio των δύο εταιρειών, η κοινοπραξία θα παρέχει σημαντικές συνέργειες σε τομείς όπως η παραγωγή και ο εφοδιασμός και θα δημιουργήσει τη βάση για βιώσιμη ανάπτυξη και κερδοφορία.

Σύμφωνα με τους αξιωματούχους των δύο εταιρειών, η αγορά των εξαρτημάτων των ηλεκτροκίνητων οχημάτων αναμένεται να αναπτυχθεί με ένα μικτό ετήσιο ρυθμό μεγαλύτερο του 20% μέχρι το 2020. Βάσει της συμφωνίας, η Siemens και η Valeo θα συμμετέχουν σε ποσοστό 50% έκαστη, θα έχουν από κοινού τον έλεγχο και θα εκπροσωπούνται αντιστοίχως με τη μέθοδο της καθαρής θέσης. Ωστόσο οι εταιρείες δεν ανακοίνωσαν ειδικά και περισσότερα οικονομικά στοιχεία για τη συμφωνία.

Η κοινοπραξία θα ξεκινήσει τη λειτουργία της σ τα τέλη του 2016 και θα έχει την έδρα της στην περιοχή του Erlangen στη Γερμανία, ενώ εγκαταστάσεις θα βρίσκονται επίσης σε Γαλλία, Νορβηγία, Πολωνία, Ουγγαρία και Κίνα. Η συνεργασία των εταιριών, εκτός από την κατασκευή και την πώληση των ηλεκτροκινητήρων θα περιλαμβάνει επίσης υβριδικά συστήματα κίνησης, συστήματα επέκτασης αυτονομίας, DC/DC μετατροπείς, inverters, φορτιστές ακόμη και πλήρως ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η κοινοπραξία θα συνδυάσει τη μονάδα ηλεκτρονικών ισχύος υψηλής τάσης της Valeo, που απασχολεί 200 άτομα, με την Επιχειρηματική Μονάδα «E-Car Powertrain Systems» της SIEMENS που απασχολεί περίπου 500 υπαλλήλους.
Αυτή ακριβώς η σύνδεση των δύο τμημάτων των εταιρειών και η αναφερόμενη παραγωγή προϊόντων που σχεδιάζεται φανερώνει το ευρύτερο ενδιαφέρον αυτής της επιχειρηματικής συμφωνίας, που μέλλει φυσικά να αποδείξει τη δυναμική του. Το ενδιαφέρον λοιπόν, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς προκύπτει αφενός από τη συγκυρία και αφετέρου από τις δυνατότητες που προσφέρει.

Η συγκυρία δείχνει ότι η Ευρώπη κινείται, αργά αλλά σταθερά, προς μια κατεύθυνση απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα, όχι μόνο γενικά αλλά και ειδικά στην αυτοκίνηση. Υπάρχει φυσικά η συμφωνία του Παρισιού για το Κλίμα, που υπογράφηκε πανηγυρικά στη Νέα Υόρκη και μέλλει να εφαρμοσθεί άμεσα. Επίσης, όπως γράψαμε στην greenagenda η κυβέρνηση της Βρετανίας ανακοίνωσε ότι η νομοθεσία για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής θα τροποποιηθεί ώστε να μηδενίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Ειδικά όμως για την αυτοκίνηση τα νέα είναι πιο επίκαιρα. Στην Ολλανδία συζητείται πλέον επισήμως η πρόταση για την πλήρη απαγόρευση όλων των νέων μοντέλων με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, αρχής γενομένης από το 2025. Ήδη στη Νορβηγία το 17,1% των εγγραφών νέων αυτοκινήτων το περασμένο έτος αναλογούσε σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων, αντιπροσωπεύοντας το υψηλότερο μερίδιο αγοράς για «καθαρά» οχήματα σε όλο τον κόσμο. Όπως γράψαμε πριν ένα περίπου μήνα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Juniper Research, περίπου 17 εκατ. ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα θα κυκλοφορούν παγκοσμίως ως το 2020.

Σε αυτό το πλαίσιο οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κινητοποιηθεί, καθώς δεν υπάρχει μόνο το λαμπρό παράδειγμα της Tesla ή οι πρωτοπόρος TOYOTAκαι οι ασιατικοί γίγαντες, αλλά και οι κινήσεις ευρωπαϊκών εταιρειών όπως οι Peugeot, Citroen, Mercedes-Benz, BMW, Opel. Όμως αυτά είναι τελικά προϊόντα, δηλαδή αυτοκίνητα που απευθύνονται ήδη στους καταναλωτές.

Το οικονομικά και τεχνολογικά ενδιαφέρον που προκύπτει από τη συμμαχία SIEMENS-VALEO δεν είναι μόνο ότι μπορούν να λειτουργήσουν ως ευρωπαίοι προμηθευτές στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι αυτή η ανακοίνωση έρχεται αμέσως μετά τη συμφωνία για το κλίμα σε συνδυασμό με τις πολιτικές πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη συμμετοχή της Ευρώπης στην εκπλήρωση των στόχων. Αυτό για την αυτοκίνηση σημαίνει ότι θα υπάρχει ένας ικανός τεχνολογικά και οικονομικά εταίρος σε ευρωπαϊκό έδαφος που θα μπορεί να προμηθεύει με μέρη και εξαρτήματα υβριδικών αλλά κυρίως ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα δεκάδες ερευνητικά project ηλεκτροκίνησης που έχουν επιδοτηθεί τα προηγούμενα χρόνια από ευρωπαϊκούς πόρους και προγράμματα έρευνας και τεχνολογίας.

Με απλά λόγια: στην Ευρώπη υπάρχει καινοτομία και τεχνογνωσία για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δημιουργείται τεχνολογικό και παραγωγικό υπόβαθρο, ωριμάζουν οι κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες. Το μόνο που απομένει, όπως ανέφεραν στην greenagenda αναλυτές που κινούνται μεταξύ Αθήνας και Βρυξελλών, είναι το κατάλληλο επιχειρηματικό μοντέλο. Διότι κεφάλαια για επενδύσεις σε έναν τομέα τεχνολογικής αλλαγής (ή disruption όπως λένε στο χώρο των start-ups) υπάρχουν πολλά. Λείπει το πάντρεμα όλων αυτών και η εφαρμογή, για να γίνει γρήγορα το «τεχνολογικό άλμα» προς τη γενίκευση της ηλεκτροκίνησης. «Και είναι κοντά», μας τονίζουν παράγοντες των Βρυξελλών.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Κάνετε το σχόλιό σας

Ερώτημα ασφαλείας (CAPTCHA) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.