Με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου τα οχήματα καθαριότητας στα Βριλήσσια

Έγινε ο πρώτος δήμος στην Ελλάδα με «πράσινο» προϋπολογισμό και τώρα μάλλον θα γίνει και ο πρώτος που θα χρησιμοποιήσει σε οχήματα καθαριότητας κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.

Ο λόγος γίνεται για τον Δήμο Βριλησσίων που για το 2018 έχει «πράσινο» προϋπολογισμό της τάξης των 636.972 ευρώ και πλέον στο πλαίσιο της υιοθέτησης καθαρότερων ενεργειακών λύσεων για τον στόλο διαχείρισης αποβλήτων που διαθέτει, σχεδιάζει να θέσει σε κυκλοφορία 5 οχήματα-σκούπες που κάνουν χρήση κυψελών καυσίμου υδρογόνου, συνοδευόμενες από σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου μικρής κλίμακας.

Στα Βριλήσσια πριν από λίγες ημέρες φιλοξενήθηκε η 1η Ευρωπαϊκή Περιφερειακή Ημερίδα Νοτιοανατολικής Ευρώπης της Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας «FCH 2JU Regions & Cities», με θέμα τις νέες τεχνολογίες καυσίμων και υδρογόνου, την οποία συνδιοργάνωσαν ο Δήμος Βριλησσίων, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών Περιβάλλοντος, το Κέντρο Ερευνών «Δημόκριτος» και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Χημικών Μηχανικών.

Ο Δήμος Βριλησσίων είναι από τους πρώτους στην Ελλάδα που συμμετέχουν στην Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πόλεων Υδρογόνου, μια πρωτοβουλία που έχει ως στρατηγικό στόχο να αναδείξει έως το 2020 τις τεχνολογίες κυψελών καυσίμου και υδρογόνου σε πυλώνες των μελλοντικών εξελίξεων στα συστήματα ενέργειας και μεταφορών της Ευρώπης, συμβάλλοντας έτσι στην εξέλιξη προς μια οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050.

Όπως ανέφερε σχετικά ο δήμαρχος Βριλησσίων, Ξένος Μανιατογιάννης, «οι στόχοι μας εστιάζονται σε ένα καθαρότερο και καλύτερο τοπικό σύστημα μεταφορών, επομένως η ανάπτυξη μικρών έως μεσαίων έργων χρήσης κυψελών καύσιμου και υδρογόνου στον τομέα των μεταφορών αποτελεί βασική προτεραιότητα μας».

Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου, Κώστας Βαφειάδης, τόνισε ότι «μεταξύ των στόχων του Δήμου για την ανάπτυξη έργων χρήσης κυψελών καύσιμου και υδρογόνου είναι εφαρμογές στον οικιακό και τριτογενή τομέα με χρήση φυσικού αερίου ως καυσίμου, η χρήση απορριμματοφόρων οχημάτων, μίνι λεωφορείων και αυτοκινήτων που κινούνται με κυψέλες καυσίμου και η δημιουργία μικρής κλίμακας τοπικών σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο, που υποστηρίζονται από ΑΠΕ».

Φωτογραφία αρχείου

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Κάνετε το σχόλιό σας

Ερώτημα ασφαλείας (CAPTCHA) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.