ΝΔ: Αργούμε πολύ στην εισαγωγή βιοκαυσίμων και ηλεκτροκίνησης

του Θοδωρή Καραουλάνη

Η θαλάσσια χωροταξία έκλεψε τις εντυπώσεις κατά τη συζήτηση για το νομοσχέδιο: «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/89/ΕΕ "περί θεσπίσεως πλαισίου για το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό" και άλλες διατάξεις», το οποίο ήδη ψηφίστηκε, αφενός διότι ήταν το βασικό θέμα του νομοσχεδίου αλλά και γιατί για πρώτη φορά η χώρα αποκτά συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο για τη χωροταξία στις θαλάσσιες περιοχές.

Όμως εξαιρετικά σημαντικό από περιβαλλοντικής σκοπιάς ήταν και το ζήτημα των αλλαγών στο θεσμικό πλαίσιο για τα βιοκαύσιμα, κάτι που ανέδειξε και ο Υπουργός Γιώργος Σταθάκης, όπως έγραψε ήδη η Greenagenda. Και σε αυτό το κομμάτι της συζήτησης για τα βιοκαύσιμα δυστυχώς δεν αναδείχθηκαν από τα ΜΜΕ οι τοποθετήσεις άλλων κομμάτων και βουλευτών.

Για παράδειγμα, ο Βουλευτής της ΝΔ Α’ Πειραιώς και Νήσων και αναπληρωτής τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Κώστας Κατσαφάδος, στη συζήτηση του νομοσχέδιου ανέδειξε την καθυστέρηση της χώρας και στον τομέα της ένταξης των βιοκαυσίμων στο ενεργειακό μείγμα, ενώ παράλληλα σημείωσε την ανάγκη τα βιοκαύσιμα να προέρχονται από εγχώριες πρώτες ύλες (το ίδιο θέμα ανέδειξαν και άλλοι βουλευτές), ενώ παράλληλα κάλεσε την κυβέρνηση να προχωρήσει υπουργικές αποφάσεις που εκκρεμούν ακόμη στη θεματική των καυσίμων (όπως για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου), αναδεικνύοντας τους περιβαλλοντικούς κινδύνους από τέτοιες καθυστερήσεις.

Ο Κώστας Κατσαφάδος στο δεύτερο κομμάτι του νομοσχεδίου που αφορά στα βιοκαύσιμα σημείωσε ως βασική του θέση ότι η Ελλάδα έχει καθυστερήσει πολύ, αναφέροντας:

«Δυστυχώς, είναι ένα θέμα, στο οποίο η χώρα μας έχει μείνει πολύ πίσω σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. Είναι σημαντικό ότι μπαίνει το θέμα των βιοκαυσίμων σήμερα, αλλά θα έλεγα ότι έχουμε καθυστερήσει και θα πρέπει να πάμε πιο επιθετικά ως χώρα. Το ίδιο ισχύει και για την ηλεκτροκίνηση, κάτι που παραδεχθήκατε και εσείς ο ίδιος, κύριε Υπουργέ, σε σχετική μου ερώτηση. Θυμίζω ότι δεσμευτικός στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2020 είναι ότι το 10% στα καύσιμα κίνησης για κάθε χώρα-μέλος θα είναι από βιοκαύσιμα. Η χρήση βιοκαυσίμων στη χώρα μόνο θετική είναι αφού στα πλεονεκτήματα καταγράφεται η μείωση των αερίων εκπομπών θερμοκηπίου, η μειωμένη εξάρτηση από την εισαγωγή πετρελαίου, η αύξηση της απασχόλησης και του ΑΕΠ και φυσικά η δημιουργία ευκαιριών σε τομείς όπως είναι ο αγροτικός», υπογράμμισε ο κ. Κατσαφάδος, ο οποίος μάλιστα επισήμανε ότι η Κυβέρνηση πρέπει να λάβει υπόψη την περιβαλλοντική επίδοση, ώστε να δίνεται προτεραιότητα στα βιοκαύσιμα εκείνα που προέρχονται από πρώτες ύλες οι οποίες παράγονται στην ελληνική επικράτεια και συγκεκριμένα από συμβολαιοποιημένες ενεργειακές καλλιέργειες, χρησιμοποιημένα φυτικά έλαια, μηχανέλαια, ζωικά έλαια και βαμβακόσπορο, έτσι ώστε να αποφεύγεται το μεγάλο περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μεταφορών.

«Φυσικά, θα πρέπει να δοθεί και η προτεραιότητα στην παραγωγή βιοαιθανόλης από ελληνικές ενεργειακές πρώτες ύλες. Αυτήν τη στιγμή, όμως, δεν υπάρχει καμία μονάδα παραγωγής, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, βιοαιθανόλης στην Ελλάδα και αντιλαμβάνεστε ότι η βιοαιθανόλη θα εισάγεται από το εξωτερικό, με αποτέλεσμα να κάνουμε εισαγωγή ρύπων και να μη δίνουμε κανένα κίνητρο ώστε να προχωρήσουμε σε νέες επενδύσεις. Επίσης, θα πρέπει να γίνει μια εκτίμηση σχετικά με το πόσο θα είναι το όφελος για τους καταναλωτές μετά την πρόσμειξη βιοκαυσίμων. Θα υπάρξουν φθηνότερες τιμές; Θα είστε σε θέση να ελέγχετε αποτελεσματικά τα βιοκαύσιμα;».

Στο σημείο αυτό, ο αναπληρωτής Τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας ανέφερε στον Υπουργό, ότι εκκρεμούν ακόμα πέντε κρίσιμες υπουργικές αποφάσεις για την καταπολέμηση της λαθρεμπορίας καυσίμων, τονίζοντας ότι πριν από λίγες μέρες, είχε καταθέσει σχετική ερώτηση για το θέμα αυτό. «Όταν μιλάμε για το περιβάλλον οφείλουμε να κατανοήσουμε και να καταλάβουμε ότι το περιβάλλον δεν είναι κτήμα μας. Οφείλουμε να κατανοήσουμε και να καταλάβουμε ότι είμαστε υπόχρεοι να κληρονομήσουν οι επόμενες γενιές ένα περιβάλλον καλύτερο απ’ ό,τι βρήκαμε εμείς. Σαφέστατα το θαλάσσιο χωροταξικό μπορεί να δώσει τα πλαίσια και για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, αλλά και για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Δυστυχώς, όμως, με μια τέτοια πρόχειρη διαδικασία την οποία ακολουθεί η Κυβέρνηση σε τόσο σημαντικά θέματα γύρω από το περιβάλλον φοβάμαι ότι τα αποτελέσματα θα είναι μάλλον αρνητικά απ’ ό,τι θετικά», επισήμανε ο κ. Κατσαφάδος.

 

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Κάνετε το σχόλιό σας

Ερώτημα ασφαλείας (CAPTCHA) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.