Στην τελική ευθεία η περιβαλλοντική αδειοδότηση για 15+1 υδατοδρόμια

του Θοδωρή Καραουλάνη

Ένα σήριαλ σχεδόν δεκαετίας φαίνεται να τελειώνει και να παίρνει οριστικά το δρόμο της: η δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα!

Το «σήριαλ» που προαναφέρουμε αφορά το θέμα της αδειοδότησης των υποδομών που απαιτούνται για την προσνήωση και απονήωση αλλά και της επιβίβαση – αποβίβαση επιβατών σε υδροπλάνα.

Η πρώτη σοβαρή προσπάθεια αδειοδότησης υδατοδρομίων ξεκίνησε το 2007 αλλά μέχρι τώρα η Πολιτεία αδυνατούσε στην πραγματικότητα να δώσει λύσεις και άδειες, αφήνοντας του ενδιαφερόμενους επενδυτές – αλλά και πολλές περιοχές της χώρας – χωρίς αεροπορική συγκοινωνία. Χρειάστηκαν νομουετικές ρυθμίσεις, υπουργικές αποφάσεις και εγκύκλιοι, χιλιάδες εργατοώρες στη δημόσια διοίκηση αλλά χειροπιαστό αποτέλεσμα επί 10 σχεδόν χρόνια δεν υπήρξε.

Φαίνεται λοιπόν ότι η εικόνα αυτή αλλάζει πλέον.

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξέδωσε την 7η κατά σειρά την Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για τη δημιουργία υδατοδρομίου, αυτή τη φορά στο Ρέθυμνο. Οι ΑΕΠΟ είναι η πιο δύσκολη και βασική αδειοδότηση για τέτοια έργα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Υπενθυμίζουμε ότι οι έξι (6) εγκριθείσες περιβαλλοντικές άδειες που έχουν υπογραφεί μέχρι σήμερα, αφορούν στη δημιουργία υδατοδρομίων για τις περιοχές: Αγία Μαρίνα Γραμματικού, Αλόννησος, Παξοί, Ρέθυμνο, Σκόπελος και Σκύρος.

Παράλληλα, σύντομα («στο εγγύς μέλλον» υποστηρίζει το ΥΠΕΝ) πρόκειται να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες περιβαλλοντικής αδειοδότησης υδατοδρομίων για τις περιοχές: Αμφιλοχία, Βόλος, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη, Λαύριο, Πάτμος, Πάτρα και Τήνος, έτσι ώστε να ξεκινήσει η λειτουργία τους το συντομότερο δυνατό.

Επισημαίνεται ότι πλήρως αδειοδοτημένο (άρα διοικητικά έτοιμο προς λειτουργία) είναι, σήμερα, μόνο το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας.

Όμως το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας δεν σταματά σε αυτό.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε τονίζει ότι θεωρεί τα έργα των υδατοδρομίων υψίστης σημασίας επενδύσεις για την ελληνική οικονομία, που μπορούν να δημιουργήσουν σημαντικό αριθμό θέσεων εργασίας, τόσο με άμεσο όσο και με έμμεσο τρόπο, να συνεισφέρουν σημαντικά στη διασύνδεση και ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών και στη βελτίωση της οικονομίας της χώρας, αλλά και να συμβάλλουν στην άρση της απομόνωσης νησιών μικρών, ορεινών ή ακριτικών, όπου δεν είναι δυνατή η κατασκευή αεροδρομίων και η μεταξύ τους ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι δυσχερής, ειδικά κατά τη χειμερινή περίοδο.

Στην ανακοίνωση τονίζεται επίσης ότι το ΥΠΕΝ εργάζεται εντατικά για την επιτάχυνση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των υδατοδρομίων και δρομολογεί την απλοποίηση των διαδικασιών περιβαλλοντικής αδειοδότησης για τα μελλοντικά αιτήματα.

ΥΓ: Προκαλεί εντύπωση ότι στην ανακοίνωση δεν αναφέρεται το όνομα κάποιοι από την πολιτική ηγεσία που να εκφράζει τις απόψεις αυτές του ΥΠΕΝ, παρότι η περιβαλλοντική αδειοδότηση είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του Πάνου Σκουρλέτη. Ίσως αυτό να σημαίνει ότι εκφράζει το σύνολο της πολιτικής ηγεσίας. Ίσως πάλι όχι…

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση