Οι οδικές μεταφορές ευθύνονται για το 70% των εκπομπών του τομέα μεταφορών

Τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα με το θέμα της κλιματικής αλλαγής, συνέδεσε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, κατά την ομιλία του στην Ημερίδα με θέμα «Βιώσιμη Κινητικότητα στους ΟΤΑ» που πραγματοποιήθηκε, εχθές, με στόχο τη δημιουργία Δικτύου Τοπικών Συντονιστών Βιώσιμης Κινητικότητας με συμμετοχή των ΟΤΑ της χώρας.

Όπως είπε ο κ. Φάμελλος, «η κλιματική αλλαγή είναι μία παγκόσμια συζήτηση με περιβαλλοντικά, αλλά και πολιτικά χαρακτηριστικά, η οποία μονοπωλεί το ενδιαφέρον σε διεθνές επίπεδο. Η παγκόσμια κοινότητα έχει καθυστερήσει να λάβει μέτρα αντιμετώπισης, αλλά και προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή».

Αναφέρθηκε, δε, στην πρόσφατη τριμερή συνάντηση των Υπουργών Περιβάλλοντος Ελλάδας – Κύπρου – Αιγύπτου, με στόχο τη διαμόρφωση ενός πλαισίου συνεργασίας στους τομείς της κλιματικής αλλαγής, της βιοποικιλότητας, της διαχείρισης παράκτιων ζωνών, των αποβλήτων και της θαλάσσιας ρύπανσης.

Στην Ευρώπη, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, «ο τομέας των μεταφορών είναι υπεύθυνος για το 25% των εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου. Ειδικότερα, οι οδικές μεταφορές ευθύνονται για το 70% των εκπομπών του τομέα μεταφορών. Συνεπώς, πρέπει οπωσδήποτε να επικεντρώσουμε τις προσπάθειές μας στον τομέα των μεταφορών, καθώς η συνολική πρόοδος είναι μικρή».

Και πρόσθεσε ο κ. Φάμελλος: «Ακόμα και η ανακήρυξη μιας πόλης ως φιλικής προς το περιβάλλον, το κλίμα και την ενέργεια είναι σημαντική, αλλά απαιτείται και η πραγματοποίηση των διακηρύξεων"». Παρέθεσε, δε, το ιδιαίτερα θετικό παράδειγμα αρκετών Δήμων, που υπήρξαν πρωτοπόροι και χρηματοδότησαν αρχικά τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας από ίδιους πόρους. Πλέον η Ελληνική Πολιτεία, μέσω του Πράσινου Ταμείου, παρέχει στήριξη για τη χρηματοδότηση 150 σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας σε Δήμους με πληθυσμό μεγαλύτερο των 25 χιλιάδων κατοίκων».

Επισήμανε, μάλιστα, ότι είναι απαραίτητο τα Σχέδια να υλοποιηθούν, προς όφελος της καθημερινότητας των πολιτών, «ώστε να περάσουμε όλοι μαζί, κυβέρνηση, αυτοδιοίκηση και πολίτες από τη σφαίρα της θεωρίας και των πολιτικών δηλώσεων στην ουσιαστική και αποτελεσματική πράξη».

Στην ομιλία του, ανέφερε επιπλέον και τη σύνδεση της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας με τις αστικές αναπλάσεις και την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή (π.χ. για την αντιμετώπιση του φαινομένου της θερμικής νησίδας στις πόλεις) μέσω κατάλληλου βιοκλιματικού σχεδιασμού και τη δημιουργία δημόσιων χώρων πρασίνου, που έχουν πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και οικονομία.

«Η Ελλάδα ανταποκρινόμενη στις Ευρωπαϊκές προκλήσεις, έχει ορίσει εθνικούς συντονιστές για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, αλλά επιδιώκει επίσης και τη διαμόρφωση του Δικτύου των Τοπικών Συντονιστών για την ανταλλαγή εμπειριών, καλών πρακτικών και τη μεταφορά τεχνογνωσίας. Είναι σημαντικό να υπάρχει επιβράβευση της καλύτερης προσπάθειας και να δείχνουμε ότι στη χώρα μας υπάρχει μία ομάδα ανθρώπων που πιστεύει αυτό που κάνει, και μπορεί να έχει αποτελέσματα», κατέληξε ο Σ. Φάμελλος.

Η Ημερίδα συνδιοργανώθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και το Ινστιτούτο Επιμόρφωσης (ΙΝΕΠ) του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ), ενώ συμμετείχε με χαιρετισμό και ο Ευρωπαίος Συντονιστής Βιώσιμης Κινητικότητας, Juan Caballero.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Κάνετε το σχόλιό σας

Ερώτημα ασφαλείας (CAPTCHA) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.