Αργοπορία… στις λεωφορειολωρίδες

Πριν από λίγες ημέρες ο Δήμος Θεσσαλονίκης γνωστοποίησε στο υπουργείο ΥΠΟ.Μ.Ε.ΔΙ. τη συναίνεσή του στην είσοδο των ταξί στις νέες λεωφορειολωρίδες «σε καθορισμένες ώρες».

 Όπως  καταγγέλλει  η Ένωση  για τα Δικαιώματα των Πεζών οι οδηγοί ταξί παραβιάζουν μαζικά τους χρονικούς περιορισμούς, εισερχόμενοι σε αυτές όλο το 24ωρο, τελευταία δε τις έχουν αχρηστεύσει εντελώς χρησιμοποιώντας τες ως πιάτσες, καταδικάζοντας την πόλη σε κυκλοφοριακό χάος και θέτοντας υπό ομηρία τους επιβάτες των λεωφορείων.

Η θέση της Ένωσης για τα Δικαιώματα των Πεζών, όπως αυτή διαμορφώθηκε μέσα από επιστημονικές συγκοινωνιακές μελέτες ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ υπέρ της αποκλειστικής χρήσης των λεωφορειολωρίδων από τα λεωφορεία ΚΑΙ ΜΟΝΟ, μέχρις ότου λειτουργήσει το μετρό, γεγονός που θα προκαλέσει γενικότερη αναπροσαρμογή της κυκλοφορίας μέσα στην πόλη.

Η θέση αυτή συμπίπτει με τις κατά καιρούς κατατεθειμένες θέσεις των αρμόδιων σε θέματα κυκλοφορίας φορέων καθώς και με τις προεκλογικές δεσμεύσεις της δημοτικής κίνησης “Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη”.

Ο Δήμαρχος κ. Μπουτάρης, σε σύσκεψη αρμόδιων φορέων στις 9/1/2012 στο Δημαρχείο είχε δηλώσει ότι θα έφερνε το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο, ο δε υφυπουργός κ. Μαγκριώτης ότι θα ακούσει την άποψη των φορέων και του δημοτικού συμβουλίου πριν προβεί στην νομοθετική ρύθμιση των νέων λεωφορειολωρίδων.

Επιπρόσθετα η Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών έχει υποβάλει από το Μάρτιο του 2011 σχετικό αίτημα με υπογραφές δημοτών στο Δήμο Θεσσαλονίκης ζητώντας τη θέση του δημοτικού συμβουλίου για αυτό ακριβώς το θέμα, στο οποίο δεν δόθηκε μέχρι σήμερα απάντηση.

Η Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών, καταγγέλλει την στάση τόσο του Δήμου όσο και της κεντρικής διοίκησης, που σε ανακολουθία με τα συμφωνηθέντα περί διαβούλευσης, και υπό την οργανωμένη πίεση των 2.000 επαγγελματιών ταξί, καταδικάζουν το κοινωνικό και περιβαλλοντικό συμφέρον των 500.000 πολιτών και επισκεπτών της πόλης.

Ως γνωστό τα ταξί εισέβαλαν στις λεωφορειολωρίδες της Θεσσαλονίκης (μόνο της Θεσσαλονίκης και όχι της Αθήνας) το 2007 με απόφαση του τότε υπουργού κ. Λιάπη, ρίχνοντας την ταχύτητά των λεωφορείων στο μισό, με την προσχηματική επίκληση της δυσχέρειας στην κυκλοφορία τους, λόγω των έργων του μετρό. Το επιχείρημα αυτό δεν ευσταθεί, καθώς η ενόχληση από τα έργα δεν υπάρχει σε καμία από τις νέες λεωφορειολωρίδες, παρά μόνο σε ορισμένα σημεία των υφισταμένων (μόνο στην Εγνατία) και μπορεί να επιλύεται με στοχευμένες τοπικές ρυθμίσεις για όσο χρόνο διαρκεί η όχληση, χωρίς να επηρεάζεται το σύνολο της πόλης.

Η Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών θα συνεχίσει μαζί με άλλες οργανώσεις της πόλης, και μέσω της ιστοσελίδας της www.enosipezon.gr, τη συλλογή υπογραφών προσώπων, φορέων και συλλογικοτήτων, για την αποκλειστική χρήση των λεωφορειολωρίδων, με σκοπό την αποστολή τους στο ΥΠΟ.Μ.Ε.ΔΙ.

Ταυτόχρονα έχει ζητήσει από τους αρμόδιους φορείς (Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσ/νίκης, Οργανισμό Ρυθμιστικού Θεσ/νίκης, Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, ΕΚΕΤΑ Ινστιτούτο Μεταφορών, ΟΑΣΘ, ΤΕΕ Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Θεσ/νίκης, Τομέα Μεταφορών- Συγκοινωνιακής Υποδομής-Διαχείρισης Έργων Ανάπτυξης Α.Π.Θ.) την επίσημη θέση τους για το θέμα.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!