Όταν στην Ελλάδα, οι συζητήσεις για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο μιας πόλης διαρκούν χρόνια σε πόλεις της Ευρώπης οι τοπικές αρχές μαζί με τους κατοίκους, τους εμπόρους συνεργάζονται για να βρουν την επιθυμητή λύση. Στις νέες προκλήσεις της κυκλοφορίας, οι αρχές της Βιέννης καλούν τους κατοίκους αλλά και τους φορείς της πόλης να συμμετέχουν στις αναγκαίες αλλαγές.
Σε έναν από τους σημαντικούς δρόμους της αυστριακής μεγαλούπολης την οδό Mariahilfer Strasse, μετά από διαβουλεύσεις με τον τοπικό πληθυσμό θα δοθεί περισσότερος χώρος στους πεζούς.Η ζώνη του πυρήνα μεταξύ Andreasgasse και Kirchengasse θα πεζοδρομηθεί, με μια ξεχωριστή λωρίδα για τη λεωφορειακή γραμμή 13Α.Στα υπόλοιπα τμήματα της Marihilferr Straße ανάμεσα στη Museumsplatz/Kirchengasse and Andreasgasse/Kaiserstraße θα γίνει η πρώτη μεγάλης κλίμακας κοινόχρηστη ζώνη της Βιέννης. Η ποδηλασία θα επιτρέπεται κατά μήκος της Mariahilfer Straße.Η λύση αυτή για την μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων αναπτύχθηκε από κοινού με τους προέδρους των δυο τοπικών διαμερισμάτω.Σύμφωνα με την πρόσφατη τροποποίηση του αυστριακού νόμου περί οδικής κυκλοφορίας (StVO), "κοινόχρηστος χώρος " είναι ζώνες κλειστές στην κυκλοφορία οχημάτων αλλά ανοιχτές στους πεζούς, ποδηλάτες και στις δυο κατευθύνσεις.Τα μηχανοκίνητα οχήματα έχουν πρόσβαση σε χώρους στάθμευσης. Η ανώτατη ταχύτητα σε αυτές τις ζώνες είναι τα 20 χλμ/ώρα.Τα οχήματα μπορούν να εισέρχονται στη ζώνη αλλά δεν επιτρέπεται να σταματήσουν ή να σταθμεύσουν εκτός από τα οχήματα τροφοδοσίας των καταστημάτων.
Περαιτέρω βήματα
Τις επόμενες εβδομάδες μάλιστα σε όλους τους κατοίκους του 6 και 7ου τοπικού διαμερίσματος θα σταλούν λεπτομερείς πληροφορίες για τις μελλοντικές κυκλοφοριακές λύσεις που προτείνονται στις περιοχές τους.Τα μέτρα θα εφαρμοστούν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Οι διαρθρωτικές αλλαγές πρόκειται να ξεκινήσουν την άνοιξη του 2014, ακολουθούμενες από μια δοκιμαστική περίοδο.Οι διαβουλεύσεις με τον Εμπορικό Σύλλογο της Βιέννης για τις ώρες εφοδιασμού της αγοράς θα συνεχιστούν στη βάση των κυκλοφοριακών λύσεων.
Η διαδικασία της συμμετοχής του κοινού στον σχεδιασμό της επιφάνειας της οδού ξεκινά τις επόμενες ημέρες.Σε αυτή την φάση θα λειτουργήσει ένα περίπτερο πληροφοριών όπου οι πολίτες
μπορούν να ενημερωθούν για τον σχεδιασμού του δρόμου και να λάβουν ενεργά μέρος στη διαδικασία σχεδιασμού με τις δίκες τους ιδέες και προτάσεις. Επιπλέον στις δοκιμαστικές ζώνες που θα δημιουργηθούν στη Mariahilfer Straße οι κάτοικοι μπορούν να δοκιμάσουν το μελλοντικό σύστημα σε καθορισμένες ημέρες.
Οι αλλαγές στην κυκλοφορία της οδού αλλά και τα μέτρα στις παρακείμενες περιοχές θα ληφθούν το καλοκαίρι του 2013
Αποτελέσματα της διαδικασίας διαλόγου
Όλα τα μέτρα που θα ληφθουν για την επίλυση των τοπικών κυκλοφοριακών προβλημάτων λαμβάνονται σύμφωνα με την διαδικασία του διαλόγου που εφαρμόζεται από το φθινόπωρο του 2012. Χιλιάδες κάτοικοι προτείνουν τα συμφέροντα τους, τις ιδέες και τις ανάγκες. Λαμβάνεται υπόψη η κατάσταση που επικρατεί σε γειτονικές περιοχές. Σε συνεργασία με τους ειδικούς σχεδιαστές σε θέματα
κυκλοφορίας αναπτύσσεται ένα μοντέλο που να ανταποκρίνεται σε όλες τις απαιτήσεις. Η προσέλευση των κατοίκων στη διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης ήταν στο 44,2%.