Στο Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο οι προσπάθειες της ΕΕ για την ατμοσφαιρική ρύπανση

Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο θα ξεκινήσει συνολική επανεξέταση των προσπαθειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, την κύρια περιβαλλοντική αιτία πρόωρων θανάτων στην ΕΕ.

Ο οργανισμός με έδρα το Λουξεμβούργο, ως ανεξάρτητη εξωτερική ελεγκτική αρχή της ΕΕ, θα εξετάσει την αποτελεσματικότητα των σημερινών πολιτικών της ΕΕ για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Η ποιότητα του αέρα σε έξι ευρωπαϊκές πόλεις θα εξεταστεί στο πλαίσιο του ελέγχου, συμπεριλαμβανομένων των Βρυξελλών. Ο έλεγχος προβλέπεται να διεξαχθεί τους επόμενους μήνες και το Συνέδριο ελπίζει να δημοσιεύσει τα ευρήματά του στα μέσα του 2018.

Οι έρευνες θα πραγματοποιηθούν σε αστικές περιοχές που πλήττονται περισσότερο από την ατμοσφαιρική ρύπανση, όπως η Στουτγάρδη, που βρίσκεται στην καρδιά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, και η Κρακοβία, όπου τα επίπεδα της ρύπανσης είναι τόσο άσχημα ώστε η ζωή εκεί ισοδυναμεί με το κάπνισμα 4.000 τσιγάρων το χρόνο, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη. Οι υπόλοιποι τόποι δοκιμής που επιλέχθηκαν είναι οι Βρυξέλλες, η Σόφια, η Οστράβα και το Μιλάνο.

Η αποστολή του Συνεδρίου είναι να διερευνήσει πώς η ΕΕ ξοδεύει τα χρήματά της. Σημαντικά ποσά των φόρων των Ευρωπαίων πολτιών επενδύονται σε μέτρα βελτίωσης της ποιότητας του αέρα, συμπεριλαμβανομένης της συγχρηματοδότησης έργων μέσω του Ευρωπαϊκού Διαρθρωτικού και Επενδυτικού Ταμείου και διαφόρων ερευνητικών προγραμμάτων.

Οι ελεγκτές επεσήμαναν ότι τα μικροσωματίδια ρύπανσης ευθύνονταν για 436.000 πρόωρους θανάτους στην ΕΕ το 2013, ενώ το οξείδιο του αζώτου και το όζον σε επίπεδο εδάφους κόστισαν τη ζωή 68.000 και 16.000 πολιτών αντίστοιχα.

Εξάλλου, σε μια μελέτη που διεξήχθη από το Νορβηγικό Μετεωρολογικό Ινστιτούτο, το Διεθνές Ινστιτούτο Ανάλυσης Εφαρμοσμένων Συστημάτων στην Αυστρία και το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Chalmers στη Σουηδία, οι χώρες με τον μεγαλύτερο αριθμό θανάτων λόγω εκπομπών οξειδίων του αζώτου η Ιταλία, η Γερμανία και η Γαλλία.

Οι χώρες αυτές έχουν υψηλό πληθυσμό και η πλειοψηφία τους χρησιμοποιεί αυτοκίνητα ντίζελ. Η κρίση είναι πολύ μεγαλύτερη στην Ιταλία από ό,τι στη Γαλλία. Ωστόσο, η Νορβηγία, η Κύπρος και η Φινλανδία έχουν χαμηλότερο κίνδυνο κατά 14% από ό,τι οι περισσότερες χώρες της ΕΕ.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση