Ένας στους δύο Έλληνες αγνοεί παντελώς την ύπαρξη οικοσημάνσεων στα ψάρια

του Νίκου Αβουκάτου

Τουλάχιστον τέσσερις φορές τον μήνα βρίσκονται στο τραπέζι της πλειονότητας των Ελλήνων τα ψάρια και τα θαλασσινά, δείχνοντας ιδιαίτερη προτίμηση στα νωπά, μη συσκευασμένα. Ωστόσο, στη χώρα μας, λίγα πράγματα είναι γνωστά για την αγορά των αλιευμάτων που φέρουν οικο-σήμανση, αφού το 56% των Ελλήνων δεν γνωρίζει καν την ύπαρξη οικο-σημάνσεων.

Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα που διεξάγει το ΑΠΘ στο πλαίσιο της διπλωματικής εργασίας του μεταπτυχιακού φοιτητή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιάννη Γιώβου, με επιβλέποντα καθηγητή τον Κωνσταντίνο Γκάνια. Η έρευνα, με αφορμή το μεταπτυχιακό πρόγραμμα Αλιευτική Βιολογία και Διαχείριση, αφορά την πιστοποίηση αλιευτικών τεχνικών και της διαχείρισης των αλιευμάτων από αλιευτικούς στόλους με στόχο να εξασφαλίζεται η αειφορική εκμετάλλευση των αποθεμάτων.

 

alieymata

Σήμερα υπάρχουν διάφορες εταιρείες, παγκοσμίως, που πιστοποιούν οικο-σημάνσεις αλιευμάτων με διαφορετικές διαδικασίες πιστοποίησης.

«Γενικότερα, η ύπαρξη οικο-σημανσης σε αλιεύματα είναι ένδειξη καλής διαχείρισης και πρακτικών αλιείας του είδους και του αποθέματος του. Είναι σημαντικό να τονιστεί πως η παγκόσμια αγορά των αλιευμάτων με οικο-σήμανση αυξάνεται καθημερινά με χώρες όπως η Γερμανία και η Αγγλία να πρωτοστατούν λόγω της ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης σε θέματα που αφορούν την επίδραση της αλιείας στα αλιευτικά αποθέματα. Αντίθετα στην Ελλάδα λίγα πράγματα είναι γνωστά για την αγορά των αλιευμάτων που φέρουν οικο-σήμανση», υπογράμμισε ο κ. Γιώβος.

«Με τη συμπλήρωση ενός σύντομου και απλού ερωτηματολογίου από το ευρύ κοινό διερευνώνται οι  απόψεις αλλά και οι γνώσεις  των Ελλήνων καταναλωτών για τις οικο-σημάνσεις αλιευμάτων. Αυτό που προκύπτει  με βάση τα πρώτα στοιχεία είναι ότι το ποσοστό των ερωτηθέντων που γνωρίζουν τις οικο-σημάνσεις σε αλιεύματα (περίπου 1 στους 2) είναι μεγαλύτερο από το αναμενόμενο», επισήμανε στη Greenagenda.gr o ίδιος.

Η πλειονότητα των ερωτηθέντων ανήκει στις ηλικίες μεταξύ 26-45, με το μεγαλύτερο ποσοστό να είναι κάτοχοι πτυχίου πανεπιστημίου χωρίς ωστόσο να έχουν εξειδικευμένες γνώσεις πάνω στο αντικείμενο της έρευνας, ενώ τα 2 φύλα εκπροσωπούνται σχεδόν εξίσου.

Η συνολική έρευνα στοχεύει στην απόκτηση σφαιρικής γνώσης γύρω από τις προοπτικές της αγοράς των οικο-σημάνσεων αλιευμάτων στη χώρα μας.

Για να συμμετέχετε και εσείς στην έρευνα, συμπληρώνοντας το ερωτηματολόγιο, πατήστε ΕΔΩ.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση