Η αγροδιατροφή στην Κ. Μακεδονία ανοίγει ορίζοντες στις διεθνείς αγορές

Συνέντευξη στον Νίκο Αβουκάτο

Το σχέδιο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για το άνοιγμα νέων οριζόντων, μέσω της εξωστρέφειας, στον αγροδιατροφικό τομέα, με προβολές προϊόντων της μακεδονικής γης σε όλον τον κόσμο, από το Βερολίνο έως το Ντουμπάι, αποκαλύπτει σε συνέντευξή του στη Greenagenda.gr, ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας Φάνης Παπάς.

Ο Φ. Παπάς, αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Ο Φ. Παπάς, αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Ο κ. Παπάς παρουσιάζει τους τρόπους για τη στήριξη των επιχειρήσεων του αγροδιατροφικού τομέα, ενώ, σε ό,τι αφορά τη λειτουργία της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης της ΠΚΜ, επισημαίνει ότι η συμμετοχή των παραγωγικών φορέων, όπως αυτή του ΣΒΒΕ, θα συμβάλουν στην επιτυχία του έργου της.

Κάνοντας έναν απολογισμό της παρουσίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη SIAL 2016, έχετε μείνει ικανοποιημένος;

Κατ' αρχάς για πρώτη φορά συμμετείχε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στη διεθνή έκθεση SIAL 2016, μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις στον κλάδο των τροφίμων και ποτών παγκοσμίως. Η εμπειρία και η γνώση που αποκομίσαμε ήταν πολύ μεγάλη και σημαντική. Εξίσου σημαντικό ήταν και το γεγονός ότι μαζί μας είχαμε δεκαεπτά επιχειρήσεις. Στο περίπτερο μας επισκέφτηκαν εκθέτες περιπτέρων από άλλες χώρες και μάλιστα μίλησαν με τα καλύτερα λόγια για την παρουσία της ΠΚΜ. Μέσα από τη συγκεκριμένα έκθεση κοιτάξαμε να αναδείξουμε την πολυεπίπεδη εικόνα μας, κάτι που θα συνεχίσουμε να πράττουμε. Για παράδειγμα, διοργανώσαμε ένα event με τη Μακεδονική Κουζίνα μαζί με μια ελληνοκυπριακή εταιρεία που δραστηριοποιείται στο Παρίσι. Είναι πολύ σημαντική η προβολή της Κεντρικής Μακεδονίας και των επιχειρήσεων που έχουν εξαγωγικό προσανατολισμό. Καταφέραμε να έχουμε προτάσεις από διοργανωτές και άλλων εκθέσεων ανά τον κόσμο προκειμένου να συμμετέχουμε στις εκθέσεις τους το επόμενο διάστημα.

Ποια είναι η επόμενη ημέρα για τον αγροδιατροφικό τομέα στην Κ. Μακεδονία;

Έχουμε αναλάβει έναν στρατηγικό ρόλο και είμαστε υποχρεωμένοι να δώσουμε την οικονομική δυνατότητα να προβληθούν και άλλες επιχειρήσεις. Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες στις επιχειρήσεις και θα τις ενημερώνουμε για το σύνολο των προβολών μας. Στην Περιφέρεια στοχεύουμε να κάνουμε άνοιγμα σε νέες αγορές, από κοινού με τις επιχειρήσεις. Αυτή η προοπτική θα αναζωογονήσει τον πρωτογενή τομέα και θα προσφέρει οικονομικό όφελος στην ελληνική οικονομία και κυρίως στη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Πολλές από τις 17 επιχειρήσεις που συμμετείχαν στη SIAL 2016 έκαναν, μάλιστα, και τις συμφωνίες τους για την επομένη ημέρα. Ήδη, με την συμμετοχή μας στην έκθεση, δώσαμε κάποιες ευκαιρίες. Αυτή τη στιγμή έχουμε ξεκινήσει ένα project για την καταγραφή των επιχειρήσεων της Κεντρικής Μακεδονίας με εξαγωγικό χαρακτήρα. Θα πρέπει να εντοπίσουμε όλες τις επιχειρήσεις, ζητώντας ένα e-mail με το εταιρικό προφίλ τους, ούτως ώστε να τους παρέχουμε τη σχετική ενημέρωση, να γνωρίζουν, δηλαδή, για τα προγράμματα που εκτελεί η ΠΚΜ σχετικά με την εξωστρέφεια. Σχεδιάζουμε το σύνολο των προβολών μας σε όλον τον κόσμο: Βερολίνο, Μόσχα, Ντουμπάι, πιθανώς και στη Σεούλ, ώστε να ανοίξουμε τους ορίζοντες του αγροδιατροφικού τομέα. Θεωρώ ότι η Περιφέρεια, με το ¼ της ελληνικής παραγωγής, οφείλει να συμμετέχει στρατηγικά σε αυτήν την προσπάθεια.

Πρόσφατα ιδρύθηκε τυπικά και ξεκίνησε ουσιαστικά η λειτουργία της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης της ΠΚΜ. Τι μπορεί να σηματοδοτήσει το «πάντρεμα» του αγροδιατροφικού τομέα με τον τουρισμό;

Στην Αγροδιατροφική Σύμπραξη, με τη συγκρότηση της Διαχειριστικής Επιτροπής σε σώμα, συμμετέχουν πλέον φορείς με γνώση στην εξωστρέφεια. Και αναφέρομαι στον ΣΒΒΕ, τα Επιμελητήρια και τις Ενώσεις Ξενοδόχων. Όλοι αυτοί μπορούν να συνδράμουν με τη μεγάλη εμπειρία τους. Η Μακεδονική Κουζίνα είναι μια από τις δυναμικές που αναπτύσσουμε, προκειμένου να δώσουμε ένα brand name στους χώρους εστίασης και τα ξενοδοχεία με τις 100 συνταγές. Στις εκθέσεις, πλέον, πηγαίνουμε θεματικά, όμως με τον Αγροδιατροφικο τομέα παντρεύουμε και τον τουρισμό. Το όνομα μας είναι πολύ ισχυρό στο εξωτερικό. Οι θέσεις δεν δημιουργούνται αυτόματα, πρέπει να παράγουμε και να πωλούμε σε καλές τιμές. Εκτιμώ ότι με τη ζήτηση θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας. Μπορεί να μην έχουμε ποσότητες, αλλά έχουμε την ποιότητα. Σε αυτήν πρέπει να στοχεύουμε, αυτή θα δημιουργήσει προοπτικές στην οικονομία.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Κάνετε το σχόλιό σας

Ερώτημα ασφαλείας (CAPTCHA) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.