Κηφισιά - Φάληρο με πεταλιές: Ένας ποδηλατόδρομος - μαμούθ, μήκους 27 χλμ

του Νίκου Αβουκάτου 

Επιταχύνονται οι διαδικασίες της επικαιροποίησης της μελέτης για την κατασκευή του πρώτου ενιαίου δικτύου διαδρομής με ποδήλατο που θα ενώνει τη Βόρεια Αθήνα με το Παραλιακό Μέτωπο. Σύμφωνα με πληροφορίες της Greenagenda.gr, πριν από λίγες ήμερες έγινε συνάντηση στο υπουργείο Περιβάλλοντος με τους υπηρεσιακούς παράγοντες, τον αντιπεριφερειάρχη Βόρειου Τομέα Αθηνών, Γιώργο Καραμέρο και μελετητές του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, στο πλαίσιο των προσπαθειών που γίνονται ώστε να ολοκληρωθεί εντός του 2017 ο διαγωνισμός με σκοπό την επίσπευση της ολοκλήρωσης του έργου.

«Ανοίγουμε δρόμο για το ποδήλατο από και προς τη Βόρεια Αθήνα. Μια σταθερή διαδρομή με περιορισμό των εμποδίων κάτι που επίσης θα συμβάλει στη διαδικασία άμεσης ολοκλήρωσης του έργου» τόνισε στη Greenagenda.gr o αντιπεριφερειάρχης Βόρειου Τομέα Αθηνών, Γιώργος  Καραμέρος και υπογράμμισε ότι «ο σχεδιασμός του δικτύου ακολουθεί τα διεθνή πρότυπα και τις προδιαγραφές που ενισχύουν την ασφάλεια στην κίνηση του ποδηλάτη και της ποδηλάτισσας».

xartis_diadromi_voreios_podilatodromos

«Πρόκειται για τον βασικό κορμό του δικτύου με τον οποίο θα συνδεθούν και άλλοι δημοτικοί ποδηλατόδρομοι των δήμων από βορρά προς νότο. Διαμορφώνουμε έτσι μια ενιαία διαδρομή 27 χιλιομέτρων με προοπτική να συνδεθούν σε αυτήν υφιστάμενες δημοτικές διαδρομές», πρόσθεσε ο κ. Καραμέρος.

Σύμφωνα με μελετητές του ΕΜΠ η δημιουργία ποδηλατοδρόμων έχει διπλασιάσει, ακόμη και τριπλασιάσει, τον αριθμών των χρηστών ποδηλάτου.

Με αφετηρία το κέντρο της Κηφισιάς, πλησίον του σταθμού του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, ο βόρειος ποδηλατόδρομος θα διέρχεται από το ΚΑΤ, το κέντρο του Αμαρουσίου, τη Νερατζιώτισσα και κατευθύνεται προς Νέο Ηράκλειο, Νέα Ιωνία, Πευκάκια, Περισσό, Άνω Πατήσια, Κυψέλη, Πλατεία Βικτωρίας, Ομόνοια, Μοναστηράκι, Θησείο και Γκάζι όπου συναντά το νότιο ποδηλατόδρομο, ο οποίος καταλήγει στον Φαληρικό Όρμο.

Αναλυτικά η διαδρομή του βόρειου ποδηλατοδρόμου, ανά δήμο και οδό, έχει ως εξής:

Κηφισιά: Τατοϊου, Θεσσαλονίκης, Μακεδονίας, Φαιστού. Μαρούσι: Θεσσαλονίκης, Ηροδότου, Βασιλέως Αλεξάνδρου, Βασιλίσσης Αμαλίας, Νερατζιωτίσσης.

Νέο Ηράκλειο: Κηφισιάς, Μικροπούλου, Ελευθερίου Βενιζέλου, Νεότητος, Ρούμελης, Ερμού, Περικλέους.

Νέα Ιωνία: Διονυσίου Σολωμού, Γυμνασίου, Παπαφλέσσα, Βυζαντινών Αυτοκρατόρων, Μακελαράκη. Αθήνα: Αβέρωφ, Ερμωνάσσης ή εναλλακτικά Πιτυούντος – Γάγγρας, Οφιούντος, Λάρνεως, Κρώμνης, Ολοφύτου, Μαρκορά, Χαλεπά, Αγίας Λαύρας, Ταϋγέτου, Μιστριώτου, Κιθαιρώνος,  Κέας, Κριθαρίωνος, Αγίας Ζώνης, Φωκίωνος Νέγρη, Αγίου Μελετίου, 3ης Σεπτεμβρίου, Αθηνάς, Ερμού.

Το δίκτυο αποτελείται από αμφίδρομες λωρίδες είτε όταν η κίνηση του αυτοκινήτου είναι αμφίδρομη είτε όταν είναι μονόδρομη, ώστε να μην διπλασιάζονται οι διασταυρώσεις ποδηλάτου και αυτοκινήτου στους δρόμους διαμπερούς ροής. Οι αμφίδρομες λωρίδες τοποθετούνται σε εκείνη την πλευρά του οδοστρώματος, ώστε ο ποδηλάτης που βρίσκεται προς την πλευρά των αυτοκινήτων να κινείται σε φορά αντίθετη προς αυτά. Επιπλέον, προβλέφθηκε η λωρίδα ποδηλάτου να βρίσκεται σε διαφορική πλευρά από τη ζώνη στάθμευσης, ώστε να μην εκτίθενται οι ποδηλάτες σε αιφνίδια ανοίγματα των θυρών.

Ο σχεδιασμός του βόρειου ποδηλατοδρόμου έγινε από τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Κάνετε το σχόλιό σας

Ερώτημα ασφαλείας (CAPTCHA) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.