Δήμος Ορεστιάδας: Στο φως το σχέδιο δράσης για βιώσιμη κινητικότητα και αειφορία

Σε φάση τελικής διαβούλευσης εισέρχεται το Στρατηγικό Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΣΒΑΚ) του δήμου Ορεστιάδας, που παρουσιάστηκε το απόγευμα της Δευτέρας (23/1) στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου.

Η μελετητική ομάδα της “LEVER A.E.”, που εκπόνησε το προσχέδιο, παρουσίασε τα βασικά σημεία που περιλαμβάνονται σε αυτό και κάλεσε τους φορείς της πόλης να αξιολογήσουν τα 18 προτεινόμενα μέτρα του και να υποδείξουν μέσω του ερωτηματολογίου που πρόκειται να αναρτηθεί τις επόμενες ημέρες, τα 8 που θεωρούν ότι θα αποδώσουν τα μέγιστα αποτελέσματα και θα είναι τα πλέον συμβατά στα χαρακτηριστικά της πόλης. Παράλληλα θα μπορούν να καταθέτουν και τις τελευταίες τους παρατηρήσεις και προτάσεις, προκειμένου να διαμορφωθεί το τελικό Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, που εκτιμάται ότι θα είναι ολοκληρωμένο και έτοιμο να παραδοθεί στα μέσα Φεβρουαρίου (2017).

Τα 18 βασικά Μέτρα του ΣΣΒΑΚ Ορεστιάδας, όπως τα παρουσίασε η μελετητική ομάδα είναι τα εξής:

  • Ανάπτυξη δικτύου ποδηλατοδρόμων
  • Δημιουργία ζωνών ήπιας κυκλοφορίας
  • Αναδιάρθρωση δρομολογίου αστικής συγκοινωνίας
  • Χρήση ηλεκτροκίνητων δημοτικών οχημάτων
  • Δημιουργία σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων
  • Βελτίωση στάσεων δημοσίων συγκοινωνιών (κατασκευή σκεπάστρων και επανεξέταση σημείων)
  • Διαμόρφωση διαδρόμων πεζών και πεζοδρόμων (με κριτήριο και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας)
  • Προωθητικές δραστηριότητες αλλαγής συμπεριφοράς των μετακινουμένων
  • Θέσεις στάθμεσης ποδηλάτων (βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας)
  • Ανάπτυξη σχολικών διαδρομών και διαδρομών απασχολουμένων (ακριβείς, αναβαθμισμένες και ασφαλείς διαδρομές για μαθητές και εργαζόμενους)
  • Σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης (βραχυχρόνιας)
  • Θέσπιση κανονισμών φορτοεκφορτώσεων (προσδιορισμός σημείων και ωραρίου)
  • Ανάπτυξη βασικού δικτύου προσβασιμότητας πεζοδρομίων (όδευση τυφλών κ.λ.π)
  • Βελτίωση χωροθέτησης σταθμών υπεραστικής συγκοινωνίας και ταξί
  • Προώθηση βιώσιμης κινητικότητας μέσω του αθλητισμού (με τη σύμπραξη των οργανωμένων ομάδων πολιτών)
  • Σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων (με τη δημιουργία σταθμών ενοικίασης)
  • Οργάνωση και πληροφόρηση μετακινουμένων (με ηλεκτρονική και έντυπη πληροφόρηση και με σύγχρονες πινακίδες)
  • Βελτίωση οδικής υποδομής και ασφάλειας

Σημειώνεται ότι το ΣΣΒΑΚ αποτελεί για όλους τους δήμους που το έχουν εκπονήσει, οδηγό δράσεων με ορίζοντα δεκαετίας (έως το 2026), διαμορφώνοντας ευνοϊκότερο περιβάλλον και όρους για την ένταξη σε ευρωπαϊκά προγράμματα (χρηματοδοτήσεις) και σε ευρωπαϊκά δίκτυα πόλεων.

Δείτε το ερωτηματολόγιο ΕΔΩ.

Στην ίδια εκδήλωση παρουσιάστηκε αναλυτικά και το “Σχέδιο Δράσης Αειφορικής Ενέργειας και Κλίματος” (Σ.Δ.Α.Ε.Κ.) του δήμου Ορεστιάδας, το οποίο εκπονήθηκε από επιστημονική ομάδα του Πολυτεχνείου Ξάνθης, με σκοπό να αποτελέσει τον οδηγό για την επίτευξη του στόχου μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά τουλάχιστον 40% μέχρι το 2030, όπως επιτάσσει το «Σύμφωνο των Δημάρχων», στο οποίο συμμετέχει ο δήμος Ορεστιάδας.

Η βελτίωση και η αποδοτικότητα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας εξαρτάται τόσο από τους δημόσιους όσο και από τους ιδιωτικούς τομείς του Δήμου Ορεστιάδας.

Κατά την παρουσίαση του (ΣΔΑΕΚ) και του (ΣΣΒΑΚ) έγινε ανάλυση των στόχων και των μέτρων προκειμένου να μπορέσουν να αναπτυχθούν η προώθηση και η υλοποίηση δράσεων. Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει τα έτη 2012-2030 και βασικός σκοπός είναι η εξοικονόμηση των απαραίτητων ενεργειακών πόρων.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση