Γεφύρι Πλάκας: Αποκαθίσταται το μεγαλύτερο μονότοξο γεφύρι των Βαλκανίων

Ξεκινούν οι εργασίες αποκατάστασης και ανάδειξης του γεφυριού Αράχθου στην Πλάκα που κατέρρευσε μετά από βροχές το 2015.

Με πρωτοβουλία της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδίας Κονιόρδου και παρουσία των εκπροσώπων των Υπουργείων Οικονομίας και Ανάπτυξης, Υποδομών και Μεταφορών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης, και της Περιφέρειας Ηπείρου, του Δήμου Β. Τζουμέρκων, των ΕΜΠ και ΤΕΕ Ηπείρου, πραγματοποιήθηκε χθες Πέμπτη στο Αμφιθέατρο του ΥΠΠΟΑ σύσκεψη με θέμα τη στερέωση, αποκατάσταση, αναστήλωση και ανάδειξη του Γεφυριού Αράχθου στην Πλάκα (βόρεια Τζουμέρκα) που είχε καταρρεύσει τον Φεβρουάριο του 2015.

Αντικείμενο της σύσκεψης ήταν η ολοκλήρωση της ισχύουσας Προγραμματικής και η σύνταξη νέας Προγραμματικής Σύμβασης Πολιτισμικής Ανάπτυξης για το μνημείο, που θα περιλαμβάνει εκτός των ήδη συμβαλλομένων φορέων της αρχικής Προγραμματικής Σύμβασης, (ΥΠΠΟΑ, Περιφέρεια Ηπείρου, ΕΜΠ (πρύτανης Ιωάννης Γκόλιας), Δήμος Β. Τζουμέρκων (δήμαρχος Γιάννης Σεντελές), ΤΕΕ Ηπείρου) και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (Γ.Γ. Γεώργιος Δέδες) καθώς και το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης (Παπαδημητρίου).

plaka_bridge_e

Διευκρινίστηκαν ειδικότερα οι ρόλοι των συμβαλλομένων μερών, τέθηκε χρονοδιάγραμμα των ενεργειών, και προσδιορίστηκε ο τρόπος υλοποίησης του έργου.

Η νέα Προγραμματική Σύμβαση έρχεται σε συνέχεια των προκαταρκτικών εργασιών που υλοποιήθηκαν το προηγούμενο καλοκαίρι από την Περιφέρεια Ηπείρου (περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης) και δεδομένου ότι εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση από το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης για την υλοποίηση του εμβληματικού αυτού έργου που θα είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας όλων των μερών.

Το γεφύρι της Πλάκας

Πρόκειται για ένα πέτρινο τοξωτό γεφύρι στον Άραχθο ποταμό.

plakas_plakas_

Βρισκόταν στο πρώην Δήμο Πραμάντων σε απόσταση 50 χιλιομέτρων από τα Ιωάννινα και συνέδεε τους νομούς Ιωαννίνων και Άρτας.

Χτισμένο το 1866, ήταν μονότοξο, με άνοιγμα κάμαρας 40 μέτρα, ύψος 21 μέτρα και με άνοιγμα στην κορυφή 3,2 μέτρα.

Θεωρούνταν το μεγαλύτερο μονότοξο γεφύρι των Βαλκανίων και το τρίτο μεγαλύτερο στην Ευρώπη.

Κατέρευσσε τρείς φορές, το 1860, το 1863, και το 2015, την τελευταία φορά έπειτα από βροχόπτωση.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Κάνετε το σχόλιό σας

Ερώτημα ασφαλείας (CAPTCHA) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.