Δοκιμαστικά στην Αθήνα το πρώτο λεωφορείο υδρογόνου

Το πρώτο λεωφορείο που θα κινείται με υδρογόνο αναμένεται να δοκιμαστεί σε έναν μήνα στους δρόμους της Αθήνας. Αυτό ανακοίνωσε μεταξύ άλλων ο διευθύνων σύμβουλος των ΟΣΥ, Στέφανος Αγιάσογλου, στην ημερίδα που διοργάνωσε χθες το υπερταμείο στο πλαίσιο της 86ης ΔΕΘ, προσθέτοντας πως το υδρογόνο, λόγω και του ενεργειακού προβλήματος, αποτελεί –ειδικά για τις βαριές μεταφορές– το καύσιμο του μέλλοντος. «Η ΟΣΥ είναι στην αιχμή του δόρατος, τεστάροντας το πρώτο αυτό όχημα –σε ένα περίπου μήνα– για να δούμε πώς θα συμπεριφερθεί σε συγκεκριμένα δρομολόγια που ήδη γίνονται». Ο κ. Αγιάσογλου παραδέχθηκε ότι τα τελευταία χρόνια οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας «έσπευδαν βραδέως», προαναγγέλλοντας την παραλαβή νέων λεωφορείων στις αρχές του 2023. «Από τους πρώτους μήνες του 2023 θα δούμε τα πρώτα καινούργια λεωφορεία CNG και λίγο αργότερα και ηλεκτρικά λεωφορεία να τρέχουν στους δρόμους της Αθήνας», με τους σχετικούς διαγωνισμούς για την παραλαβή τους να βρίσκονται σε «καλό δρόμο».

Στην τελική ευθεία βρίσκεται και η υπογραφή της σύμβασης για το έργο της ανακαίνισης 14 συρμών της γραμμής 1 (Πειραιάς – Κηφισιά) ύψους 70 εκατ. ευρώ, ανέφερε στην τοποθέτησή του ο Αθανάσιος Κοτταράς, διευθύνων σύμβουλος των ΣΤΑΣΥ, προσθέτοντας πως η αναβάθμιση και η ανακαίνιση όλων των συρμών θα πραγματοποιηθούν στη χώρα μας. Ο Γιώργος Κωνσταντόπουλος, διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, μίλησε για την πρόσφατη εκκίνηση λειτουργίας του νέου ρομποτικού συστήματος διαλογής στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης, επιταχύνοντας έτσι τη διανομή των αντικειμένων στη Βόρεια Ελλάδα. Αντίθετα με το χειροκίνητο σύστημα, «με το ρομποτικό-αυτοματοποιημένο σύστημα έχουμε εξαπλασιασμό στην ταχύτητα», επεσήμανε ο ίδιος, τονίζοντας πως από 21 κέντρα διαλογής, ο όμιλος σταδιακά στοχεύει να τα απομειώσει στα 10-12, με το ετήσιο όφελος για τα ΕΛΤΑ να αγγίζει τα 3 εκατ. «Αρα πάμε να αξιοποιήσουμε καλύτερα την ακίνητη περιουσία που έχουμε, η οποία σχετίζεται με το τεράστιο κέντρο διαλογής στο Κρυονέρι και στο Ωραιόκαστρο. Άρα από εκεί θα γίνεται το μεγαλύτερο πλήθος διαλογής σε όλη την Ελλάδα». Μιλώντας για την αξία της δημόσιας περιουσίας, ο Στέφανος Γιουρέλης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του υπερταμείου, επεσήμανε πως στόχος είναι η αύξηση της αξίας τής υπό διαχείρισης δημόσιας περιουσίας κατά 15% μέχρι το 2024, ενώ στον τομέα των logistics ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, πρόεδρος του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ, διαπίστωσε πως η χώρα μας πρέπει να κάνει πρόοδο στις υποδομές των logistics καθώς οι χώρες των Βαλκανίων έχουν ήδη αναπτύξει εμπορευματικά κέντρα, ενώ στάθηκε στην ανάπτυξη ενός εφοδιαστικού κέντρου στη Φυλή, έργο που εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Πηγή: Εφημερίδα «Καθημερινή»

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση