Οι διαρροές μεθανίου από τα πλοία που χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο καθιστούν τα περισσότερα σκάφη πιο ρυπογόνα συγκριτικά με εκείνα που χρησιμοποιούν diesel ή μαζούτ, δείχνει μια νέα ανάλυση.
Τα ευρύματα, από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Transport & Environment με έδρα τις Βρυξέλλες, έθεσαν υπό αμφισβήτηση μία βασική πτυχή των προτεινόμενων κανονισμών της Ε.Ε. που έχουν ως στόχο την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα στη βαριά ναυτιλιακή βιομηχανία. Η μελέτη βασίστηκε σε στοιχεία της Κομισιόν και του IHS Markit.
Στα χαρτιά, οι εκπομπές ρύπων είναι μικρότερες από τα πλοία που χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο. Δεν δημιουργείται νέφος, σύμφωνα με την Transport & Environment. Ωστόσο, υπάρχει ένα «βρόμικο» μυστικό, που δεν είναι ορατό με γυμνό μάτι: το μεθάνιο. Για την ακρίβεια, περίπου το 80% του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου της Ευρώπης που χρησιμοποιείται σήμερα από πλοία είναι πιο επιβλαβές για το περιβάλλον από τα καύσιμα που αντικαθιστά, λόγω της εκπομπής αυτού του ισχυρού αερίου το οποίο προκαλεί 80 φορές μεγαλύτερη θέρμανση από το διοξείδιο του άνθρακα.
Ένα σημαντικό πρόβλημα είναι ότι σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού αερίου το άκαυστο μεθάνιο διαχέεται στην ατμόσφαιρα και θερμαίνει τον πλανήτη πιο γρήγορα.
Η T&E με την υποστήριξη ειδικών στους υδρογονάνθρακες βγήκε στη θάλασσα για να διερευνήσει τις διαρροές μεθανίου από πλοία.
Η έρευνα αποκάλυψε σημαντικές ποσότητες άκαυτου μεθανίου που απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα με ανησυχητικές επιπτώσεις για το κλίμα.