Διευκρινίσεις για την ορθή καταχώρηση παραστατικών-λοιπών εξόδων για την πιστοποίηση εργασιών, για το «Εξοικονομώ κατ' Οίκον ΙΙ», δίνει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μέσω του πληροφοριακού συστήματος του νέου προγράμματος.
Όπως αναφέρει το ΥΠΕΝ, «επειδή έχουν παρατηρηθεί περιπτώσεις λανθασμένων καταχωρήσεων στοιχείων στο Πληροφοριακό Σύστημα όταν η αίτηση βρίσκεται σε τρέχουσα κατάσταση "07. Υλοποίηση παρεμβάσεων", παρακαλούμε να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή για την ορθή καταχώρηση στοιχείων στις 4 καρτέλες της ενότητας "Παραστατικά – Λοιπά έξοδα"».
Συγκεκριμένα, στην καρτέλα «Καταχώρηση Δαπανών» θα πρέπει να καταχωρούνται ορθά οι στήλες:
Προμηθευτής |
Στοιχεία Παραστατικού |
Ποσότητα (m2/τεμάχια) |
Κατηγορία Δαπάνης |
Κόστος (συμπεριλ. ΦΠΑ) |
Θα πρέπει να επιλέγονται οι σωστοί προμηθευτές, να αναγράφονται τα ορθά στοιχεία παραστατικού, να επιλέγονται και να καταχωρούνται η σωστή ποσότητα και κατηγορία δαπάνης όπως αυτές ορίζονται στον Οδηγό Εφαρμογής, καθώς και να αναγράφεται ορθά το κόστος βάσει των παραστατικών που υποβάλλονται.
Επίσης:
- Η καταχώρηση μιας παρέμβασης δε μπορεί να περιλαμβάνει μόνο εργασία.
- Όταν υπάρχει δάνειο δεν καταχωρούνται οι προκαταβολές δανείου των προμηθευτών στην καρτέλα «Καταβληθέντα ίδια κεφάλαια».
«Αν γίνουν λανθασμένα κάποια από τα παραπάνω, είναι πιθανό αυτά να οδηγήσουν σε αύξηση του υπολογιζόμενου απαιτούμενου ποσού Ιδίων Κεφαλαίων και παράλληλα σε μείωση του υπολογιζόμενου Επιλέξιμου κόστους και του Ποσού επιχορήγησης», καταλήγει το ΥΠΕΝ.