Ξεπέρασε για πρώτη φορά το 1 εκατ. το 2015 ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σε ολόκληρο τον κόσμο. Αυτό δείχνει η νέα μελέτη του IEA με τίτλο «IEA Energy Technology Perspectives 2016», που δημοσιεύτηκε την 1η Ιουνίου. Όπως τονίζει ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας, ο τομέας της ηλεκτροκίνησης είναι ο μόνος που εκπληρώνει τις προϋποθέσεις του σεναρίου για συγκράτηση της ανόδου της παγκόσμιας θερμοκρασίας στους 2 βαθμούς Κελσίου.
Ο IEA παρακολουθεί κάθε χρόνο την πρόοδο που σημειώνεται στις τεχνολογίες που σχετίζονται με την μείωση των παγκόσμιων εκπομπών ρύπων, όπως οι ΑΠΕ, το CCS και τα πυρηνικά. Ο Οργανισμός τονίζει ότι 6 από τις εξεταζόμενες τεχνολογίες δεν έχουν σημειώσει καμία πρόοδο, ενώ σε άλλες 11 η πρόοδος είναι ανεπαρκής σε σχέση με τον στόχο. Μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν καταφέρει να αυξηθούν σύμφωνα με τις απαιτήσεις του σεναρίου.
Αναλυτικότερα, το 2015 πωλήθηκαν σε όλο τον κόσμο 477.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Συνεπώς, κυκλοφορούν πλέον 1.150.000 ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό σημαίνει ότι το επίπεδο των πωλήσεων του κλάδου αυξήθηκε κατά 70% σε σχέση με το 2014. Σύμφωνα με τον ΙΕΑ, η εξέλιξη αυτή συμβαδίζει για την εκπλήρωση του στόχου της συγκράτησης της ανόδου της παγκόσμιας θερμοκρασίας στους 2 βαθμούς Κελσίου.
Επί τη ευκαιρία της δημοσίευσης της έκθεσης “IEA Energy Technology Perspectives 2016”, σε συνέντευξή του στο εξειδικευμένο ηλεκτρονικό περιοδικό “Carbon Brief”, ο επικεφαλής οικονομολόγος του οργανισμού Laszlo Varro δήλωσε: «Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι περίπου 10 χρόνια πίσω σε σχέση με την αιολική και ηλιακή ενέργεια όσον αφορά την ανάπτυξη και την εξέλιξη της τεχνολογίας». Ωστόσο, πρόσθεσε ότι η τεχνολογία του κλάδου έρχεται στο επίκεντρο της προσοχής, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξάπτουν την φαντασία των καταναλωτών.
Το 70% των πωλήσεων πραγματοποιήθηκε στην Κίνα, στις ΗΠΑ, την Ολλανδία, την Νορβηγία, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η Κίνα το 2015 αναδείχθηκε στην μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο. Ωστόσο, αυξητική είναι η τάση και σε άλλες χώρες. Όπως σημειώνει η έκθεση, ο αριθμός των χωρών στις οποίες τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πάνω από το 1% της αγοράς αυξήθηκε από τρεις το 2014 σε έξι το 2015.