Η Ελλάδα πέτυχε ήδη -έστω κι ανορθόδοξα- τον στόχο εκπομπών για το 2030

Έξι κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μεταξύ τους και η Ελλάδα, δεν θα χρειαστεί να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές, τα απόβλητα, τα κτήρια και τη γεωργία για 15 χρόνια.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έθεσε εθνικούς στόχους σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2005, ανάλογα με τον πλούτο και την ικανότητα μείωσης της κάθε χώρας. Πολλές χώρες, με κύριο εκφραστή την Πολωνία, θεωρούν τους στόχους ιδιαίτερα αυστηρούς.

Ωστόσο, η Ελλάδα, η Ουγγαρία, η Κροατία, η Βουλγαρία, η Πορτογαλία και η Ρουμανία το 2014 ήδη είχαν χαμηλότερες εκπομπές από όσες τους αναλογούν το 2030, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.

Ορισμένες χώρες ανησυχούν ότι θα κληθούν να αυξήσουν τις περικοπές τους, όταν το Ηνωμένο Βασίλειο αφήσει την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Κομισιόν ακόμα δεν έχει τοποθετηθεί επί του θέματος.

Σύμφωνα με ανάλυση του Reuters, κάθε κράτος-μέλος θα πρέπει να μειώσει τις εκπομπές του κατά ένα επιπλέον 1,1%, εάν το μερίδιο της Βρετανίας ανακατανεμηθεί ομοιόμορφα, ή κατά 2%, εάν μόνο οι πλούσιες χώρες το αναλάβουν.

Με την κρίση χρέους και την οικονομική ύφεση να ταλανίζουν τη χώρα από το 2008, η κλιματική πολιτική δεν ήταν στην κορυφή της ημερήσιας διάταξης για την Ελλάδα. Η πτώση των εκπομπών της χώρας αντανακλά περισσότερο τις πολιτικές λιτότητας παρά τις επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και χαμηλές εκπομπές άνθρακα.

Ωστόσο, μια σειρά από πρωτοβουλίες για την ενεργειακή απόδοση έχουν παίξει ρόλο στη μείωση των εκπομπών. Η Ελλάδα τώρα έχει περιθώριο να αυξήσει τις εκπομπές της έως και κατά 14% ως το 2030, και να παραμείνει εντός στόχου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Ιανουάριο η Κομισιόν έδωσε τελεσίδικα αρνητική απάντηση στο αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης για επαναλειτουργία της κατεστραμμένης από πυρκαγιά μονάδας «Πτολεμαΐδα ΙΙΙ», της παλαιότερης και πιο ρυπογόνου μονάδας λιγνίτη της ΔΕΗ.

Ωστόσο η κυβέρνηση δείχνει αποφασισμένη να προχωρήσει στην κατασκευή νέας, πέμπτης μονάδας στην Πτολεμαΐδα, παρά τις αντιδράσεις εντός και εκτός κυβέρνησης, τόσο για το οικονομικό όσο και για το περιβαλλοντικό σκέλος του έργου.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση