Όπως αποκάλυψαν ανώτατα στελέχη της, η Google έχει αναθέσει σε μία ομάδα επιστημόνων ερευνητών, ειδικευμένων στις εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης, να εφεύρουν ένα σύστημα που θα εξασφαλίζει την ανά πάσα στιγμή ιδανική ρύθμιση των φωτεινών σηματοδοτών. Και όχι στην κλίμακα μιας συνοικίας ή μιας περιοχής, αλλά στο σύνολο μιας μεγαλούπολης. Μάλιστα, οι ερευνητές έχουν σημειώσει πολύ μεγάλη πρόοδο και, ήδη, πιλοτικά προγράμματα δοκιμάζονται σε πραγματικές κυκλοφοριακές συνθήκες σε 4 σημεία ανά το Ισραήλ. Τα πρώτα αποτελέσματα αυτών των πειραμάτων είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικά: Παρατηρήθηκε μείωση της τάξης του 10-20% στην κατανάλωση καυσίμου αλλά και την αναμονή στα φανάρια.
Η λογική της παρέμβασης της Google στην κυκλοφορία των οχημάτων βασίζεται στη διαπίστωση ότι το 75% των ατμοσφαιρικών ρύπων οφείλεται στις εκπομπές καυσαερίων από την κυκλοφορία των οχημάτων. Και είναι αυτονόητο ότι, όταν οι δρόμοι ασφυκτιούν εξαιτίας του υπερβολικού αριθμού αυτοκινήτων, το περιβάλλον επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο. Σε συνθήκες συμφόρησης, οι αλλεπάλληλες εκκινήσεις από στάση και ξανά η ακινητοποίηση των τροχοφόρων (εκτός των ηλεκτροκίνητων και κάπως λιγότερο όσων διαθέτουν σύστημα auto start-stop) αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου και αντίστοιχα τις εκπομπές ρύπων.
Με το προηγμένο, βασισμένο σε ψηφιακή τεχνολογία αιχμής, σύστημα συντονισμού των φωτεινών σηματοδοτών, η ροή προσαρμόζεται ακαριαία στο πλήθος των οχημάτων, ενώ παράλληλα λαμβάνονται υπόψη και άλλοι παράγοντες, όπως πχ η εκάστοτε κλίση του εδάφους, ο καιρός κ.λπ. Το αποτέλεσμα είναι ότι τα φανάρια γίνονται «έξυπνα» και αυτορυθμίζονται διαρκώς ώστε να μην ανακόπτουν την κυκλοφορία, αλλά να τη διευκολύνουν.
Οι προσπάθειες της Google στον τομέα της κυκλοφορίας οχημάτων είναι απλώς μία από τις οικολογικές δράσεις που περιλαμβάνονται σε μια μεγάλη και σύνθετη δέσμη πρωτοβουλιών για την προστασία του περιβάλλοντος. Μια άλλη, πολύ ενδιαφέρουσα, είναι ο εμπλουτισμός της πλοήγησης μέσω Google Maps με τη νέα δυνατότητα υπόδειξης της λιγότερο ρυπογόνου διαδρομής. Αν οι οδηγοί επιλέγουν το «πράσινο» δρομολόγιο», η Google προϋπολογίζει ότι το αποτέλεσμα θα είναι ισοδύναμο με την απόσυρση από τους δρόμους 200.000 αυτοκινήτων ετησίως. Και ως προς την ατμόσφαιρα, γίνεται λόγος για εξαφάνιση πάνω 1 εκατ. τόνους ρύπων.
Ο CEO της Google και του Ομίλου Alphabet, Sundar Pichai, τόνισε ότι το ζήτημα της καταστροφής του περιβάλλοντος και της κλιματικής αλλαγής είναι το πιο σοβαρό πρόβλημα της εποχής μας. Η Google ήταν από τις πρώτους εταιρικούς κολοσσούς στον πλανήτη που εκδήλωσαν έντονη ευαισθησία για το ζήτημα, κάτι που πιστοποιείται εμπράκτως: Το 2007 η Google υπήρξε πρωτοπόρος στην εξισορρόπηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των εγκαταστάσεών της, κατακτώντας το δικαίωμα να αναφέρεται σαν «carbon free».
Το 2010 η Google υλοποίησε ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα επενδύσεων στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ανεμογεννήτριες, φωτοβολταϊκά κ.λπ). Μάλιστα, ο Sundar Pichai απευθυνόταν στο παγκόσμιο κοινό έχοντας σαν φόντο πίσω του ένα νεόδμητο κτήριο της Google στην Καλιφόρνια. Η στέγη του, η οποία θυμίζει φολίδες ερπετού, θυμίζει αντίσκηνο και συντίθεται από τουλάχιστον 50.000 «κεραμίδια»-ηλιακά πάνελ. Το αποτέλεσμα είναι ότι το συγκεκριμένο κτίριο, συνδυάζοντας γεωθερμική και αιολική ενέργεια από κοντινές ανεμογεννήτριες, είναι το πρώτο στην ιδιοκτησία της Google που είναι κατά 90% καθαρό από διοξείδιο του άνθρακα κ.λπ.
Ο Pichai και οι συνεργάτες του επανέλαβαν ότι στόχος και δημόσια δέσμευση της Google είναι ότι έως το 2030 όλες οι εγκαταστάσεις της (γραφεία, data centers) θα λειτουργούν ως εξ ολοκλήρου carbon-free. Αυτό σημαίνει ότι κάθε λειτουργία της Google, κάθε αναζήτηση, κάθε Gmail που διακινείται μεταξύ χρηστών, κάθε βίντεο στο YouTube κ.λπ., οτιδήποτε συμβαίνει σήμερα στο πλαίσιο παροχής υπηρεσιών της Google και μοιραία κοστίζει σε ενέργεια και ρύπους, από το καλοκαίρι του 2030 θα γίνεται χωρίς ούτε μικρογραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα.
Προϋπόθεση για την επίτευξη αυτού του, ομολογουμένως φιλόδοξου, στόχου είναι να αναπτυχθούν με τον ταχύτερο δυνατό ρυθμό όλες οι εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης. Από τις δηλώσεις των ηγετικών στελεχών της Google καθίσταται σαφές ότι στον πυρήνα κάθε μεγαλεπίβολης πρωτοβουλίας της εταιρείας βρίσκεται η Τεχνητή Νοημοσύνη. Κι αυτό ισχύει διότι μόνο αυτός ο κλάδος της ψηφιακής τεχνολογίας μπορεί να προσφέρει τα κατάλληλα εργαλεία στη Google για τη διαχείριση πολυσύνθετων διαδικασιών και την επεξεργασία ασύλληπτου όγκου πληροφοριών, μέσα σε απειροελάχιστο χρόνο.
Στο πλαίσιο των «πράσινων» δράσεων που αναπτύσσει η Google περιλαμβάνεται επίσης η στενή συνεργασία της εταιρείας με 500 πόλεις ανά τον κόσμο, ειδικά για την εξεύρεση λύσεων σχετικά με τη μόλυνση της ατμόσφαιρας. Προβλέπεται ότι έως το 2030 οι πόλεις αυτές θα μειώνουν τους αέριους ρύπους με ετήσιο ρυθμό 1 γιγατόνου διοξειδίου του άνθρακα έως το 2030.
Παράλληλα, η Google χρησιμοποιεί τη μηχανή αναζήτησης και τις περιφερειακές υπηρεσίες που συναρτώνται σε αυτήν, όπως πχ το Flights ή το Shopping προκειμένου να ενθαρρύνει το κοινό να αναζητά τις εκάστοτε βέλτιστες για το περιβάλλον επιλογές. Σε ό,τι αφορά στην αναζήτηση πτήσεων, η Google πλέον θα πληροφορεί τον υποψήφιο επιβάτη για τους ρύπους που εκπέμπουν τα αεροπλάνα -και, μάλιστα, με ακρίβεια κατηγορίας θέσης. Δηλαδή, πριν κάποιος επιλέξει εταιρεία και δρομολόγιο ανάμεσα στις διαθέσιμες για το ταξίδι που τον ενδιαφέρει, θα έχει ολοκληρωμένη πληροφόρηση για το πόσο πολύ ή λίγο επιβαρύνεται η ατμόσφαιρα από το αεροπλάνο με το οποίο θα ταξιδέψει, αλλά και πόσο ο ίδιος θα συμβάλει στη ρύπανση εάν πχ προτιμήσει τη διακεκριμένη θέση αντί της οικονομικής. Λόγω του αυξημένου χώρου για την άνεση του εκλεκτού επιβάτη, η business class είναι, εξ ορισμού πιο «ρυπογόνος» από την economy.
Kάτι αντίστοιχο προβλέπεται και για τα ξενοδοχεία, αλλά και το shopping. Η Google θα χορηγεί πληροφορίες για την ενεργειακή κλάση κάθε συσκευής, έτσι ώστε ο καταναλωτής να κατευθύνεται προς τα προϊόντα που επιδεικνύουν περισσότερο σεβασμό από τα άλλα στις προδιαγραφές της βιωσιμότητας.
Πολύ σημαντική είναι επίσης η διάθεση των ειδικών θερμοστατών Nest για οικιακή χρήση από τη Google. Χάρη σε αυτούς έχουν ήδη εξοικονομηθεί πάνω από 80 δισεκατομμύρια κιλοβάτ ενέργειας, το αντίστοιχο που χρειάζονται 23 εκατ. αυτοκίνητα το χρόνο. Στο εξής οι θερμοστάτες Nest βελτιώνονται και αποκτούν περισσότερες δυνατότητες διαμόρφωσης του μίγματος, ανάμεσα στις παραδοσιακές και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, χάρη στην καινούργια υπηρεσία, το Nest Renew.
Πέρα από τα άτομα, η Google βοηθά επιχειρήσεις από το πελατολόγιό της, όπως πχ Whirlpool, Etsy, HSBC, Unilever & Salesforce να αναπτύξουν νέες λύσεις για τις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής και να επωφεληθούν από ένα πιο «καθαρό» βιομηχανικό cloud.
Όπως αναφέρουν οι άνθρωποι της Google «στόχος όλων αυτών των προσπαθειών είναι να κάνουμε πιο εύκολη τη βιώσιμη επιλογή. Σε ατομικό επίπεδο οι επιλογές αυτές μπορεί να μοιάζουν ασήμαντες, αλλά όταν αθροίσει κάποιος τα οφέλη όλων των προϊόντων μας, οι βελτιώσεις είναι σημαντικές. Αυτό είναι το λιγότερο που χρειαζόμαστε για να αναχαιτίσουμε τις πλέον ολέθριες συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Θα εξακολουθούμε να βρίσκουμε τρόπους με τους οποίους τα προϊόντα μας να μπορούν να βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση».
Στην πλειονότητά τους οι νέες υπηρεσίες της Google, οι οποίες εστιάζουν στην προστασία του περιβάλλοντος και την ανάσχεση της κλιματικής αλλαγής, είναι άμεσα διαθέσιμες στις ΗΠΑ, ενώ σε μερικούς μήνες θα είναι προσβάσιμες στους Ευρωπαίους και λοιπούς χρήστες.
Αποκτήστε περισσότερες βιώσιμες επιλογές με τη Google
Sundar Pichai, CEO Google & Alphabet
H κλιματική αλλαγή δεν αποτελεί πλέον μια μακρινή απειλή - αντίθετα, γίνεται όλο και πιο τοπική και προσωπική. Παντού στον κόσμο, τεράστιες πυρκαγιές, πλημμύρες και άλλα ακραία καιρικά φαινόμενα εξακολουθούν να επηρεάζουν την υγεία μας, τις οικονομίες μας και το κοινό μέλλον μας στον πλανήτη. Για να ανταποκριθούμε σ’ αυτές τις απαιτητικές προκλήσεις χρειαζόμαστε άμεσες και ουσιαστικές λύσεις. Γι’ αυτό και πέρσι δεσμευτήκαμε να αναλάβουμε τολμηρές δράσεις προκειμένου, μέχρι το 2030, τα κέντρα δεδομένων μας και οι εγκαταστάσεις μας να λειτουργούν με μηδενικές εκπομπές άνθρακα.
Πλέον, δεν είναι μόνο οι εταιρείες που ρωτούν τι περισσότερο μπορούν να κάνουν για να βοηθήσουν τον πλανήτη - είναι όλο περισσότεροι και οι άνθρωποι που θέτουν, ατομικά, την ίδια ερώτηση. Τα τελευταία τρία χρόνια οι αναζητήσεις για ‘ηλεκτρικά αυτοκίνητα’ διπλασιάστηκαν, ενώ και οι άνθρωποι που αναζητούν ‘ξενοδοχεία φιλικά προς το περιβάλλον’ είναι περισσότεροι από κάθε άλλη φορά.
Πολύ περισσότερο από να παρέχουμε απαντήσεις σε ερωτήματα, με τα προϊόντα μας σας δίνουμε επιλογές για να ζείτε με πιο βιώσιμο τρόπο. Μάλιστα, την περασμένη χρονιά δεσμευτήκαμε να βοηθήσουμε ένα δις ανθρώπους να κάνουν, μέχρι το 2022, πιο βιώσιμες επιλογές. Σήμερα, μοιραζόμαστε μαζί σας διάφορους νέους τρόπους με τους οποίους μπορεί να γίνει αυτό, καθώς και εργαλεία για πιο ‘πράσινες’ επιλογες όταν ταξιδεύουμε και όταν πραγματοποιούμε αγορές. Πρόκειται για το πρόγραμμα Nest το οποίο λανσάρεται σήμερα και διευκολύνει τους ανθρώπους να υπηρετούν την υπόθεση της καθαρής ενέργειας από το σπίτι τους και να επιλέγουν φιλικές προς το περιβάλλον διαδρομές στα Google Maps.
Περισσότερο βιώσιμα ταξίδια και αγορές
Προσθέτουμε νέα εργαλεία για τις ταξιδιωτικές επιλογές - από το ποιες πτήσεις να διαλέξουμε μέχρι το πού να μείνουμε. Από σήμερα, το Google Flights εντάσσει, σε παγκόσμια κλίμακα, πληροφορίες σχετικά με τις εκπομπές άνθρακα. Θα μπορείτε έτσι να υπολογίζετε εκπομπές άνθρακα ανά θέση πτήσης και να βρίσκετε γρήγορα καλύτερες εναλλακτικές. Κι όταν, αντίστοιχα, ψάχνετε για ξενοδοχεία θα βρίσκετε πληροφορίες τόσο για τις μεθόδους βιωσιμότητας που ακολουθούν, όπως για τη μείωση αποβλήτων και την εξοικονόμηση νερού, όσο και για τις σχετικές πιστοποιήσεις που έχουν λάβει.
Βοηθούμε επίσης τους ανθρώπους να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές και όταν πραγματοποιούν τις αγορές τους, ξεκινώντας από τις οικιακές συσκευές. Όταν για παράδειγμα ψάχνετε για ενεργοβόρα προϊόντα, όπως πλυντήρια πιάτων ή βραστήρες νερού, θα βρίσκετε προτάσεις στο tab Shopping που θα σας βοηθούν να περιορίσετε τις επιλογές σας με κριτήριο τις πιο οικονομικές, βιώσιμες εναλλακτικές.
Στηρίζοντας τη καθαρή ενέργεια από το σπίτι
Εδώ και πάνω από 10 χρόνια, οι θερμοστάτες του Nest βοηθούν τους ανθρώπους να εξοικονομούν οικιακή ενέργεια, Σήμερα, κάνουμε ένα βήμα παραπάνω με τη νέα υπηρεσία Nest Renew, η οποία μέσω του Energy Shift, που είναι συμβατό με το Nest, επιτρέπει στους χρήστες να επιλέγουν κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για θέρμανση ή ψύξη ανάλογα με το πότε είναι πιο καθαρή ή πιο οικονομική. Για όσους επιθυμούν να κάνουν περισσότερα για να υποστηρίξουν την ανάπτυξη της καθαρής ενέργειας, προσφέρουμε μια συνδρομητική εναλλακτική, το Renew Premium, που θα αντισταθμίζει την εκτιμώμενη χρήση ηλεκτρικής οικιακής ενέργειας από ορυκτά καύσιμα, με ανανεώσιμη ενέργεια από ηλιακά και αιολικά πάρκα των ΗΠΑ.
Πιο βιώσιμες διαδρομές
Οι διαδρομές με αυτοκίνητο είναι μια από τις πιο ενεργοβόρες καθημερινές επιλογές που κάνουμε. Από σήμερα στην Αμερική και από το 2022 στην Ευρώπη τα Google Maps θα έχουν ως προεπιλογή τη διαδρομή με τις χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα που θα απαιτεί τον αντίστοιχο περίπου χρόνο για να διανυθεί με αυτόν της ταχύτερης διαδρομής. Υπολογίζουμε ότι έτσι μπορούμε να εξοικονομήσουμε πάνω από ένα εκατομμύριο τόνους εκπομπών άνθρακα ετησίως - το αντίστοιχο του να αποσύρουμε πάνω από 200.000 αυτοκίνητα από τους δρόμους και να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να γλυτώσουν χρήματα από τη μείωση κατανάλωσης καυσίμων.
Προσπαθούμε επίσης να διασφαλίσουμε ότι τα αυτοκίνητα που θα μείνουν στην κυκλοφορία θα είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Στο Search διευκολύνουμε τους χρήστες να βλέπουν εναλλακτικές λύσεις υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων (LINK), να τα συγκρίνουν με βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα μοντέλα και να εντοπίζουν προσφορές και εκπτώσεις ώστε να γνωρίζουν το ακριβές κόστος πριν αποφασίσουν. Οι δυνατότητες αυτές θα ισχύουν από φέτος στις ΗΠΑ ενώ το 2022 θα υπάρξουν και νέες.
Εξυπακούεται βέβαια ότι η πιο βιώσιμη επιλογή απ’ όλες δεν περιλαμβάνει καν αυτοκίνητο ή άλλο όχημα. Γι’ αυτό και δημιουργήσαμε στα Maps πιο εύκολες υπηρεσίες πλοήγησης για ποδηλάτες, καθώς και περισσότερες πληροφορίες για ποδήλατα και σκούτερ σε πάνω από 300 πόλεις του κόσμου.
Τεχνητή Νοημοσύνη για πιο αποτελεσματικούς φωτεινούς σηματοδότες
Έρευνες που είναι σε αρχικό στάδιο υποδεικνύουν πως η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τις πόλεις να κάνουν τους φωτεινούς σηματοδότες πιο αποτελεσματικούς ώστε κάθε διαδρομή είναι είναι φιλικότερη στο περιβάλλον ανεξαρτήτως μοντέλου οχήματος.
Παράλληλα, βρίσκουμε τρόπους για να κάνουμε αποτελεσματικότερες τις διαδρομές μέσα σε μια ολόκληρη πόλη, με έρευνες που χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιστοποιήσουν την αποτελεσματικότητα των φωτεινών σηματοδοτών. (LINK). Εφαρμόσαμε πιλοτικά το σύστημα αυτό στο Ισραήλ για να προβλέψουμε τις συνθήκες της κυκλοφορίας αυτοκινήτων και να τις βελτιώσουμε με αλλαγές στη ρύθμιση των σηματοδοτών και είδαμε 10-20% μείωση στην κατανάλωση καυσίμων και στις καθυστερήσεις μεταξύ μεγάλων διασταυρώσεων. Μας ενθουσιάζει η δυναμική της ιδέας και είμαστε σε διαπραγματεύσεις για να την επεκτείνουμε στο Ρίο ντε Τζανέιρο και σε άλλες πόλεις. .
Καθαρότερο cloud στη βιομηχανία
Πέρα από τα άτομα, βοηθάμε επιχειρήσεις-πελάτες μας, όπως οι Whirlpool, Etsy, HSBC, Unilever & Salesforce να αναπτύξουν νέες λύσεις για τις συγκεκριμένες προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής και να επωφεληθούν από το πιο καθαρό cloud της βιομηχανίας. Πρόσφατα, παρουσιάσαμε εργαλεία για να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις να επιλέξουν καθαρότερες περιοχές για να τοποθετήσουν τις πηγές των Google Cloud τους. Παράλληλα, την επόμενη εβδομάδα, στο Google Cloud Next ‘21 θα ανακοινώσουμε περισσότερους τρόπους για να μπορεί κάθε εταιρεία να οικοδομεί ένα πιο βιώσιμο μέλλον.
Περισσότερη βιωσιμότητα με τη Google
Στόχος όλων αυτών των προσπαθειών είναι να κάνουμε τη βιώσιμη επιλογή μια πιο εύκολη επιλογή. Σε ατομικό επίπεδο οι επιλογές αυτές μπορεί να μοιάζουν ασήμαντες αλλά όταν αθροίσει κάποιος τα οφέλη όλων των προϊόντων μας, οι βελτιώσεις είναι σημαντικές. Αυτό είναι το λιγότερο που χρειαζόμαστε για να αναχαιτίσουμε τις πλέον ολέθριες συνέπειες της κλιματικής αλλαγής και θα εξακολουθούμε να βρίσκουμε τρόπους με τους οποίους τα προϊόντα μας μπορούν να βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση.