ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ: Ηλεκτροκίνηση, έξυπνο λιμάνι, μέχρι και μάθημα στα Δημοτικά

του Νίκου Αβουκάτου

Τις πύλες του στο ευρύ κοινό, στις 5 Νοεμβρίου, ανοίγει το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (IMET) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) και γιορτάζει την έξυπνη και βιώσιμη κινητικότητα για όλους.

Το OPEN DAY 2017, που θα αποτελεί στο εξής θεσμό για το Ινστιτούτο και θα πραγματοποιείται κάθε χρόνο, θα δώσει την ευκαιρία σε όσους το επισκεφτούν να ξεναγηθούν στους χώρους του, να συνομιλήσουν με το προσωπικό και να γνωρίσουν από κοντά το έργο του.

Πρόκειται για μια ανοιχτή ημέρα για τους πολίτες που θέλουν να γνωρίσουν ένα βιώσιμο μέλλον με το ηλεκτρικό, αυτόνομο και κοινόχρηστο αυτοκίνητο, με τους προσομοιωτές οδήγησης αυτοκινήτου, την πρόληψη ατυχημάτων, τις συνδυασμένες μεταφορές αλλά και το κινητό εργαστήριο κυκλοφορίας οδοστρωμάτων και περιβάλλοντος.

Τις καινοτόμες αναπτυξιακές ερευνητικές δραστηριότητες του πανευρωπαϊκά καταξιωμένου Ινστιτούτου παρουσίασε σήμερα ο διευθυντής του Άγγελος Μπεκιάρης, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου με θέμα: «Το μέλλον των μεταφορών σχεδιάζεται σήμερα στην Ελλάδα».

Ηλεκτρικά οχήματα, έξυπνο λιμάνι, λεωφορειολωρίδες νέας γενιάς, οδική ασφάλεια, μεταφορές και τηλεματική, είναι μόνο μερικά από τα πολλά θέματα που μελετάει το Ινστιτούτο, το μεγαλύτερο στην Ελλάδα και μέσα στα δέκα καλύτερα της Ευρώπης, στο οποίο το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ανέθεσε να συντάξει τις τεχνικές προδιαγραφές για την νέα Κοινοτική Οδηγία, με θέμα την προσβασιμότητα στα μέσα μεταφοράς, που θα παρουσιαστεί το 2018.

«Είμαστε στην κορυφή της Ευρώπης, σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης στο τομέα των αστικών μεταφορών, όμως το 80% της τεχνογνωσίας του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ το εκμεταλλεύονται ξένες εταιρείες. Είμαστε μόλις 61 άτομα προσωπικό και μας δίνονται από το κράτος λιγοστά χρήματα, μόλις το 12%, ενώ τα υπόλοιπα διεκδικούνται από ευρωπαϊκά έργα», επισήμανε ο κ. Μπεκιάρης και πρόσθεσε:

«Το ΙΜΕΤ τρέχει περί τα 40 έργα το 2017 και ο προϋπολογισμός μας θα ξεπεράσει τα 3 εκατομμύρια.. Από το 2001 που δραστηριοποιείται το Ινστιτούτο έχουμε φέρει στην Ελλάδα 45 εκατομμύρια ευρώ, από Ευρωπαϊκά προγράμματα και έργα για την βιομηχανία».

«Πόσοι γνωρίζουν ότι το νέο μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής που θα μπει στα Δημοτικά, είναι αποτέλεσμα δικής μας δουλειάς με το ΙΜΕΤ να έχει αναπτύξει την πλατφόρμα "drive academy"» είπε ο κ.Μπεκιάρης αποκαλύπτοντας ότι το Ινστιτούτο πλέον κινείται με την ανάπτυξη ερευνητικών πόλων. Έτσι, από το νέο έτος δημιουργείται στον Πειραιά Ερευνητικό Κέντρο Ναυτιλίας, ένας πόλος που ενισχύεται από το οικείο Επιμελητήριο, το Πανεπιστήμιο Πειραιώς και απαντά σε αίτημα και της Ένωσης Εφοπλιστών. Επικεφαλής θα είναι η καθηγήτρια και υπεύθυνη του Τομέα μη Επίγειων Μέσων, Μαρία Μποϊλέ.

Ένας ακόμη ερευνητικός πόλος θα δημιουργηθεί στη Ρόδο μέσα στο 2018 και θα αφορά τις Μεταφορές και τον Τουρισμό.

«Το 2018 θα είναι όμως και η χρονιά που από τον ΙΜΕΤ θα ξεκινήσει η δημιουργία spin offs, πρωτοβουλιών που θα συνδέουν περισσότερο την ερευνητική κοινότητα με το επιχειρείν», πρόσθεσε.

Όπως είπε, «την ερχόμενη Κυριακή επιδιώκουμε να κάνουμε ένα άνοιγμα στην κοινωνία για τη ανάδειξη των ερευνητικών προγραμμάτων μας για την έξυπνη και βιώσιμη κινητικότητα, με τις "Ανοιχτές Θύρες" 2017».

Ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας Θεοφάνης Παπάς τόνισε τη σημασία του Ινστιτούτου λέγοντας ότι το ερευνητικό του έργο συμβάλει στη βελτίωση της καθημερινότητάς μας. «Το υψηλό επιστημονικό επίπεδό σας αφορά μια σειρά από σημαντικά ζητήματα, όπως η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Σε αυτή την επόμενη ημέρα, η Περιφέρεια και το ΙΜΕΤ αναπτύσσουν από κοινού τη βιώσιμη αστική ανάπτυξη που εχει εντάξει στον σχεδιασμό της η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας», πρόσθεσε.

«Η τεχνογνωσία του ΙΜΕΤ/ ΕΚΕΤΑ βοηθά στην έξυπνη βιώσιμη κινητικότητα», υποστήριξε, από την πλευρά του, ο πρύτανης του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης Πρύτανης, Περικλής Μήτκας.

Ο Δημήτρης Μακρής, Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΘ μίλησε για την πολυετή συνεργασία με το ΙΜΕΤ από το 2003. «Είμαστε σε κοινά έργα, το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ είναι ένας αξιόπιστος εταίρος. Η προστασία του περιβάλλοντος είναι μια σημαντική πρόκληση. Ο ΟΛΘ θέλει να τονίσει αυτήν την προοπτική. Επομένως, το Ινστιτούτου μπορεί να συμβάλλει με έξυπνες και βιώσιμες λύσεις στο πλαίσιο του προγράμματος "smart port"», είπε.

 

 

 

 

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Κάνετε το σχόλιό σας

Ερώτημα ασφαλείας (CAPTCHA) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.