Κονδύλια προώθησης των ελληνικών αγροτικών προϊόντων

Την απευθείας χρηματοδότηση των αγροτών της ΕΕ, μεταξύ αυτών και των Ελλήνων, προωθεί η Κομισιόν, δίνοντάς τους τη δυνατότητα χωρίς τη μεσολάβηση του ελληνικού κράτους, να συμμετάσχουν σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα προϋπολογισμού 111 εκατομμυρίων ευρώ για το 2016.

Ο σκοπός των προγραμμάτων αυτών είναι η προώθηση των ελληνικών αγροτικών προϊόντων σε νέες αγορές εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η νέα πολιτική προώθησης που ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα βοηθήσει τους επαγγελματίες του γεωργικού τομέα να εισέλθουν στις διεθνείς αγορές ή να ισχυροποιήσουν την παρουσία τους σε αυτές.

Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η Επιτροπή θα διαθέσει περισσότερα κονδύλια, θα αυξήσει το ποσοστό συγχρηματοδότησης και θα μειώσει τη γραφειοκρατία κατά την έγκριση των σχετικών έργων. Τα μέτρα αυτά εντάσσονται σε μια πρωτοβουλία για σταδιακή αύξηση του προϋπολογισμού της ΕΕ που διατίθεται για την προώθηση, από 61 εκατ. ευρώ το 2013 (όταν προτάθηκαν οι νέοι κανόνες) σε 200 εκατ. ευρώ το 2019. Επιλέξιμα προϊόντα είναι μεταξύ άλλων τα γαλακτοκομικά, τα παρασκευάσματα κρέατος, τα ψάρια, τα λαχανικά και τα φρούτα κα..

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, τα σχετικά ποσοστά συγχρηματοδότησης της ΕΕ θα αυξηθούν από 50% σε 70-80% (σε 85% για την Ελλάδα και την Κύπρο). Ταυτόχρονα, η εθνική συγχρηματοδότηση καταργείται και δημιουργούνται, με τον τρόπο αυτό, ισότιμοι όροι ανταγωνισμού μεταξύ των κρατών- μελών. Η γραφειοκρατία θα μειωθεί αισθητά κατά τη διαδικασία επιλογής των έργων, με αποτέλεσμα να διευκολυνθεί η υποβολή σχετικών αιτήσεων.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση