Λιγότερο και φθηνότερο κρέας προτιμούν οι καταναλωτές

του Δημήτρη Διαμαντίδη

«Εκπτώσεις» στη διατροφή τους κάνουν οι Έλληνες, λόγω της κρίσης και αυτή η επιλογή τους προκαλεί και μεταβολές στην αγορά και στις επιχειρήσεις του ευρύτερου αγροδιατροφικού τομέα.

Αυτό επί της ουσίας αποκαλύπτει έρευνα της εταιρείας δημοσκοπήσεων-ερευνών Interview, η οποία πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του περιοδικού Meat Place και παρουσιάστηκε ήδη στη Χαλκίδα και στην Πάτρα, στο πλαίσιο των ενημερωτικών ημερίδων «Meat Place Tour 2016».

Ειδικότερα, η έρευνα (σε δείγμα 705 ατόμων, πανελλαδική, τηλεφωνική στο χρονικό διάστημα 16-18/2/2016) αναδεικνύει πως έχει συρρικνωθεί πολύ το ποσοστό καταναλωτών, που τρώνε κρέας δύο-τρεις φορές την εβδομάδα.

Έτσι, φτάνει σήμερα το 45%, έναντι 55% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό σε ανάλογη έρευνα, την οποία είχε υλοποιήσει η Interview το 2013.

Αξιοσημείωτη είναι και η πτώση του ποσοστού όσων τρώνε κρέας μία φορά την εβδομάδα, καθώς έχει πέσει στο 17%, έναντι 22% το 2013.

Ο αντίκτυπος της κρίσης στη διατροφή είναι έκδηλος και στο είδος του κρέατος, που προτιμούν οι καταναλωτές.

Στο πλαίσιο αυτό μειώνονται σταθερά τα ποσοστά κατανάλωσης του μοσχαρίσιου και του χοιρινού κρέατος, ενώ αντίθετα άνοδο σημειώνει το φθηνότερο κοτόπουλο, όπως και η γαλοπούλα.

Την ίδια στιγμή, «ψήφο εμπιστοσύνης» έχει το εγχώριο κρέας, καθώς το 71% (έναντι 70% το 2013) των ερωτώμενων στην έρευνα εκτιμά πως υπάρχει διαφορά στην ποιότητα μεταξύ ενός ελληνικού κρέατος και ενός εισαγόμενου υπέρ του πρώτου.

Τα κρεοπωλεία παραμένουν μακράν το πιο σημαντικό σημείο για τον καταναλωτή, όσον αφορά στην προμήθεια κρέατος, καθώς οι καταναλωτές κάνουν από εκεί τις προμήθειες τους σε ποσοστό 80% (ποσοστό ίδιο με το 2013).

Ένα ποσοστό 19% το αγοράζει από σούπερ-μάρκετ και 1% από αλυσίδες hard discount.

Τα σούπερ-μάρκετ πάντως κερδίζουν "πόντους" σ' αυτή τη "μάχη", η οποία εξελίσσεται κυρίως κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαπενταετίας. Σ' αυτό το χρονικό διάστημα τα σούπερ-μάρκετ προσέθεσαν σε πολλά σημεία πώλησης των αλυσίδων τους εξειδικευμένα τμήματα με κρεοπώλες, διαθέτοντας χύμα και τυποποιημένο κρέας, αλλά και και κρεατοσκευάσματα με μία λογική ανάλογη του κρεοπωλείου.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση