Μια αποδοτική τουριστική περίοδος στη Χαλκιδική

Γρηγόρης Τάσιος, πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής

Το 2013 ήταν για τη Χαλκιδική μια χρονιά που θύμιζε προηγούμενες δεκαετίες. Ο οδικός τουρισμός αυξήθηκε, οι πτήσεις έφεραν εθνικότητες ξεχασμένες για πολλά χρόνια, ο ξένος τύπος ανακάλυψε τη διαχρονική γοητεία του ‘Ήλιος & Θάλασσα’ και ο Οκτώβριος ξανάγινε μήνας διακοπών παρατείνοντας τη σεζόν κατά 10 ημέρες. Ήταν μια καλή σεζόν, κυρίως επειδή έδωσε μηνύματα συνέχισης της ανοδικής πορείας του τουρισμού.

Ο εισερχόμενος τουρισμός αυξήθηκε κατά 10% σε διανυκτερεύσεις και κατά 7% στα έσοδα σε σχέση με πέρυσι.Η σεζόν ξεκίνησε το Μάϊο, μετά το Ορθόδοξο Πάσχα και ολοκληρώνεται στις 28 Οκτωβρίου.  Τα ξενοδοχεία 4* και 5* ήταν τα πρώτα που δέχθηκαν κρατήσεις. Τα μεσαίας κατηγορίας καταλύματα που πρόσφεραν συνέπεια προϊόντος και τιμής (value for money) είχαν τις καλύτερες πληρότητες της τριετίας ενώ τα χαμηλότερης κατηγορίας καταλύματα, προσέλκυσαν επισκέπτες με καλές τιμές και έκλεισαν τη σαιζόν με ικανοποιητικές πληρότητες.

  • Η Γερμανία παρέμεινε για άλλη μια χρονιά η πρώτη αγορά της Χαλκιδικής με περίπου 400 πτήσεις /μήνα από 14 αεροδρόμια για τους μήνες Ιούνιο-Αύγουστο.
  • Η Ρωσία με 275 πτήσεις/μήνα από 24 αεροδρόμια, ανέβασε τους επισκέπτες της κατά 15% σε σχέση με το καλοκαίρι του 2012.
  • Αύξηση πάνω από 30% εμφάνισε και η αγορά της Ουκρανίας, με 60 πτήσεις μηνιαίως από 6 αεροδρόμια.
  • Κατά 10% ανέβηκαν οι αφίξεις από την αγορά της Αγγλίας που μετράει 89 πτήσεις από 6 αεροδρόμια σε κάθε καλοκαιρινό μήνα.
  • Από τις νέες αγορές στις οποίες στόχευσε τα τελευταία χρόνια ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής, τη μεγαλύτερη αύξηση (περίπου 40%)αεροπορικών αφίξεων παρουσιάζει η Τουρκία με την Turkish Airlines να πετάει σε καθημερινή βάση από την Κωνσταντινούπολη.

Ο οδικός τουρισμός άνθισε όχι μόνο από τις παραδοσιακές χώρες τωνΒαλκανίων (Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία) αλλά και από χώρες της Κεντρικής Ευρώπης (Γερμανία, Τσεχία, Πολωνία, Ουγγαρία) την Ιταλία και την Τουρκία. Οδικές αφίξεις παρατηρήθηκαν και από πιο απομακρυσμένα κράτη όπως η Πολωνία, η Ουκρανία, η Αυστρία, η Ουγγαρία. Αρκετοί δυτικοευρωπαίοι έφτασαν με camper προτιμώντας εναλλακτικούς τρόπους διακοπών.

Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής δικαιώθηκε εκ του αποτελέσματος για τη στρατηγική που εφαρμόζει τα τελευταία χρόνια. Ο προορισμός Χαλκιδική ξαναμπήκε στις επιλογές χωρών της Ευρώπης, της Ασίας και της Αμερικής με τις εξής ενέργειες:

-        Φιλοξενία 16 δημοσιογραφικών αποστολών (press trips) με εκπροσώπους τηλεοπτικού, έντυπου και διαδικτυακού τύπου από την Τουρκία, το Ισραήλ, τη Ρουμανία, την Ιταλία, τη Γερμανία, την Αμερική, την Ινδία, το Βέλγιο, την Ολλανδία.

-        Φιλοξενία  διάσημων stars όπως η Ιταλίδα πρωταγωνίστρια Ornella Muti, η οποία μοιράστηκε με τους θαυμαστές της τον ενθουσιασμό της για τις παραλίες και τη γαστρονομία της Χαλκιδικής.

-        Συμμετοχή σε 11 διεθνείς τουριστικές εκθέσεις και workshopsτης Ελλάδας και του εξωτερικού.

-        Διοργάνωση ή συμμετοχή σε Fam trips με εκπροσώπους τουριστικών οργανισμών ή γραφείων από την Ιταλία, την Ελβετία, την Τουρκία, την Ινδία, την Ολλανδία, την Αγγλία.

-         Στήριξη αειφόρου ανάπτυξης με συμμετοχή σε ημερίδες, αρωγή στην τουριστική εκπαίδευση, συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα όπως το μεσογειακό πρόγραμμα περιβαλλοντικής πιστοποίησης ShMILE II για τη διάδοση του Eco Label.

Πριν το κλείσιμο της σεζόν, ήδη δρομολογήθηκε η στρατηγική που θα ακολουθηθεί το 2014 προκειμένου να διευρυνθούν οι υπάρχουσες αγορές και να ανοίξουν νέες:

1)      Η ανακοίνωση της αεροπορικής εταιρείας TRANSAVIA για απευθείας πτήσεις Άμστερνταμ - Θεσσαλονίκη, 3 φορές την εβδομάδα από τον Απρίλιο του 2014, έφερε τον Ολλανδικό Τουριστικό ΟργανισμόSUNDIO στη Χαλκιδική. Οι contract managers που θα ακολουθήσουν την επίσκεψη των διευθυντών πωλήσεων,  θα υπογράψουν τα πρώτα συμβόλαια με ξενοδοχεία της Χαλκιδικής.

2)      Οι απευθείας πτήσεις της SAS (Scandinavian Airlinesαπό τα αεροδρόμια της Στοκχόλμης (4 φορές/εβδομάδα), της Κοπεγχάγης (2 φορές/εβδομάδα) και του Όσλο (2 φορές/εβδομάδα) στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της Θεσσαλονίκης που θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο 2014, θα υποστηριχθούν από τον Τουριστικό Οργανισμό Χαλκιδικής. Συμφωνήθηκε κοινό πρόγραμμα προβολής του προορισμού που περιλαμβάνει fam tripsΣκανδιναβών τουριστικών πρακτόρων, εκδηλώσεις παρουσίασης και συμμετοχή στην πρώτη έκθεση που διοργανώνεται στη Στοκχόλμη και αφορά μόνο ελληνικούς προορισμούς, την GREKLAND PANORAMA.

3)      Η Turkish airlines αναμένεται να ανακοινώσει την καθιέρωση καθημερινής δεύτερης πτήσης από την Κωνσταντινούπολη, που θα ξεκινήσει το Μάρτιο 2014, τονώνοντας ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον των επισκεπτών.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!