του Δημήτρη Διαμαντίδη
Σαράντα τόνους χαρτιού εξοικονόμησε η εταιρεία τηλεπικοινωνιών WIND Ελλάς to 2015, δίνοντας έμφαση στη χρήση υπηρεσιών e-bill μέσω της ειδικής πλατφόρμας MyWIND και της εφαρμογής MyWIND app για τους συνδρομητές της.
Αυτή είναι μία από τις κύριες επισημάνσεις που περιλαμβάνονται στον απολογισμό εταιρικής υπευθυνότητας της WIND για το έτος 2015, που δημοσιεύτηκε πριν από μικρό χρονικό διάστημα.
Η εταιρεία έχει ξεκινήσει και καταργεί την χρήση χαρτιού από το έτος 2001 και έχει ήδη εφαρμόσει πληθώρα ενεργειών όπως:
Εσωτερικό περιβάλλον επιχείρησης:
α) Κεντρικά ρυθμιζόμενη εκτύπωση διπλής όψης σε όλους τους υπολογιστές και δυνατότητα σάρωσης εγγράφων, με συνοδευτικό πρόγραμμα ανακύκλωσης (κάδος σε κάθε εκτυπωτή, σε κάθε όροφο, σε κάθε κτήριο).
β) Εσωτερικός ιστότοπος με δυνατότητα αποκλειστικά ηλεκτρονικής διαχείρισης εγγράφων και διαδικασιών (δεν απαιτείται εκτύπωση σε κανένα στάδιο).
γ) Ηλεκτρονική έκδοση μισθοδοσίας.
δ) e-bill σε όλους τους εργαζόμενους.
Καταστήματα - Συνεργάτες - Προμηθευτές:
• Κατάργηση εκτύπωσης σε συγκεκριμένα έγγραφα που η επικοινωνία τους προς τα καταστήματα, γινόταν σε έντυπη μορφή.
• Ηλεκτρονική διαχείριση τιμολογίων.
• Αλλαγή εκτυπωτών καταστημάτων σε μοντέλα που εκτυπώνουν μικρότερη επιφάνεια για συγκεκριμένα παραστατικά.
• Χρήση ψηφιακής υπογραφής.
Συνδρομητές:
• Παροχή e-bill / e-services στους συνδρομητές για την εύκολη, γρήγορη, ασφαλή και χωρίς χαρτί διαχείριση του λογαριασμού, καθώς και άλλων υπηρεσιών από οποιαδήποτε συσκευή και συνοδευτικές ενέργειες προώθησης της χρήσης της πλατφόρμας.
• Νέο ψηφιακό κατάστημα. Τα νέα καταστήματα WIND προσφέρουν μια νέα, μοναδική εμπειρία τεχνολογίας και εξυπηρέτησης στους καταναλωτές, και καλύτερο περιβαλλοντικό προφίλ. Ενσωματώνουν πλήρως τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας και καταργούν τη χρήση χαρτιού και εντύπων για λόγους προβολής και διαφήμισης σε μεγάλο βαθμό. Μέσα από διαδραστικές οθόνες αφής και το ειδικό λογισμικό, ο επισκέπτης εξερευνά και προσωποποιεί τις επιλογές του στην κινητή, τη σταθερή και το internet σε κάθε πιθανό συνδυασμό, χωρίς να απαιτείται να ανατρέξει σε έντυπο υλικό, ενώ παράλληλα καταργείται και η χρήση αφίσας εντός του καταστήματος.
Τα αποτελέσματα είναι σημαντικά:
• Από τη χρήση της εκτύπωσης διπλής όψης παρατηρήθηκε μείωση χαρτιού που στο πρώτο έτος εφαρμογής άγγιξε τις 600.000 σελίδες ή το αντίστοιχο 1.500 κιλών ετησίως.
• Από τη χρήση του εσωτερικού ιστότοπου και την ηλεκτρονική διακίνηση των 7 πιο συχνά χρησιμοποιούμενων φορμών εξοικονομήθηκαν περίπου 60.000 - 70.000 φύλλα χαρτιού ετησίως, το αντίστοιχο περίπου 300 κιλών.
• Από τις αλλαγές σε διάφορες διαδικασίες που αφορούν είτε την αλυσίδα είτε τα γραφεία της εταιρείας περιορίστηκε η σπατάλη κατά δεκάδες χιλιάδες σελίδες ετησίως, βάρους άνω των 10 τόνων.
• Από τη χρήση του e-bill (ηλεκτρονικός λογαριασμός) το 2015, εξοικονομήθηκαν τουλάχιστον 31,7 τόνοι χαρτιού σε ένα έτος.
Έτσι συνολικά η ποσότητα χαρτιού, που εξοικονόμησε πέρσι η εταιρεία σε σχέση με το 2014, παρουσίασε αύξηση κατά σχεδόν 35%.