Nέες λεωφορειολωρίδες στη Θεσσαλονίκη

Θα λειτουργήσουν το καλοκαίρι  και θα είναι συνολικού μήκους περίπου 9 χλμ.

 Στους δήμους δίνεται   η αρμοδιότητα κατασκευής υπόγειων χώρων στάθμευσης και λεωφορειολωρίδων. Oι επικείμενες τροποποιήσεις του ΚΟΚ περί μεταφοράς αρμοδιότητας για την υλοποίηση και συντήρηση των Ειδικών Λωρίδων Λεωφορείων (ΕΛΛ) από το Υπουργείο στους Δήμους της χώρας, καθώς και του νόμου που αφορά στην κατασκευή δημοτικών χώρων στάθμευσης στις πόλεις της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ανακοινώθηκαν την Παρασκευή17 Φεβρουαρίου από τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννη Μαγκριώτη κατά τη διάρκεια εκδήλωσης του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας 2012, με την παρουσία των μελών του Συμβουλίου και εκπροσώπων άλλων τοπικών φορέων.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν, εκτός των μελών του Συμβουλίου, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννης Μαγκριώτης, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης, ο Αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού Πολεοδομίας και Δικτύων Δ. Θεσσαλονίκης κ. Ανδρέας Κουράκης και ο Διευθυντής του γραφείου του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Θεοδόσιος Αθανασάς.

Στη διάρκεια της ενημερωτικής συνάντησης που ακολούθησε, παρουσιάσθηκε το τελικό κείμενο της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του ΣΑΣΘ και του Δήμου Θεσσαλονίκης με την οποία θα αναλάβει ο δεύτερος την υλοποίηση και συντήρηση των τεσσάρων νέων ΕΛΛ, συνολικού μήκους περίπου 9 χλμ στα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης. Για το ίδιο αυτό θέμα της υλοποίησης των ΕΛΛ επίκειται η έκδοση Υπουργικής Απόφασης. Το συνολικό κόστος υλοποίησης των νέων ΕΛΛ έχει εκτιμηθεί στο ποσό των €550.000 πλέον του ΦΠΑ.  

Η παραπάνω δαπάνη αφορά συγκεκριμένα στην υλοποίηση των εξής ΕΛΛ:

  • στην οδό Αλ. Παπαναστασίου, στο τμήμα της από το σηματοδοτούμενο κόμβο με την οδό Βαλαγιάννη και μέχρι τη συμβολή της με την ΕΛΛ της Λεωφόρου Στρατού, και στο τμήμα της από τον κόμβο Κωνσταντινουπόλεως- Λεωφόρου Στρατού και μέχρι 27μ πριν από τη συμβολή της με την οδό Βαλαγιάννη, και
  • στη Λεωφόρο Στρατού, στο τμήμα της από την οδό Ι. Χρυσοστόμου και μέχρι την οδό Κυβερνίδου και στο τμήμα της από την οδό Ν. Ζέρβα και μέχρι τη διασταύρωσή της με την οδό Μπιζανίου.
  • στην οδό Αγγελάκη, από την πλατεία ΧΑΝΘ και έως 60μ πριν από την πρόβαση της Αγγελάκη στον κόμβο της πλατείας Συντριβανίου,
  • στην οδό Γ. Παπανδρέου, στο τμήμα της από την οδό Κορομηλά και μέχρι 35μ πριν από τη διασταύρωση με την οδό Σοφούλη,

Σε δηλώσεις του, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε: «Το καλοκαίρι θα μπορούμε να έχουμε σε λειτουργία και χρήση τις νέες λεωφορειολωρίδες, οι οποίες θα αποτελέσουν ‘ανάσα’ για τα δημόσια μέσα μεταφοράς, για τους Θεσσαλονικείς και για την πόλη». Ο υφυπουργός, αναφερόμενος στις τροπολογίες οι οποίες αφορούν στη μεταφορά αρμοδιοτήτων για την υλοποίηση και συντήρηση των Ειδικών Λωρίδων Λεωφορείων και για την κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης στους δήμους, τόνισε ότι «πρόκειται για πρωτοβουλίες ζωτικής σημασίας για την πόλης μας που πλήττεται από έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα, τα οποία επιβαρύνουν τη ζωή, την οικονομική δραστηριότητα, αλλά και το περιβάλλον».

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννης Μπουτάρης, αναφερόμενος στη μεταφορά αρμοδιότητας κατασκευής των υπόγειων χώρων στάθμευσης στους δήμους είπε: «Τέλος καλό, όλα καλά. Καθυστέρησε πάρα πολύ αυτή η ιστορία, και δείχνει ότι επιτέλους το υπουργείο άρχισε να αντιλαμβάνεται ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει δυνατότητα και ικανότητα να ορίζει αυτή τα του οίκου της. Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο της συγκοινωνιακής της πολιτικής».

Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, κ. Παναγιώτης Παπαϊωάννου τόνισε: «Με την μεταφορά αρμοδιότητας κατασκευής των Ειδικών Λωρίδων Λεωφορείων από την κεντρική διοίκηση στους τοπικούς φορείς, επιτυγχάνουμε εκτός από την αποκέντρωση, να κάνουμε πολύ ταχύτερη τη διαδικασία υλοποίησης των έργων, ενώ έως τώρα αντίστοιχα έργα μικρής σχετικής κλίμακας απαιτούσαν χρόνια για να πραγματοποιηθούν. Με τις ρυθμίσεις αυτές θα είναι, πλέον δυνατόν, σε ολόκληρη την Ελλάδα,  να υλοποιούνται τέτοιου είδους παρεμβάσεις με πολλαπλά οφέλη για το κοινωνικό σύνολο».

Ο κ. Παπαϊωάννου παρουσίασε επίσης συνοπτικά τους βασικούς στόχους του ΣΑΣΘ για το 2012 που συνοψίζονται στα εξής:

  1. Μετεξέλιξη και αναβάθμιση του ΣΑΣΘ σε φορέα μητροπολιτικής εμβέλειας με αυξημένες αρμοδιότητες σε θέματα σχεδιασμού, εποπτείας, παρακολούθησης και ελέγχου όλων των Δημοσίων Συγκοινωνιών της περιοχής Θεσσαλονίκης με γνώμονα την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών, αύξηση της αποτελεσματικότητάς τους και δημιουργία ενός ενιαίου και ολοκληρωμένου συστήματος Δημοσίων Συγκοινωνιών κατά τα πρότυπα άλλων πετυχημένων περιπτώσεων.
  2.  Άμεση προώθηση για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ της υλοποίησης ενιαίου συστήματος ηλεκτρονικής πληρωμής (έξυπνο εισιτήριο) για το υπάρχον και το μελλοντικό σύστημα Δημοσίων Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης  Δημοσίων καθώς και για την πληρωμή άλλων υπηρεσιών προς πολίτες όπως πληρωμή τελών στάθμευσης, κάρτας επισκέπτη, πληρωμή διοδίων, κλπ. με στόχο να λειτουργεί σε 15 περίπου μήνες από σήμερα
  3. Συνέχιση και περαιτέρω αύξηση της συνεργασίας του ΣΑΣΘ με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ για θέματα που αφορούν τον σχεδιασμό και την ωρίμανση των επεκτάσεων του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης και του συστήματος γενικότερα μέσων σταθερής τροχιάς στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου Υποδομών Μεταφορών που κατάρτισε το αρμόδιο Υπουργείο και του μνημονίου συνεργασίας των εμπλεκόμενων φορέων.

Όπως τόνισε ο κ. Παπαϊωάννου όλα αυτά θα επιτευχθούν μόνο με συνεχή και αυξανόμενη συνεργασία όλων των τοπικών φορέων με τις διαφορετικές βαθμίδες διοίκησης και αυτοδιοίκησης με γνώμονα πάντα την εξυπηρέτηση των πολιτών και του κοινωνικού συνόλου.

Τέλος ο Πρόεδρος του ΣΑΣΘ αναφέρθηκε στην εξασφάλιση πρόσθετων πόρων μέσα από ανταγωνιστικά ευρωπαϊκά έργα διακρατικής συνεργασίας,  για την χρηματοδότηση δράσεων και ενεργειών που σχετίζονται με αρκετές από τις προτεραιότητες του ΣΑΣΘ όπως είναι για παράδειγμα το έξυπνο εισιτήριο, η διαμόρφωση ολοκληρωμένου σχεδίου βιώσιμης κινητικότητας, η διαμόρφωση σχεδίου μετατροπής του ΣΑΣΘ σε φορέα μητροπολιτικής εμβέλειας κ.α.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!