Σταθάκης: Ένα στα δέκα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητο ώς το 2030

Ο εξηλεκτρισμός των μεταφορών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των στόχων για εξοικονόμηση ενέργειας, επανέλαβε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης, από το βήμα του 2ου συνεδρίου για την εναλλακτική μετακίνηση (Ecomobility 2019), που πραγματοποιήθηκε χτες στην Αίγλη Ζαππείου.

Στον χαιρετισμό του, με τον οποίο άνοιξαν οι εργασίες του συνεδρίου, ο κ. Σταθάκης επανέλαβε τους βασικούς άξονες του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), σύμφωνα με τους οποίους έως το 2030 το μερίδιο των ΑΠΕ στη συνολική κατανάλωση ενέργειας προβλέπεται να ανέλθει στο 32%, με το μερίδιο των ΑΠΕ στην παραγωγή ενέργειας να διπλασιάζεται σχεδόν στο 57% από 29%. Όπως εξήγησε, αυτό σημαίνει εξοικονόμηση της τάξης του 1,5% ετησίως στο σύνολο της οικονομίας, που συμβολικά αντιστοιχεί σε ένα πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ' οίκον» ετησίως.

Η επίτευξη των στόχων του ΕΣΕΚ στις μεταφορές σημαίνει ότι έως το 2030 ένα στα δέκα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι ηλεκτροκινούμενα και ότι από το 2025 ένα στα δύο αυτοκίνητα που πωλούνται θα πρέπει να κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας τόνισε ότι οι απαιτούμενες αλλαγές σε θεσμικό επίπεδο, αναφορικά με την εξοικονόμηση ενέργειας στις μεταφορές, θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο των αλλαγών που ήδη έχουν επιτευχθεί και δρομολογηθεί στον ενεργειακό τομέα τα τελευταία χρόνια.

Πιο συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στην απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου και τη διατήρηση του δημόσιου ελέγχου στα δίκτυα, υπογραμμίζοντας ότι «με τον διαχωρισμό της ΔΕΠΑ σε δύο τμήματα, το αμέσως επόμενο διάστημα που θα φέρουμε τον νόμο στη Βουλή, κλείνει το θέμα των αγορών ενέργειας και δικτύων». Ανέφερε δε ότι το φυσικό αέριο επεκτείνεται ραγδαία σε 32 πόλεις και στόχος είναι μέχρι το 2022 το σύνολο της Βορείου Ελλάδας να έχει πρόσβαση στο φυσικό αέριο.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα μέτρα διασύνδεσης των νησιών, σημειώνοντας ότι «έχει επιταχυνθεί η διασύνδεση των νησιών σε πολύ υψηλό βαθμό, ολοκληρώθηκε στις Κυκλάδες όπου έπεται η επόμενη διασύνδεση, ενώ έχει ξεκινήσει η διασύνδεση στην Κρήτη με χρονικό ορίζοντα 18 μηνών και λίγους μήνες δοκιμαστικής λειτουργίας».

Με την ίδια φιλοσοφία θα προσεγγιστεί και το θέμα της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, πρόσθεσε ο Υπουργός, σημειώνοντας ότι το πρώτο που χρειάζεται είναι ένας νόμος για την ηλεκτροκίνηση, που θα ρυθμίζει πληθώρα θεμάτων τόσο για τις υποδομές φόρτισης οχημάτων όσο και για τη λειτουργία της αγοράς καθαυτής.

Αναφερόμενος στα κίνητρα υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης, ο κ. Σταθάκης έκανε λόγο για θέμα που μελετάται πολύ προσεκτικά, καθώς σε όλη την Ευρώπη διευρύνεται η γκάμα των κινήτρων που αφορούν τη χρηματοδότηση και τις φοροαπαλλαγές «κι αυτό είναι ένα αναπόσπαστο μέρος αυτής της θεσμοθέτησης».

Στη συνέχεια έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα νησιά, τα οποία έχουν ιδιαίτερη θέση στη μετάβαση στο ecomobility, βάσει και του εθνικού σχεδιασμού. Όπως ανέφερε, επιτρέπεται πιο εύκολα σήμερα στα νησιά η εισαγωγή των ηλεκτρικών μέσων μεταφοράς και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ ταυτόχρονα για τα μη διασυνδεδεμένα νησιά προβλέπεται αθρόα εισαγωγή ΑΠΕ και ηλεκτροκίνησης. Ο Υπουργός ανήγγειλε ότι θα προκηρυχθεί σύντομα η ένταξη των έξι πρώτων νήσων, βάσει από κοινού πρωτοβουλίας με νησιωτικές χώρες της ΕΕ και την Κομισιόν.

«Τα νησιά αποτελούν προτεραιότητα και έχουν πυκνώσει οι επαφές με όλες τις εταιρείες που έχουν την τεχνολογία και μπορούν να συνεισφέρουν» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Σταθάκης, αναφερόμενος και στις πρόσφατες επαφές με την Tesla.

Επιπλέον, μίλησε και για το έργο υποδομών που έχει γίνει στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών σε συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας, κάτι που αποτελεί, όπως τόνισε, αναπόσπαστο κομμάτι των συζητήσεων και του σχεδιασμού.

Κλείνοντας ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας είπε ότι το μεγάλο στοίχημα είναι μπροστά. «Η απάντηση στις προκλήσεις αυτές είναι η επιτάχυνση της θεσμοθέτησης του πλαισίου με οποίο θα μετακινηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση, η αποσαφήνιση του πλαισίου κινήτρων, τα οποία εντείνονται, και η μεγάλη έμφαση στη μετάβαση πρωτίστως των νησιών. Απόλυτα εφικτοί και ρεαλιστικοί στόχοι, που θα δώσουν μια τεράστια ώθηση στην ιδέα της ηλεκτροκίνησης συνολικά», κατέληξε.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση