Στη Θεσσαλονίκη οι αρχές της κυκλικής οικονομίας πετάγονται στα σκουπίδια (φωτο)

του Νίκου Αβουκάτου

Στον κάλαθο των αχρήστων, κατά κυριολεξία, απορρίπτονται τα τελευταία 24ωρα στη Θεσσαλονίκη οι αρχές της κυκλικής οικονομίας, με τη σωστή και ορθολογική ανακύκλωση να πηγαίνει... περίπατο.

Λόγω της μη αποκομιδής των απορριμμάτων, μετά τις κινητοποιήσεις των συμβασιούχων στον τομέα της καθαριότητας, οι οποίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη εδώ και μία εβδομάδα στο κέντρο της πόλης, είναι λογικό οι πράσινοι κάδοι, που είναι για τα απορρίμματα, και οι μπλε κάδοι, που είναι για την ανακύκλωση, να υπερχειλίζουν.

Ωστόσο, η ασυνειδησία των πολιτών και η διαθέσιμη χωρητικότητα των μπλε κάδων, όπως αποδεικνύεται άλλωστε από τα ανακυκλωτικά ποστοστά της χώρας, οδήγησε εκατοντάδες ασυνείδητους στην απόθεση των μη ανακυκλώσιμων σκουπιδιών τους σε αυτούς. Μία λογική που καταδεικνύει στο έπακρο τη «διάθεση» των περισσότερων για ανακύκλωση, αλλά και την έλλειψη υποτυπώδους ενημέρωσης για την έννοια της κυκλικής οικονομίας.

Στη Θεσσαλονίκη των τελευταίων ημερών όλοι οι κάδοι, πράσινοι και μπλε, ξεχειλίζουν. Αλλά οι μπλε γέμισαν με σακούλες σκουπιδιών και οι πράσινοι με χαρτόνια!

Την ίδια στιγμή, ένας -παντελώς- ασυνείδητος επέλεξε -αυτές τις ημέρες- να απορρίψει τη μπανιέρα του σπιτιού του και, μάλιστα, δίπλα σε πράσινο κάδο!

Άλλοι, πάλι, αποφάσισαν να απορρίψουν μεγάλη ποσότητα κλαδεμάτων. Η οργανική ύλη, όμως, που είναι... ό,τι πρέπει για κομποστοποίηση, δυστυχώς κείται ανεκμετάλλευτη επί ημέρες χωρίς να αξιοποιηθεί, ενώ αποτελεί, επιπλέον, εν δυνάμει κίνδυνος για εκδήλωση πυρκαγιάς.

Κάποια άλλα κλαδέματα, βέβαια, σε άλλη περιοχή του δήμου Θεσσαλονίκης, βρήκαν τον... δάσκαλό τους: ένας πλανόδιος τα μάζεψε από την αυλή μιας μονοκατοικίας και τα στοίβαξε στο τρέιλέρ του.

Όλα οι παραπάνω εικόνες εκτυλίχθηκαν σε μια ακτίνα 500 μέτρων, με διαφορά μισής ώρας. Σε ένα τόσο μικρό πεδίο, οι αδυναμίες μας να διαχειριστούμε με ορθολογικό τρόπο τα σκουπίδια μας είναι χτυπητές και το ζήτημα με τη μη αποκομιδή των απορριμμάτων μόνο δικαιολογία δεν αποτελεί.

Πόσο αναγκαίο, άραγε, είναι για τη χώρα μας να θεσπιστούν οι αρχές της κυκλικής οικονομίας ως μάθημα, από την πρωτοβάθμια ακόμα εκπαίδευση;

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση