Μια από τις διαδικασίες που οι πιθανοί αγοραστές ενός plug-in υβριδικού μοντέλου –αυτά που μπορούν να καλύψουν μια απόσταση κάποιων δεκάδων χιλιομέτρων καθαρά ηλεκτρικά- αλλά και ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό είναι αυτή της φόρτισης.
Η οποία περιλαμβάνει τη σύνδεση του φορτιστή αφενός στην κατάλληλη υποδοχή του αυτοκινήτου και αφετέρου, στην πιο συνηθισμένη περίπτωση, στην πρίζα του οικιακού δικτύου. Μάλιστα η όλη διαδικασία σε καθημερινή βάση θεωρείται «δύσκολη» και στις περιπτώσεις που υπάρχει ιδιόκτητος χώρος στάθμευσης. Φανταστείτε και να πρέπει να βρεις την πρίζα. Να μένεις δηλαδή κάπου στην Αθήνα, στον 3ο π.χ. και να πρέπει να φορτίσεις το αυτοκίνητο... Και καλά αν βρεις να παρκάρεις από κάτω. Πετάς μια μπαλαντέζα και λύνεις το ζήτημα –θεωρητικά πάντα. Αν έχεις παρκάρει στην άλλη γωνία τι γίνεται;
Για όσους δεν έχουν συγκεκριμένο χώρο πάρκινγκ το πρόβλημα και μάλιστα σε όλη του την έκταση θα εξακολουθεί να υπάρχει μέχρι τα plug-in υβριδικά και τα ηλεκτρικά γίνουν τόσα που θα πρέπει από ανάγκη να δημιουργηθούν υποδομές και να βρεθούν λύσεις. Για τους πρώτους η λύση είναι η ασύρματη φόρτιση των μπαταριών που θα διαθέτει η Mercedes S500e όταν παρουσιαστεί ανανεωμένη μέσα στο 2017, ενώ ανάλογες προσεγγίσεις εξελίσσουν και άλλοι κατασκευαστές, όπως π.χ. η Toyota.
Τα σύστημα ασύρματης φόρτισης της plug-in υβριδικής S500e, σύμφωνα με το CNN.gr, αποτελείται από μια επιφάνεια που θα τοποθετείται στο δάπεδο του γκαράζ και ενός πηνίου στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου και η προϋπόθεση για να λειτουργήσει είναι το αυτοκίνητο να βρεθεί στο σωστό σημείο πάνω από την επιφάνεια στο δάπεδο. Για να διευκολύνεται μάλιστα ο οδηγός οι μηχανικοί της Mercedes έχουν εξελίξει ενδείξεις για τον πίνακα οργάνων που θα τον υποβοηθούν ώστε να τοποθετεί τη μεγάλη λιμουζίνα στο σωστό σημείο.
Το σύστημα ασύρματης φόρτισης έχει ένα σταθερό τμήμα, την επιφάνεια στο δάπεδο, οπότε ο συμβατικός φορτιστής δεν καταργείται, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, αλλά δεν θα χρησιμοποιείται καθημερινά.
Ενδιαφέρον είναι πως η ισχύς φόρτισης είναι 3,6 kW, αρκετά μεγάλη δηλαδή και ο συντελεστής απόδοσης, παρά το ότι δεν μεσολαβεί καλώδιο, της τάξης του 90%, ενώ από τη στιγμή που το σύστημα είναι σταθερό δεν εκλείπει ο συμβατικός φορτιστής αλλά θα χρησιμοποιείται σαφώς πιο σπάνια.
Παράλληλα οι μηχανικοί της Mercedes θα εκμεταλλευθούν την όλη διαδικασία ανανέωσης του μοντέλου και θα χρησιμοποιήσουν μπαταρίες με μεγαλύτερη χωρητικότητα (από 8,7 στα 13,3 kWh), προκειμένου και να αυξηθεί η δυνατότητα αποκλειστικά ηλεκτρικής κίνησης που προαναφέραμε από τα σημερινά 39 χιλιόμετρα σε 50.
Η S500e κινείται από έναν V6 3.000 κυβικών με διπλά turbo και έναν ηλεκτροκινητήρα, που αποδίδουν συνδυαστικά 442 ίππους και 650 Nm και παρουσιάζουν επίσημη μέση κατανάλωση της τάξης των 2,8 λίτρων αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα.