Τι ζήτησαν από Χατζηδάκη και Βερροιόπουλο οι φωτοβολταϊκοί

Διαδοχικές συναντήσεις με τον αντιπρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Κωστή Χατζηδάκη και τον γενικό γραμματέα Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Μιχάλης Βερροιόπουλος, είχαν την Τετάρτη μέλη του ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Παραγωγών Ηλεκτρικής Ενέργειας από Φωτοβολταϊκά (ΠΟΣΠΗΕΦ).

Στην πρώτη χρονικά, αυτή με τον κ. Χατζηδάκη, την Ομοσπονδία εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος κ. Παναγής, ο Αντιπρόεδρος κ. Μπογδάνης, ο Γενικός Γραμματέας κ. Παπακυριακού και το μέλος του Δ.Σ. κ. Τσικούρας. Η συνάντηση, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, πραγματοποιήθηκε «σε πολύ καλό κλίμα και παρότι τα θέματα τα οποία θέσαμε είναι ακανθώδη και ιδιαίτερης τεχνικής φύσης η συζήτηση ήταν ιδιαίτερα λεπτομερής».

Το κύριο θέμα της συνάντησης, τονίζει η ΠΟΣΠΗΕΦ, ήταν οι κατά καιρούς δημόσιες δηλώσεις στελεχών της Νέας Δημοκρατίας σχετικά με την αντίθεση τους στην εφαρμογή της Χρέωση Προμηθευτών του ν.4414/2016, το οποίον η ΝΔ είχε υπερψηφίσει τον Αύγουστο του 2016.

«Αναλύθηκε διεξοδικά το όφελος που απολάμβανε η Προμήθεια, κυρίως η Δ.Ε.Η, τα προηγούμενα χρόνια από την κατά προτεραιότητα έγχυση των Α.Π.Ε., με μηδενική τιμή στον Ημερήσιο Ενεργειακό Προγραμματισμό (Η.Ε.Π).  Παράλληλα, τονίσαμε ότι οι μονομερείς ενέργειες της Ελληνικής Κυβέρνησης το 2014 (βλ. ν.4254), επέφεραν μεγάλο πλήγμα τόσο στο επενδυτικό περιβάλλον αλλά κυρίως στην αξιοπιστία του ελληνικού κράτους, χωρίς να διορθώνουν τις στρεβλώσεις του συστήματος», συνεχίζει η ενημέρωση και προστίθεται:

«Τα γεγονότα του 2016, όσον αφορά την λογιστική κατάσταση του Ειδικού Λογαριασμού Α.Π.Ε. και τον ισοσκελισμό αυτού, απέδειξαν ότι οι  παρεμβάσεις του 2014 όχι μόνο δεν κατάφεραν να διορθώσουν τα σημαντικά δομικά προβλήματα αλλά όπως αποδείχτηκε, μετέφεραν το πρόβλημα σε βραχυπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα. Η υπεύθυνη στάση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης έναντι του επιχειρηματικού κόσμου, με την υπερψήφιση του ν.4414 εξέπεμψε τα αναγκαία σήματα τόσο στις λειτουργούσες επιχειρήσεις των Α.Π.Ε. αλλά και στους νέους επενδυτές για την σταθερότητα και την αξιοπιστία του ελληνικού κράτους. Στην βάση των ανωτέρω τονίσαμε ότι, λόγω της ιδιαίτερης «ευαισθησίας» που χαρακτηρίζει το επενδυτικό περιβάλλον στον τομέα των Α.Π.Ε., οι καθ΄ υπερβολή δημόσιες τοποθετήσεις δημιουργούν ανησυχίες και διστακτικότητα για νέες επενδύσεις. Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Χώρα μας δεν επιτρέπει οπισθοδρόμηση, γεγονός το οποίο και η Αξιωματική Αντιπολίτευση αναγνωρίζει και οφείλει να διαφυλάσσει με τις θέσεις της και την υπεύθυνη στάση της».

Η Ομοσπονδία ευχαριστεί τον Αντιπρόεδρο της Ν.Δ. κ. Κωστή Χατζηδάκη αφενός μεν, για την συνάντηση «σε μια βεβαρυμμένη χρονική συγκυρία», αφετέρου δε, «για την αμεσότητα που προσέγγισε τα θέματα προς συζήτηση» και εκφράζει την ελπίδα του ότι η Νέα Δημοκρατία «σε επόμενη παρέμβαση της στα ενεργειακά δρώμενα θα άρει τις όποιες επιφυλάξεις και την ανασφάλεια που έχει δημιουργηθεί στο τομέα των Α.Π.Ε».

Στο επίκεντρο με Βερροιόπουλο η διακοψιμότητα

Στην συνέχεια πραγματοποιήθηκε συνάντηση των εκπροσώπων της Ομοσπονδίας με τον κ. Βερροιόπουλο. Τα κύρια θέματα της συνάντησης ήταν η εξέλιξη του αιτήματος της Ελληνικής Κυβέρνησης για την παράταση του Μεταβατικού Τέλους Ασφάλειας Εφοδιασμού (Διακοψιμότητα) αλλά και των εντατικών διεργασιών που πραγματοποιούνται για την απόσχιση του Λ.ΑΓ.Η.Ε. σε δύο νέες εταιρείες.

Όσον αφορά την Διακοψιμότητα ο κ. Βερροιόπουλος, σύμφωνα πάντα με την ίδια ανακοίνωση, ενημέρωσε ότι το αίτημα της κυβέρνησης για παράταση του μέτρου, στην βάση της προηγούμενης έγκρισης από 15/10/2014 C (2014) 7374 final, καταρχήν έγινε δεκτό από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αναμένεται εντός των επόμενων ημερών το επίσημο κείμενο.

«Όπως έχουμε ήδη αναφέρει από την προηγούμενη συνάντηση μας με τον κ. Βερροιόπουλο στης 26/7/2017 (http://spiefnserron.gr/index.php/news/1228-enimerosi-apo-pospief-gia-ti-diakopsimotita.html),  ήταν γνωστή η βούληση της Ελληνικής Κυβέρνησης για την παράταση του εν λόγω μέτρου, ως έχει. Συνεπώς, με βάση και τα νέα δεδομένα θέσαμε εκ νέου την πρόταση μας, όπως αυτή αποτυπώθηκε από 27/7/2017, για την οριοθέτηση, σε ρεαλιστικά επίπεδα, των συνολικών καταβολών των μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας για την χρηματοδότηση της Διακοψιμότητας. Με την μείωση του Βασικού Ποσοστού Παρακράτησης Εσόδων (ΒΠΠΕ) του ν.4203/2013, ο οποίος είχε την τιμή του 2%, σε μικρότερο ποσοστό επιτυγχάνεται η μείωση της συνολικής χρηματοδότησης του μέτρου χωρίς να επηρεάζονται οι τεχνολογικοί συντελεστές από την προηγούμενη έγκριση της Ε.Ε», τονίζει η ΠΟΣΠΗΕΦ, συμπληρώνοντας:

«Είναι παραλογισμός οι παραγωγοί ηλεκτρικής ενέργειας να επιβαρύνονται με περισσότερα χρήματα από το πραγματικό κόστος του μέτρου, όπως συνέβηκε το 2016. Περαιτέρω είναι γνωστό ότι οι αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο, προϊδεάζουν μεγάλη μείωση στο διοικητικά οριζόμενο  ανώτερο κόστος του μέτρου».

Όπως εξηγεί η ομοσπονδία, «στην προηγούμενη συνάντηση μας με τον κ. Βερροιόπουλο από 26/7/2017 μας επιβεβαίωσε ότι οι τεχνολογικοί συντελεστές του μέτρου της Διακοψιμότητας μπορούν να τροποποιηθούν μόνο με νέα απόφαση της Ε.Ε. και όχι με μονομερής νομοθετική παρέμβαση. Περεταίρω, το όποιο αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης για αλλαγή των τεχνολογικών συντελεστών, η Ε.Ε. θα το εκλάμβανε ως αίτημα εξέτασης νέου μέτρου, γεγονός το οποίο ήθελε να αποφύγει η ελληνική κυβέρνηση. Συνεπώς, ήταν δεδομένο ότι η ελληνική κυβέρνηση θα έστελνε αίτημα παράτασης της Διακοψιμότητας, στην βάση της προηγούμενης έγκρισης, και όχι αίτημα έγκρισης νέου μέτρου.

» Ιδιαίτερη έμφαση δώσαμε στο θέμα της δημιουργίας του Χρηματιστηρίου Ενέργειας και στον επιμερισμό των λειτουργιών του υφιστάμενου Λ.ΑΓ.Η.Ε. Ο υφιστάμενος Λ.ΑΓ.Η.Ε. έχει τους εξής τρείς διακριτούς λειτουργικούς τομείς δραστηριότητας με βάση και τις οικονομικές καταστάσεις του 2016

1) Επίλυση Ημερήσιου Ενεργειακού Προγραμματισμού
2) Διαχείριση Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ – ΣΗΘΥΑ
3) Πλειστηριασμοί Δικαιωμάτων Εκπομπής Αερίων Θερμοκηπίου ως Εκπλειστηριαστής (Auctioneer) ΤΟΥ Ελληνικού Κράτους

» Ο κ. Βερροιόπουλος επιβεβαίωσε την εικόνα που έχουμε για τον επιμερισμό των ανωτέρω λειτουργιών του υφιστάμενου Λ.ΑΓ.Η.Ε., η οποία είναι ότι η μεν πρώτη εταιρεία θα αναλάβει τις λειτουργίες 1 – 3, ενώ η δεύτερη εταιρεία (100% μέτοχος το Δημόσιο) θα αναλάβει την Διαχείριση του Ε.Λ.Α.Π.Ε. Περεταίρω, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι έχει ήδη εκπονηθεί το business plan για αυτές τις εταιρείες στο οποίο πλέον των οργανογραμμάτων, ανάλυση λειτουργιών, προσωπικό κ.τ.λ. υπολογίζονται και τα λειτουργικά κόστη της κάθε εταιρείας, τα οποία οφείλει να ανακτά η κάθε μια διακριτά από τις συναλλασσόμενες με αυτήν εταιρείες. Με βάση τα προαναφερόμενα αλλά και του γεγονότος ότι υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις για το συγκεκριμένο ζήτημα, τονίσαμε στον κ. Βερροιόπουλο ότι παρακολουθούμε με ιδιαίτερη προσοχή τις εντατικές διεργασίες και αναμένουμε στο κείμενο της διαβούλευσης να αναρτηθούν και τα αναλυτικά οικονομικά στοιχεία των νέων εταιρειών».

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση