Φωτοβολταϊκά στέγης για τη φόρτιση ηλεκτροκίνητων στο Ρέθυμνο (φωτο)

του Νίκου Αβουκάτου

Ο δήμος Ρεθύμνης συνεχίζει να κινείται σε ρυθμούς ηλεκτροκίνησης και επιμένει στην προώθηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που συνάδουν με τις αρχές και το όραμα της βιώσιμης ανάπτυξης. Πρόσφατα έγινε το 1ο project επίδειξης της δράσης για την προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και της Ηλεκτροκίνησης στο πλαίσιο του έργου INCIRCLE του προγράμματος Interreg Med.

Η δράση που υλοποίησε ο δήμος Ρεθύμνης αφορούσε την «Προμήθεια εξοπλισμού προώθησης Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και ηλεκτροκίνησης» προϋπολογισμού 85.000 ευρώ.

Η εγκατάσταση του εξοπλισμού βρίσκεται πλέον στη διάθεση των κατοίκων και επισκεπτών οι οποίοι μπορούν να κάνουν χρήση του εξοπλισμού δωρεάν.

Ο εξοπλισμός αποτελείται από τα παρακάτω:

- Ένα φωτοβολταϊκό στέγαστρο εγκατεστημένης ισχύος 10KW στη Μαρίνα Ρεθύμνου. Στη θέση του στεγάστρου υπάρχουν δύο φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων με δυνατότητα ταυτόχρονης φόρτισης τεσσάρων οχημάτων ενώ έχουν οριοθετηθεί και 4 θέσεις στάθμευσης/φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

- Ένα φωτοβολταϊκό στέγαστρο εγκατεστημένης ισχύος 20KW στο Parking των Τεσσάρων Μαρτύρων και ένας νέος φορτιστής για δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Παράλληλα οριοθετήθηκαν και 2 θέσεις στάθμευσης/φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Ένας σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών πατινιών και ποδηλάτων στην εξωτερική πλευρά του χώρου στάθμευσης των Τεσσάρων Μαρτύρων που περιλαμβάνει 5 διατάξεις φόρτισης με 4 πρίζες η κάθε μία και 2 μπάρες στάθμευσης για 10 ποδήλατα συνολικά.

«Με τη συγκεκριμένη δράση, ενισχύεται το κοινόχρηστο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτή τη στιγμή στον δήμο υπάρχουν σε 5 διαφορετικά σημεία σταθμοί φόρτισης με τη δυνατότητα να φορτίζουν ταυτόχρονα 10 αυτοκίνητα. Από αυτούς ο ένας είναι ταχυφορτιστής με δυνατότητα πλήρους φόρτισης του οχήματος το πολύ σε μία ώρα. Επιπλέον, δημιουργήθηκε ο πρώτος σταθμός φόρτισης ποδηλάτων και πατινιών στον δήμο», λέει στη Greenagenda.gr ο Νίκος Βώβος, Προϊστάμενος Τμήματος Προγραμματισμού Βιώσιμης Ανάπτυξης και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων.

Στο προσεχές διάστημα τα δύο φωτοβολταϊκά στέγαστρα μέσω ενεργειακού συμψηφισμού (net metering) θα καλύπτουν μέρος των χρημάτων που απαιτούνται για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων.

Τα φωτοβολταϊκά στέγαστρα που τοποθετήθηκαν θα παράγουν την ενέργεια που απαιτείται για την κίνηση ενός ηλεκτρικού οχήματος για περίπου 225.000 χιλιόμετρα ανά έτος.

Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία η απόδοση ενός φωτοβολταϊκού ισχύος 30Kw στο Ρέθυμνο είναι 51.526Kwh κατ' έτος.

Σύμφωνα με τους κατασκευαστές, η κατανάλωση ενός ηλεκτρικού οχήματος κυμαίνεται από 2.300 ως 3.100 KWh κατ' έτος για 12.000 χιλιόμετρα. Με τα παραπάνω δεδομένα και με την ενέργεια που θα παράγουν τα δύο φωτοβολταϊκά, θα μπορεί ένα αυτοκίνητο με μέση κατανάλωση 2.750Kwh να διανύει ετησίως 225.000 Km περίπου.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση