Αυξήθηκαν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά οι εκπομπές άνθρακα στη Γερμανία

Η αύξηση των εκπομπών στον τομέα των μεταφορών οδήγησε στην αύξηση των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της Γερμανίας για δεύτερη συνεχή φορά το 2016, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβάλλοντος της χώρας.

Τα επίσημα στοιχεία για το 2016 δημοσιεύθηκαν την ώρα που η καγκελάριος Μέρκελ αντιμετωπίζει κριτική των κλιματικών πολιτικών της τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό της χώρας, όπου προσπαθεί να διαπραγματευτεί μια συμφωνία κυβέρνησης συνασπισμού.

Φτάνοντας τους 909,4 εκατομμύρια τόνους ισοδυνάμου διοξειδίου του άνθρακα, οι εκπομπές του 2016 ήταν κατά 2,6 εκατομμύρια τόνους υψηλότερες από το 2015. Οι εκπομπές από τον τομέα των μεταφορών ανήλθαν σε 166,8 εκατομμύρια τόνους, κυρίως λόγω της ανόδου των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και της αύξησης των ιδιωτικών βαρέων οχημάτων.

«Χρειαζόμαστε μια νέα προσέγγιση στον τομέα των μεταφορών», δήλωσε η επικεφαλής της υπηρεσίας, Μαρία Κράουτσμπεργκερ. Εάν η Γερμανία θέλει να επιτύχει το στόχο του 2030 για τη μείωση των εκπομπών του τομέα των μεταφορών κατά 70 εκατομμύρια τόνους, πρέπει να υπάρξει μια ποσόστωση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αντιστροφή της τάσης προς τα βαρέα οχήματα, υποστηρίζει, σύμφωνα με το Naftemporiki.gr.

Οι εκπομπές από τον τομέα της ενέργειας μειώθηκαν κατά 4,6 εκατομμύρια τόνους, παρά τις υψηλότερες εξαγωγές ενέργειας το 2016, αλλά η συνολική ποσότητα των 332 εκατομμυρίων τόνων (το 36,5% όλων των εκπομπών) εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μερίδιο από όλους τους τομείς.

Σύμφωνα με την Κράουτσμπεργκερ, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με καύση άνθρακα πρέπει να αντιμετωπιστεί γρήγορα. Οι ώρες πλήρους φόρτωσης των εγκαταστάσεων λιγνίτη θα πρέπει να μειωθούν, καθώς και να παροπλιστούν οι λιγότερο αποτελεσματικές από αυτές.

Η Γερμανία έχει μειώσει τις εκπομπές της κατά 27,3% μέχρι το 2016, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990. Η κυβέρνηση επισήμως σκοπεύει να τις μειώσει κατά 40% μέχρι το 2020, αλλά ο στόχος είναι πιθανότατα πλέον ανέφικτος, και αναμένεται να αναθεωρηθεί στο 35%.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση