Στόλο 60 δεξαμενόπλοιων για δέσμευση CO2 αναπτύσσει η EcoLog

Ο Έλληνας εφοπλιστής Παναγιώτης (Peter) Γ. Λιβανός εισέρχεται στην εκκολαπτόμενη και δυνητικά μεγάλη διεθνή αγορά δέσμευσης, μεταφοράς και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα με ένα νέο στόλο 60 δεξαμενόπλοιων μεταφοράς CO2 και μια επιχείρηση τερματικών λιμενικών σταθμών που ονομάζεται EcoLog. Η δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα (CCS) είναι η διαδικασία «αιχμαλώτισης» του διοξειδίου του άνθρακα (CO2) πριν εισέλθει στην ατμόσφαιρα. Συνήθως το CO2 δεσμεύεται από μεγάλες σημειακές πηγές, όπως εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα, και στη συνέχεια αποθηκεύεται, π.χ. σε υπόγειους γεωλογικούς σχηματισμούς. Στόχος είναι να αποτραπεί η έκλυση του CO2 από τη βαριά βιομηχανία, με σκοπό τον μετριασμό των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Η EcoLog, η νέα εταιρεία του Π. Λιβανού έχει την έδρα της στην Ελλάδα, υποστηρίζεται από τη Ceres Shipping και δήλωσε χθες Πέμπτη διά του CEO της πως στοχεύει να γίνει η μεγαλύτερη επιχείρηση του είδους στον κόσμο. Υπενθυμίζεται πως η ναυτιλιακή εταιρεία του επιχειρηματία GasLog δραστηριοποιείται στη μεταφορά LNG και συμμετέχει και στο μετοχικό κεφάλαιο του υπεράκτιου σταθμού επαναεριοποίησης LNG στην Αλεξανδρούπολη. Η EcoLog σχεδιάζει τώρα να αναπτύξει ένα στόλο 60 εξειδικευμένων πλοίων μαζί με ένα συνδεδεμένο δίκτυο τερματικών λιμένων εισαγωγών και εξαγωγών, για τη μεταφορά 50 εκατομμυρίων τόνων CO2 ετησίως έως το 2035. Γνωστοποίησε, δε, πως κάθε πλοίο της θα μεταφέρει περισσότερους από ένα εκατομμύριο τόνους CO2 ετησίως μεταξύ των τερματικών εισαγωγών και εξαγωγών της EcoLog. Τα πλοία και οι τερματικοί σταθμοί θα λειτουργούν σε πίεση οκτώ bar, γεγονός που θα επιτρέψει την αποστολή μεγάλων όγκων CO2 για να διατηρηθεί το κόστος σε χαμηλά επίπεδα. Η EcoLog ανέφερε ότι όλες οι τεχνολογίες που πρόκειται να αναπτυχθούν σε αυτό το δίκτυο έχουν καθιερωθεί εδώ και πολλά χρόνια, απλώς πρέπει να αναδιαμορφωθούν σε κλίμακα. Η εταιρεία συνεργάζεται ήδη με έναν πάροχο αποθήκευσης στις ΗΠΑ, ενώ συνομιλεί επίσης με ναυπηγεία στη Νότια Κορέα σχετικά με τα σχέδια των νέων δεξαμενόπλοιων.

Υπενθυμίζεται πως ένας από τους βασικούς στόχους του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) είναι να δεσμεύσει 7,6 γιγατόνους CO2 έως το 2050 για να υποστηρίξει τον στόχο του 1,5 βαθμού Κελσίου για την υπερθέρμανση του πλανήτη. Στην πράξη θα δημιουργηθεί μια υπηρεσία για τις εκπομπές CO2, με την EcoLog να παίρνει το αέριο από τους τερματικούς σταθμούς της και να το παραδίδει σε μια τοποθεσία δέσμευσης ή και χρήσης. Ωστόσο υφίστανται ακόμη ρυθμιστικά εμπόδια που αναμένεται να αρθούν υπό προϋποθέσεις, όπως το Πρωτόκολλο του Λονδίνου, το οποίο εμποδίζει τη διασυνοριακή μετακίνηση CO2, και προς τούτο πραγματοποιεί ήδη επαφές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και άλλους κυβερνητικούς και υπερεθνικούς οργανισμούς.

Πηγή: Kathimerini.gr

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση