Βιοντίζελ: Φιλικό ή εχθρικό προς το περιβάλλον; (γράφημα)

του Δημήτρη Διαμαντίδη

Στην «ενοχοποίηση» του βιοντίζελ, ως υπεύθυνου για την αύξηση των εκπομπών ρύπων κατά 4%, εξαιτίας της χρήσης του στις μεταφορές, καταλήγει έρευνα του Μη Κυβερνητικού Οργανισμού Transport and Environment.

Η μόλυνση αυτή ισοδυναμεί με την κυκλοφορία ακόμη 12 εκατομμυρίων ΙΧ στους δρόμους μέχρι το έτος 2020.

Η αμφισβήτηση της περιβαλλοντικής διάστασης του βιοντίζελ αποτελεί μία παλαιά συζήτηση, η οποία όμως αναζωπυρώνεται, καθώς επείγει η συνεπής υλοποίηση συγκεκριμένων στόχων από την ΕΕ, στο πλαίσιο της συμφωνίας για την κλιματική αλλαγή.

Οι μεταφορές είναι υπεύθυνες σχεδόν για το ένα τέταρτο των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου στην ΕΕ, αποτελώντας επί της ουσίας τον δεύτερο μεγαλύτερο πόλο ρύπανσης μετά τον ενεργειακό κλάδο.

Μάλιστα, είναι ο μοναδικός κλάδος, που οι εκπομπές του είναι πάνω από τα επίπεδα του 1990 και επομένως η μείωση τους καθίσταται κρίσιμη για την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων της Ένωσης.

Η ανάλυση του φορέα Transport and Environment βασίζεται στην μελέτη Globiom, που έγινε γνωστή πριν μικρό χρονικό διάστημα.

Ωστόσο, ήδη το European Biodiesel Board αντέδρασε σημειώνοντας πως τα συμπεράσματα της ΜΚΟ είναι αβάσιμα.

Οι εκπομπές ρύπων από το κάθε καύσιμο

Οι εκπομπές ρύπων από το κάθε καύσιμο

Η οργάνωση Transport & Environment πήρε τα πορίσματα της έκθεσης Globiom και πρόσθεσε τις άμεσες εκπομπές ρύπων από την χρησιμοποίηση βιοκαυσίμων σε τρακτέρ, καταλήγοντας στα εξής συμπεράσματα:

  • Το βιοντίζελ από παρθένα φυτικά έλαια κατά μέσο όρο οδηγεί σε εκπομπές ρύπων κατά 80% υψηλότερες, σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα, που αντικαθιστά.
  • Μάλιστα, τα βιοκαύσιμα από σόγια ή από φοίνικα είναι δύο και τρεις φορές χειρότερα, σε σχέση με αυτά από τα παρθένα φυτικά έλαια. Αυτά τα βιοκαύσιμα είναι τα πιο δημοφιλή στην ΕΕ και εκτιμάται πως θα έχουν μερίδιο 70% (στο κομμάτι των βιοκαυσίμων) το έτος 2020
  • Συνολικά, πάνω από τα τρία τέταρτα των βιοκαυσίμων, που περιλαμβάνουν και τη βιοαιθανόλη και το βιοντίζελ, προβλέπεται πως θα συντελούν στην εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου σχεδόν στα ίδια επίπεδα με τα ορυκτά καύσιμα και το ντίζελ το 2020.

 

 

 

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση