του Νίκου Αβουκάτου
Στις 78 δράσεις υποβρυχίου καθαρισμού τους τα μέλη του Ομίλου Αυτοδυτών Λουτρακίου / Loutraki Dive Club έχουν ανελκύσει από τον βυθό 481 ελαστικά όλων των τύπων, μέχρι και μεγάλων φορτηγών, με βάρος μεγαλύτερο των 100 κιλών.
Στις περισσότερες περιπτώσεις αυτά τα ελαστικά βρίσκονται σε λιμάνια και μαρίνες όπου και πέφτουν από τις βάρκες ή τους μόλους, μόλις κοπεί το σχοινί που τα συγκρατεί. Η σοβαρή αυτή περιβαλλοντική υποβάθμιση οφείλεται σε ασυνείδητους που συνεχίζουν το καταστροφικό τους έργο στο θαλάσσιο οικοσύστημα.
«Κανένας δεν μπαίνει στον κόπο ή τη διαδικασία να βγάλει εκείνη την ώρα το λάστιχο μέσα από τον βυθό αλλά το αντικαθιστά με ένα άλλο μέχρι να κοπεί και αυτό, και ο κύκλος συνεχίζεται. Έχει άγνοια ή δεν τον ενδιαφέρει η μόλυνση της θάλασσας που του δίνει τροφή ή αναψυχή», τόνισε στη Greenagenda.gr o πρόεδρος του Ομίλου Loutraki Dive Club, Νίκος Μπαουράκης.
Εκτός από τα ελαστικά που «πέφτουν» στο νερό, ασυνείδητοι πετούν και τις μπαταρίες των σκαφών μόλις τελειώσει ο κύκλος ζωής τους, «ευκολότερο», προφανώς, για κάποιους από το να τις δώσουν για ανακύκλωση.
«Μας προκαλεί θλίψη η εικόνα του βυθού την οποία έχουν μετατρέψει κάποιοι ασυνείδητοι σε χωματερή. Χρειάζεται να την προστατέψουμε και να σταματήσουμε να τη ρυπαίνουμε. Στις δράσεις μας έχουμε ανελκύσει 25 μπαταρίες. Πόσο ασυνείδητος είναι κάποιος που το κάνει αυτό; Πόση μόλυνση δημιουργεί με την άγνοιά του ή την αδιαφορία του;», αναρωτήθηκε ο κ. Μπαουράκης.
Και συνέχισε: «Υπάρχουν και κάποιοι που πετούν ηθελημένα τα λάστιχα μέσα στη θάλασσα νομίζοντας ότι δημιουργούν φωλιές για χταπόδια. Στα 481 ελαστικά που έχουμε ανελκύσει έχουμε δει μέσα 2-3 χταπόδια, άρα δεν είναι καλή ιδέα. Το χταπόδι θα βρει το ιδανικό θαλάμι χωρίς τη βοήθειά μας». «Πόσο καλή φωλιά, όμως, μπορεί να είναι ένα ελαστικό που διασπάται σε μικρότερα κομμάτια στο βυθό της θάλασσας;», διερωτήθηκε, καταλήγοντας.