i-MiEV …. η εποχή της ηλεκτροκίνησης

Νέοι δρόμοι ανοίγονται με την «γέννηση» του μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Mitsubishi i-MiEv. Ήδη, σε αρκετές χώρες έχει κυκλοφορήσει καθώς οι κυβερνήσεις σε κεντρική και βόρεια Ευρώπη έχουν προχωρήσει σε επιδότηση ( κυμαίνεται 6.000 με 7.000 ευρω) για την απόκτηση του οχήματος .Στην Ελλάδα η απόκτηση θα λέγαμε ότι αποτελεί «απαγορευμένο καρπό» και αυτό γιατί επιβαρύνεται με φόρο πολυτελείας και η τιμή του υπολογίζεται σε 44.000 ευρω . Η εργοστασιακή τιμή του ξεπερνά τα 20.000 ευρώ

H Mitsubishi Motors Europe πούλησε 2.455 i-Mi Ev από τον Ιανουάριο ως τον Οκτώβριο του 2011

Οι 5 καλύτερες αγορές ήταν :

Νορβηγία 929
Γερμανία 631
Αυστρία 193
Ελβετία 128
Αγγλία 115

Στην Ελλάδα το i-MiEV έτρεξε στον μαραθώνιο και ήταν ένας από τους πρωταγωνιστές στον εορτασμό της επετείου των 2.500 ετών από την Μάχη του Μαραθώνα. Το απόλυτο eco –car δίνει λύσεις στις δύσκολες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα το αυτοκίνητο , όπως είναι η μόλυνση του περιβάλλοντος, η παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας και η εξάντληση των ενεργειακών πηγών που βασίζονται στο πετρέλαιο" επεσήμανε ο Γιώργος Παπππάς Διευθυντής Εταιρικης Επικοινωνίας Γενικη Αυτοκινήτων Α.Ε.Β.Ε.


1. Μηδενικές εκπομπές CO2 στο ταξίδι
Το i-MiEV είναι ένα όχημα μηδενικών εκπομπών ρύπων (ZEV), το οποίο παράγει μηδενικές εκπομπές CO2 στο ταξίδι. Ακόμα και αναφορικά με το CO2 που εκπέμπεται στους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, το i-MiEV παράγει περίπου το ένα τρίτο των εκπομπών CO2 του βενζινοκίνητου “i” minicar (εσωτερικές μετρήσεις με βάση το μέσο όρο εκπομπών από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Ιαπωνία).
2. Λειτουργία με ηλεκτρική ενέργεια 100%
Το i-MiEV είναι πολύ οικονομικό επειδή χρησιμοποιεί μόνον ηλεκτρική ενέργεια σαν πηγή ισχύος. Επίσης, ανάλογα με το τιμολόγιο της εταιρίας ηλεκτρικής ενέργειας, το λειτουργικό κόστος μπορεί να μειωθεί περαιτέρω, με φόρτιση της μπαταρίας στο διάστημα που ισχύει νυχτερινό τιμολόγιο (εκτός περιόδου αιχμής).
3. Αθόρυβο, ευέλικτο, άνετο
Το i-MiEV υπόσχεται μία αθόρυβη και άνετη οδηγική εμπειρία, που μπορεί να προσφέρει μόνο ένα EV, χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μεγιστοποιώντας την άριστη απόκριση και τη ροπή στης χαμηλές στροφές που είναι έμφυτη στον ηλεκτροκινητήρα, το i-MiEV επιτυγχάνει ένα επίπεδο απόκρισης και επιδόσεων που υπερβαίνει αυτό του βενζινοκίνητου turbo “i" minicar.

4. Μεγάλη αυτονομία για καθημερινή χρήση
Το i-MiEV έχει αυτονομία με μία φόρτιση 150 km*1 στον Ευρωπαϊκό αστικό κύκλο οδήγησης 10-15. Αυτό του παρέχει μία αυτονομία που είναι επαρκής για καθημερινή οδήγηση μίνι αυτοκινήτου*2.
*1: Η πραγματική αυτονομία μπορεί να μεταβάλλεται ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, την κυκλοφοριακή συμφόρηση και το οδηγικό στυλ (χρήση γκαζιού, έλεγχος κλιματισμού, κ.λ.π.)
*2: Μία πανεθνική έρευνα στην Ιαπωνία αποκαλύπτει ότι κατά μέσο όρο το 90% των οδηγών διανύουν κάτω από 40 χλμ/ημέρα τις εργάσιμες ημέρες και ότι το 80% διανύουν κάτω από 60 χλμ/ημέρα τα Σαββατοκύριακα και στις διακοπές (εσωτερική έρευνα).

5. Τρεις τρόποι φόρτισης της μπαταρίας
Το i-MiEV χρησιμοποιεί 3 τρόπους για τη φόρτιση της μπαταρίας στο σπίτι ή εκτός σπιτιού. Για κανονική φόρτιση, το i-MiEV συνδέεται σε μία στάνταρ οικιακή πρίζα 100-volt ή 220-volt χρησιμοποιώντας ειδικά καλώδια που συνοδεύουν το όχημα. Η μπαταρία του i-MiEV μπορεί επίσης να φορτιστεί σε σταθμούς ταχείας φόρτισης που αυτή τη στιγμή δημιουργούνται σε όλη την Ιαπωνία.

• Οδηγός χρόνου φόρτισης *3
Μέθοδος Πηγή ισχύος Χρόνος
Κανονική** 220V AC(15Amp) Περίπου 6-7 ώρες (πλήρης φόρτιση)
100V AC(15Amp) Περίπου 14 ώρες (πλήρης φόρτιση)
Ταχεία 200V 3-phase (50 kW) Περίπου 30 λεπτά (80% της φόρτισης)
*3: Οι πραγματικοί χρόνοι φόρτισης μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με παράγοντες όπως η θερμοκρασία του αέρα και η κατάσταση της πηγής ισχύος.

i-MiEV : Παρουσίαση

Το i-MiEV αξιοποιεί στο μέγιστο βαθμό το μακρύ μεταξόνιο που προέρχεται από το βασικό μίνι μοντέλο “i” (με κινητήρα στη μέση και κίνηση πίσω) για την τοποθέτηση μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου μεγάλης χωρητικότητας κάτω από το πάτωμα και της μονάδας ισχύος κάτω από το χώρο των αποσκευών. Έτσι επιτυγχάνεται μία αυτονομία που είναι αρκετή για καθημερινή οδήγηση, χωρίς να θίγεται η ευρυχωρία των καθισμάτων ή του χώρου αποσκευών του “i".
Με την εισαγωγή του MiEV OS (MiEV Operating System)*4 — ενός προηγμένου, ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης οχήματος, το οποίο ενσωματώνει την πλούσια τεχνογνωσία της εταιρίας από την πολυετή έρευνα και εξέλιξη στα EV – επιτυγχάνονται οι υψηλές επιδόσεις και η αξιοπιστία που αρμόζει σε ένα EV νέας γενιάς.
*4: Γενική ονομασία για το ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης οχήματος που εξέλιξε η Mitsubishi Motors για τη νέα γενιά EV.

II Προηγμένη τεχνολογία
1. Κύρια στοιχεία συστήματος παραγωγής/μετάδοσης ισχύος
(1) Μπαταρία
Το i-MiEV αντλεί ισχύ από μία πολύ υψηλής ενεργειακής πυκνότητας μπαταρία ιόντων λιθίου που κατασκευάζεται από την Lithium Energy Japan*5. Η μπαταρία αποτελείται από 88 κυψέλες ιόντων λιθίου, συνδεδεμένες εν σειρά και τοποθετείται κάτω από το πάτωμα στο κέντρο του οχήματος. Αυτή η διάταξη συμβάλλει στην έξοχη συμπεριφορά και ευστάθεια λόγω του χαμηλού κέντρου βάρους του αυτοκινήτου.
*5: Κοινοπραξία που ιδρύθηκε στις 12 Δεκεμβρίου, 2007 μεταξύ Mitsubishi Motors, GS Yuasa Corporation και Mitsubishi Corporation για την εξέλιξη, παραγωγή και πώληση κυψελών ιόντων λιθίου μεγάλης χωρητικότητας και υψηλής ενεργειακής πυκνότητας για χρήση σε EV.

(2) Ηλεκτροκινητήρας
Το i-MiEV χρησιμοποιεί έναν υψηλής απόδοσης, συμπαγή και ελαφρύ σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, ειδικά εξελιγμένο για το συγκεκριμένο όχημα. Παράγει μέγιστη ροπή από τις χαμηλές στροφές, προσφέροντας άμεση απόκριση και οδηγική άνεση. Όταν το όχημα επιβραδύνει, το αναγεννητικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά τη διάρκεια της πέδησης μετατρέπει τον κινητήρα σε γεννήτρια. Η ανακτώμενη ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται στη μπαταρία.
(3) Κιβώτιο
Το i-MiEV χρησιμοποιεί ένα ελαφρύ και συμπαγές κιβώτιο μιας σχέσης, που αξιοποιεί την υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές και καταργεί την ανάγκη για περίπλοκους μηχανισμούς αλλαγών ταχυτήτων, τους οποίους συναντάμε σε οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
(4) Φορτιστής οχήματος
Το i-MiEV συνοδεύεται από ένα συμπαγή, ελαφρύ φορτιστή οχήματος, που επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας από μία οικιακή παροχή 100V/220V AC.
(5) Μετατροπέας DC/DC
Ο μετατροπέας DC/DC χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της βοηθητικής μπαταρίας 12-volt και τη λειτουργία ηλεκτρικού εξοπλισμού. Είναι ενσωματωμένος στο φορτιστή οχήματος σε μία μονάδα για μείωση μεγέθους και βάρους.
(6) Εναλλάκτης
Ο ηλεκτροκινητήρας του i-MiEV τροφοδοτείται με εναλλασσόμενο ρεύμα. Ο εναλλάκτης μετατρέπει το συνεχές ρεύμα υψηλής τάσης της μπαταρίας σε εναλλασσόμενο ρεύμα και παρέχει στον ηλεκτροκινητήρα την απαιτούμενη ισχύ για την κίνηση του οχήματος.

2. Όργανο πολλαπλών ενδείξεων
Το όργανο πολλαπλών ενδείξεων περιλαμβάνει ένα δείκτη ισχύος που απεικονίζει την κατανάλωση ισχύος και την κατάσταση ανάκτησης της ισχύος, ένα δείκτη υπόλοιπης φόρτισης της μπαταρίας που δηλώνει πόση ισχύς απομένει στη μπαταρία και ένα δείκτη αυτονομίας που παρουσιάζει κατ’ εκτίμηση την απόσταση την οποία μπορεί να διανύσει το όχημα, με βάση τη μέση κατανάλωση ενέργειας στα τελευταία χιλιόμετρα.
3. Επιλογέας
Ο επιλογέας περιλαμβάνει τρεις θέσεις όπως αυτές που περιγράφονται παρακάτω, για να μπορεί ο οδηγός να επιλέξει μεταξύ μέγιστης απόλαυσης, οικονομίας ή μέγιστης ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης. 
Θέση D: Παράγει δυναμική ροπή με άμεση απόκριση στην πίεση του γκαζιού και επιτρέπει στον οδηγό να απολαμβάνει τις δυνατότητες επιδόσεων του MiEV στο μέγιστο βαθμό. 
Θέση Eco: Μειώνει κινητήρια ισχύ και κατανάλωση, με στόχο τη μέγιστη οικονομία.
Θέση B: Αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης. Παραγωγή ισχύος ίδια με της θέσης D.
4. Έλεγχος κλιματισμού
Το σύστημα ελέγχου κλιματισμού του i-MiEV περιλαμβάνει αιρκοντίσιον με ηλεκτρικό συμπιεστή και ένα σύστημα θέρμανσης που ανακυκλώνει το ζεστό νερό, το οποίο θερμαίνεται από ένα ηλεκτρικό καλοριφέρ. Το χειριστήριο επιτρέπει μηχανική ρύθμιση έξι σταδίων για τις θερμοκρασίες ψύξης και θέρμανσης.
Το σύστημα μειώνει την κατανάλωση ισχύος, ελαχιστοποιώντας τις περιπτώσεις που τόσο η μονάδα ψύξης όσο και το καλοριφέρ λειτουργούν μαζί.

5. Χαρακτηριστικά ασφαλείας
(1) Η μπαταρία προστατεύεται από ένα ανθεκτικό πλαίσιο
Το σύστημα υψηλής τάσης και η μπαταρία τοποθετούνται στο πλαίσιο του αμαξώματος και προστατεύεται περαιτέρω με ένα ειδικό κέλυφος από ζημιές σε συγκρούσεις από οποιασδήποτε κατεύθυνση.
(2) Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης οχήματος: MiEV OS
Το MiEV OS (MiEV Operating System) συγκεντρώνει δεδομένα και πληροφορίες από όλα τα σημαντικά συστήματα του EV για να διαχειρίζεται σε συνολική βάση την απόδοση του i-MiEV. Το προηγμένο σύστημα διαχείρισης παρακολουθεί συνεχώς την κατάσταση της μπαταρίας και την ενέργεια που ανακτάται από το αναγεννητικό σύστημα πέδησης, ρυθμίζοντας την ισχύ, ώστε να διασφαλίζεται ομαλή και δυναμική επιτάχυνση από στάση. Σαν αποτέλεσμα, το σύστημα βελτιστοποιεί και ελαχιστοποιεί την κατανάλωση ενέργειας, προσφέροντας παράλληλα άνεση, ασφάλεια και αξιοπιστία στο ταξίδι.

Αν σας άρεσε το άρθρο, Μοιραστείτε το!